Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Röker du?
Röker du?
You do not have permission to vote on this poll.
Ja 10 11.36%
Ja, men försöker sluta 7 7.95%
Nej, men har slutat 4 4.55%
Nej, men jag snusar 11 12.50%
Nej, har aldrig rökt 56 63.64%
Total: 88 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (7): « 1 2 3 [4] 5 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

har provat, gör det aldrig mer...

fy farao!

Old Post Jul-30-2004 11:20  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gurra
Supreme tranceaddict



Registered: Jun 2004
Location: Stockholm, Sweden

har också provat en gång, usch!
man förstör bara sin hälsa och ekonomi genom att röka, helt bortkastat.

Old Post Jul-30-2004 21:34  Sweden
Click Here to See the Profile for gurra Click here to Send gurra a Private Message Add gurra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

Nu tar dom upp det igen i Aftonbladet... skrämselpropagandan...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,552297,00.html

Bra tycker jag... vad tycker du om den ?

Kolla bilderna här som dom kanske ska använda sig av

Varning för starka bilder !
http://www.aftonbladet.se/vss/speci...42,1977,00.html


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Oct-25-2004 13:19  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Tycker det är jättebra. Folk måste inse vad konsekvenserna är
I Holland vill de inte använda skrämselpropagandan för att de tycker att det är inte nödvändigt. Jävla fegissar


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Oct-25-2004 13:28  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
M1cro5lave
fuck the world...



Registered: Feb 2004
Location: The Pelican Nebula (IC 5070)

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Nu tar dom upp det igen i Aftonbladet... skrämselpropagandan...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,552297,00.html

Bra tycker jag... vad tycker du om den ?

Kolla bilderna här som dom kanske ska använda sig av

Varning för starka bilder !
http://www.aftonbladet.se/vss/speci...42,1977,00.html


Hörde det. Det är fan på tiden!

Det räcker inte att veta att rökning dödar, det är allmänbildning och alla vet (borde veta) att rökning dödar.
Men alla vet inte hur man påverkas. Bra att man får direkt information via bilder tycker jag iaf.

Röker själv inte, och har inte planerat det heller.

Old Post Oct-25-2004 13:43  Sweden
Click Here to See the Profile for M1cro5lave Click here to Send M1cro5lave a Private Message Add M1cro5lave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
U121
So old now.



Registered: Nov 2002
Location: Sweden

aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^

Old Post Oct-25-2004 14:27  Sweden
Click Here to See the Profile for U121 Click here to Send U121 a Private Message Visit U121's homepage! Add U121 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum



Registered: Oct 2003
Location: Jötebårj

quote:
Originally posted by U121
aldrig rökt, aldrig snusat, aldrig drogat, and i feel fine ^^


Rökte en cigar (2 bloss) när jag var sex. Jag frågade om jag fick smaka (såg ju gott ut) av en kvinnlig bekant till morsan. De log och lät mig pröva. Sen gjorde jag inte om det.

Alkohol är väl annars det ända man slurpar lite ibland.


___________________



insignificant cor member alliance

Old Post Oct-25-2004 16:13  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by M1cro5lave
Hörde det. Det är fan på tiden!

Det räcker inte att veta att rökning dödar, det är allmänbildning och alla vet (borde veta) att rökning dödar.
Men alla vet inte hur man påverkas. Bra att man får direkt information via bilder tycker jag iaf.


exactly! det är fortfarande "coolt" för sommliga att röka, även fast det står varningstext på dom, men med bilder kanske dom inser hur "ocoolt" det är...

Old Post Oct-25-2004 20:21  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Scintilla
tranceaddict



Registered: May 2004
Location: Växjö, Sweden

provade en gång, mest av nyfikenhet, utan intention att göra det igen... drog iofs inget halsbloss så då räknas det kanske inte hur som helst var det bara äckligt och inget jag vill göra om.

Så mitt svar blev "nej, jag röker inte"

Old Post Oct-26-2004 12:16  Sweden
Click Here to See the Profile for Scintilla Click here to Send Scintilla a Private Message Visit Scintilla's homepage! Add Scintilla to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:

20 procent av kvinnorna och 17 procent av männen röker.
Rökningen kostar samhället minst 26 miljarder årligen vilket är ungefär lika mycket som vi köper läkemedel för varje år.
Cirka 30 procent av all cancer orsakas av rökning och rökning leder till nästan 7 000 onödigt tidiga dödsfall varje år. Tobak är därmed den vanligaste yttre orsaken till för tidig död.
Att röka ett paket om dagen kostar i dag cirka 13 000 kronor per år.
Källa: Folkhälsoinstitutet


http://www.aftonbladet.se/vss/halsa...,561291,00.html


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Nov-15-2004 11:56  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mellow pleasure
Senior tranceaddict



Registered: Oct 2003
Location: Ostersund

Jag har provat en gång för att vara tuff !! Det resulterade i att jag rökt i 22 år nu. Räknar man med att jag rökt ett paket om dagen i 20 då så blir det c.a 7300 paket ciggisar med 20 i varje som i sin tur gör 146 000 cigarettter. Om man sen räknar att ett paket i snitt kostat 20 spänn stycket genom åren så blir detta oxå just 146 000 kronor. Så är man bara inte korkad som röker skiten och försörjer ett stort multinationellt bolag med en sak i sikte att tjäna pengar på andras ohälsa,utan dessutom luktar som en gam i munnen och retar icke rökare runt omkring sig till vansinne så tycker jag att det är jävligt gott med en cigg till kaffet. Men kunde jag välja så skulle jag inte ta de där första ciggen. Så visst röka är dumt men jäkligt gott ibland. Men problemet är att det är lite många "ibland" ibland. Så efter att sett detta jag skrivit själv och förstått hur korkat det är så måsta jag ta en cigg och börja skära ner imorgon så har jag råd med en begagnad Volvo V70 om 20 år.

Tack för kaffet hälsningar Mats "the smoker" Stadin !


___________________
Homepage

Mail me

Old Post Nov-16-2004 17:54  Sweden
Click Here to See the Profile for mellow pleasure Click here to Send mellow pleasure a Private Message Visit mellow pleasure's homepage! Add mellow pleasure to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smekbar
I smek, there for I am.



Registered: Apr 2003
Location: bla bla bla

quote:
Originally posted by St_Andrew
exactly! det är fortfarande "coolt" för sommliga att röka, även fast det står varningstext på dom, men med bilder kanske dom inser hur "ocoolt" det är...


det där är ungefär som att säga att den enda anledningen till att folk dricker är för att vara coola... vilket inte stämmer... Jag röker, men knappast av anledningarna att jag vill verka häftig eller cool.. Mina anledningar till rökandet är väl att det är en väldigt social grej samt att det är gott.. Jag röker iofs inte speciellt mycket, 2-5 cigg per dag...

angående bilder på cigg-paketen.. Fy fan om det hade gått igenom. Förstår inte varför ni icke-rökare vill det så himla gärna..? Vill ni t.ex. att det ska finnas bilder av förstörda levrar och hjärnor på alla förpackningar alkohol som serveras/säljs? Hade det varit mysigt? Låt folk sköta sig själva ffs!


___________________

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se


Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Nov-16-2004 18:37  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Röker du?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 3 [4] 5 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID this track, seems to be a difficult one! [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTransa - Carla's Theme [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:24.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!