Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lumpen
Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Amnezia
this...is...not...örebro

Registered: Apr 2002

de där bilderna såg otäckt bekanta ut steve.....tur man e klar med gsu å sånt skit..ska typ bo i älvdalen i 8 månader sen...köldhål nr 1....30-40 minus å där ska man leka krig...sjuk lr vad...

å minns inte vem som sa att man skrattar åt allt...e ju rätt sant asså...man blir rätt mongo av å va instängd i 10 mån me ett gäng andra stackare som oxå tvingats dit.. men kul blire iaf eftersom alla blir lika skadade av å va fast i lumpenträsket...hehe..

Old Post Nov-22-2002 16:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Sen har vi ju ett annat gött fenomen...

Lumpar polare...

Killen som sover har under kvällen druckit en 7tis whisky och några öl
Denna killen hade med sig under fält övningen en mini TV för att kunna kolla AIK matcherna... det gillades in av Furir Flink...

Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by Vizay
men suck jag viste jag inte borde nämnt någonting......kände på mig att ni skullle dömma ut mig för att sett för mycke på film etc....jag har varit hos både psykologer å kuratorer å jag hatar båda delarna....så jävla tråkigt å snacka om mej själv osv...hatar det.....därför jag vill äga psykologerna

vill du äga nån så e det la bara att gå till en hora...
du får iallafall ägt någon för en liten stund

Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Sen kan man ju alltid ha lite kul med vissa

Agressionerna finns ju såklart också

och till sist... ehmm.. ja...

Old Post Nov-22-2002 17:10  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Singularity
Junior tranceaddict

Registered: Sep 2002

Såklart man gjort lumpen!

Låg inne vid K1 här i stockholm...så man vart ju tvungen att gå beriden högvakt å allt. Större delen av min värnplikt tillbringade jag gående högvakt vid antingen stockholm eller drottninghols slott. Så jag kan de ställena utan och innan nu...å det är väl ungefär allt jag lärt mig av lumpen också...hur det ser ut där altså.

Fast visst, det va kul ibland oxå. Hände ju en hel del lustigheter, tex så kommer jag aldrig glömma den högvakten då vi va bakfulla när vi gick på...det skulle ni sett!

Old Post Nov-23-2002 18:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Singularity Click here to Send Singularity a Private Message Add Singularity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Hehehe hahahaha! Sjukt roliga händelser får man läsa om.

Jag mönstrar den 9:e december och jag, till skillnad från vissa andra, vill gå lumpen!

Har ingen aning vart jag hamnar men.. shit the same.

Bara det är nära DK så e jag lugn!

One of the few ones left

Old Post Nov-24-2002 01:16  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

bra exon... var inte själv så jätte positiv till att göra lumpen. men jag brydde mig inte så mycket ifall jag fick göra den eller inte, men jag e rätt glad att jag gjorde den..

det e inte så hemskt som dem flesta verkar tro

Old Post Nov-24-2002 04:06  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

när jag mönstrade kvittade mig, jag tänkte att "vill dom ha mig så får dom det, annars gör det inget".... i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde en längre värnplikt, hade skitskoj

Old Post Nov-24-2002 16:02 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
P4z!
see you in another life

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Aendy
Varför krångla till det? Är det inte lättare att säga att man inte vill göra lumpen? De har ju faen knappt råd att ta in några längre, då lär de ju satsa på att ta in de folk som faktiskt vill göra lumpen.

citerar från häftet:

quote:
Det är inte frivilligt att mönstra och göra lumpen. Och det går inte att välja bort att göra lumpen om man blir uttagen. Det är straffbart att inte infinna sig till mönstring - man blir hämtad av polisen och dömd till böter. Likaså om man inte infinner sig till tjänstgöring eller efterföljande repetitionsutbildning. Detta kan faktiskt bestraffas med fängelse.

måste fixa svensk medborgarskap snart, annars måste jag göra lumpen i Finland...

Old Post Nov-24-2002 17:40  Sweden
Click Here to See the Profile for P4z! Click here to Send P4z! a Private Message Visit P4z!'s homepage! Add P4z! to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2000

Weee Lumpen !!!

Börjar jag snacka lumpen så slutar jag aldrig

Jag gjorde Lumpen på IB12 i Eksjö som
PVROBOT .. PansarvärnsRobotSkytte..

Fick skjuta möe olika vapen iaf
Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56

Favoriten är lätt GranatGevär för att
det smäller så inihelvete.. Man pressas ner i backen
utav trycket och så blir det typ helt rent i skogen bakom
när man trycker av..Yeaaaaaaaaaaaah!!!!

Jaja, jag skulle lätt ha gjort lumpen igen iaf.
Efter man gjort lumpen så är typ inget annat jobbigt sedan...

/ Jre

Old Post Nov-25-2002 12:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Nån som har någon som helst aning om hur det är att vara reservofficer?

Old Post Jan-08-2004 19:04 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amnezia
this...is...not...örebro

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Jre

Fick skjuta möe olika vapen iaf
Ak4a,Ak5a,PSG90,KSP58,GRG och ROBOT56
/ Jre

fan PSG måste varit grymt...

själv fick man bara prova ak5, pansarskott, ksp58,kalasjinkov
å det rituella handgranat 56 kastet

kspn va lite etxra najz för vi åkte ut 2dar till horsjön vi som inte hade förarutbildning å brände av så mkt vi bara hann...va latjo lite starwars över det hela me ljuspatroner soft

Old Post Jan-10-2004 00:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Amnezia Click here to Send Amnezia a Private Message Add Amnezia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Lumpen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 [4] 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Track 8 [2002] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFerry Corsten - "Punk" (DJ Icey Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:00.

Forum Rules: