Originally posted by Vizay
asså.....om nån kan scratcha bra så kan det vara jävligt tufft men de funkar inte i trance....bara å inse lilla jeangubben
Det kan funka på rätt sätt... vad han gjorfde va bortom scrathing... det var misshandel mer IMO.
Dave Clark brukar scratcha jävligt snyggt... ok han kör inte trance men ändå...
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
jag har lagt märke till att gielen under sitt livesett från TE februari scratchar under låten Brookly Bounce - Club Bizarre....och det gör han också jääääävligt snyggt...till skillnad från jean som typ försökte återskapa någotr i liknelse med jordens undergång i stereo
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-09-2002 14:36
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
you're welcome..
line-uppen är inte officiellt ännu men det mesta stämmer.
10th anniversary act skulle bli Rank 1 eller Blank & Jones live..
eller kanske även Cygnus-X. men säkert är det inte alls!
ID&T står för "Irvin, Duncan & Theo"..
de är grundaren av ID&T. Nu finns det bara Duncan (Stutterheim)..
Tiësto skulle du aldrig ser på en ID&T fest.
Han har bråk med ID&T.. Vet inte precis vad händade men det gick fel iaf.
btw, vad Jean gjorde i februari var såååååå dåligt.. för helvete. Jag skams att han faktiskt kommer från Holland!
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by ScuL
Tiësto skulle du aldrig ser på en ID&T fest.
Han har bråk med ID&T.. Vet inte precis vad händade men det gick fel iaf.
hmm...har ändå för mig att jag sett livesett som folk delat ut på direct connect med honom från 2000 men de kanske va nått annat ...hmm hmm
va du där i februari scul.....du kanske tom såg gielens liveset också.....jag e inte 100 på om han scratchade eller ej men de låter så eftersom scratchljuden inte finns med i originalversionen av den låten han spelade
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-09-2002 17:11
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!
ok doter...men du ska forts dit asså...jag åker nog me.men måste ändå säga att lineupen i våras när ni var där smällde högre än denna...
corsten var på TE 00 judge jules har varit där,dock inte van buuren...
vore kul om dom kunde dra dit corsten lr van buuren me...när det verkligen e rena trancefester brukar corsten aldrig misslyckas...
hans TE00 set e klockrent rätt igenom....
___________________
Dec-09-2002 17:39
djred
Junior tranceaddict
Registered: Oct 2002
Location: Stockholm
quote:
Originally posted by Amnezia
vore kul om dom kunde dra dit corsten lr van buuren me...
Det är precis det som jag velat, jag vill ha nån mer av de riktigt stora där. Gielen är grym, en av mina favoriter, men betalar jag så mycket som jag gör vill jag att det ska slå ännu högre.
Tiësto var på TE 2000 i Eindhoven. Det stämmer.
Men efter det.. aldrig hos ID&T.
Jag varit på TE den 16. februari 2002, ja..
Kan inte komma ihåg om han gjorde det.. Jag kollar upp sin liveset så jag kan höra det själv..
Corsten och van Buuren är liten 'djup' för Trance Energy publiken.. de gillar populär, cheesy musik.. inte sånt FC och AvB. Det är för intelligent för massen.
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hah jag visste att minnet inte hade svikit mig totalt
men asså jag fattar inte hur folk inte kan tycka om ferry å armin....dom e ju gudar!!!
btw armin spelade ju på sensation, det är väl i stort sett samma sorts publik där som på TE?
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-09-2002 19:05
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
Mmm. Ja, ungefär detsamma men TE's publik är liten ungare.
Men Sensation var en undantag. AvB spelar sällan på ID&T festarna, bara i små clubs.
Musiken AvB och FC spelar är den softare sida av trance, nära progressive även. Just nu är hårdtrance populär i Holland så det är logiskt att ID&T inte hyrar dom för TE.
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hmmm jag kan iofs inte klaga på det lite hårdare....jävligt skän musik men jag tycker samtidigt att armins stil e helt gudomlig....han e fan min nya gud
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-09-2002 20:12
Glorie
Goodbye for now
Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
quote:
Originally posted by ScuL
ID&T står för "Irvin, Duncan & Theo"..
de är grundaren av ID&T. Nu finns det bara Duncan (Stutterheim)..
taack för all info.. du e en klippa
___________________
Tom Cloud - Told You So
Dec-09-2002 20:53
Amnezia
this...is...not...örebro
Registered: Apr 2002
Location: standing by the stereo!!!
corsten för hårt för te publiken??? han har ju varit där förut jue...
e ju samma åldersgräns där som på alla andra partyn som sensation å dyligt...tror d inte handlar om det...men men
hoppas han m´kommer nu igen...skulle bli najz ju...
donderdag e tors asså...k..då får man reda på tors då om d e värt å åka lr inte..