Tycker det är jättebra. Folk måste inse vad konsekvenserna är
I Holland vill de inte använda skrämselpropagandan för att de tycker att det är inte nödvändigt. Jävla fegissar
Det räcker inte att veta att rökning dödar, det är allmänbildning och alla vet (borde veta) att rökning dödar.
Men alla vet inte hur man påverkas. Bra att man får direkt information via bilder tycker jag iaf.
Röker själv inte, och har inte planerat det heller.
Oct-25-2004 13:43
U121
So old now.
Registered: Nov 2002
Location: Sweden
aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^
Oct-25-2004 14:27
Cloudburst
I am the maximum
Registered: Oct 2003
Location: Jötebårj
quote:
Originally posted by U121
aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^
Rökte en cigar (2 bloss) när jag var sex. Jag frågade om jag fick smaka (såg ju gott ut) av en kvinnlig bekant till morsan. De log och lät mig pröva. Sen gjorde jag inte om det.
Alkohol är väl annars det ända man slurpar lite ibland.
___________________
insignificant cor member alliance
Oct-25-2004 16:13
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by M1cro5lave
Hörde det. Det är fan på tiden!
Det räcker inte att veta att rökning dödar, det är allmänbildning och alla vet (borde veta) att rökning dödar.
Men alla vet inte hur man påverkas. Bra att man får direkt information via bilder tycker jag iaf.
exactly! det är fortfarande "coolt" för sommliga att röka, även fast det står varningstext på dom, men med bilder kanske dom inser hur "ocoolt" det är...
Oct-25-2004 20:21
Scintilla
tranceaddict
Registered: May 2004
Location: Växjö, Sweden
provade en gång, mest av nyfikenhet, utan intention att göra det igen... drog iofs inget halsbloss så då räknas det kanske inte hur som helst var det bara äckligt och inget jag vill göra om.
Så mitt svar blev "nej, jag röker inte"
Oct-26-2004 12:16
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Location: La La Land
quote:
20 procent av kvinnorna och 17 procent av männen röker.
Rökningen kostar samhället minst 26 miljarder årligen vilket är ungefär lika mycket som vi köper läkemedel för varje år.
Cirka 30 procent av all cancer orsakas av rökning och rökning leder till nästan 7 000 onödigt tidiga dödsfall varje år. Tobak är därmed den vanligaste yttre orsaken till för tidig död.
Att röka ett paket om dagen kostar i dag cirka 13 000 kronor per år.
Källa: Folkhälsoinstitutet
Jag har provat en gång för att vara tuff !! Det resulterade i att jag rökt i 22 år nu. Räknar man med att jag rökt ett paket om dagen i 20 då så blir det c.a 7300 paket ciggisar med 20 i varje som i sin tur gör 146 000 cigarettter. Om man sen räknar att ett paket i snitt kostat 20 spänn stycket genom åren så blir detta oxå just 146 000 kronor. Så är man bara inte korkad som röker skiten och försörjer ett stort multinationellt bolag med en sak i sikte att tjäna pengar på andras ohälsa,utan dessutom luktar som en gam i munnen och retar icke rökare runt omkring sig till vansinne så tycker jag att det är jävligt gott med en cigg till kaffet. Men kunde jag välja så skulle jag inte ta de där första ciggen. Så visst röka är dumt men jäkligt gott ibland. Men problemet är att det är lite många "ibland" ibland. Så efter att sett detta jag skrivit själv och förstått hur korkat det är så måsta jag ta en cigg och börja skära ner imorgon så har jag råd med en begagnad Volvo V70 om 20 år.
Tack för kaffet hälsningar Mats "the smoker" Stadin !
Originally posted by St_Andrew
exactly! det är fortfarande "coolt" för sommliga att röka, även fast det står varningstext på dom, men med bilder kanske dom inser hur "ocoolt" det är...
det där är ungefär som att säga att den enda anledningen till att folk dricker är för att vara coola... vilket inte stämmer... Jag röker, men knappast av anledningarna att jag vill verka häftig eller cool.. Mina anledningar till rökandet är väl att det är en väldigt social grej samt att det är gott.. Jag röker iofs inte speciellt mycket, 2-5 cigg per dag...
angående bilder på cigg-paketen.. Fy fan om det hade gått igenom. Förstår inte varför ni icke-rökare vill det så himla gärna..? Vill ni t.ex. att det ska finnas bilder av förstörda levrar och hjärnor på alla förpackningar alkohol som serveras/säljs? Hade det varit mysigt? Låt folk sköta sig själva ffs!