|
|
|
|
 |
|
 |
 |
kolkiewolkie
muziekjunk
Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by ScuL
waar ik me ook zo aan irriteer zijn die mensen die uit absolute non-interesse en hun achtergrond dan toch maar kiezen voor een partij waar ze (door familie of uit het verleden) de meeste banden mee hebben.
veel mensen, veelal in de buitenprovincies (no offence), blijven stug bij hun CDA of PvdA kliekje hangen omdat het "wel goed zal zijn", of omdat het "vroeger altijd de juiste was"..
misschien ontstaat dat ook wel een beetje uit desinteresse voor problemen die veelal in de randstad spelen hoor, files, immigranten, etc.
|
met dat laatste heb je misschien wel een heel goed punt... ik kan me namelijk nog NET herinneren wanneer ik voor het laatst in de file stond... was volgens mij een keer begin april vorig jaar toen 1 of andere geinjasser zn vrachtwagen tegen het viaduct parkeerde toen ik een km of 20 achter hem reed... en rellen met allochtonen (etc.)... dorpie verderop hebben ze een jaar of 2 geleden zelfs een handtekeningenactie gehouden om asielzoekerscentrum te behouden en als dat volk wat ouder wordt trekken ze allemaal weg. Feitelijk wordt ik dus de hele tijd doodgegooit met allemaal meuk over integratie enzo terwijl ik er HELEMAAL NIETS mee te maken heb... en al dat gezeur en gedoe heeft momenteel een flink portie desinteresse in me kop gestampt.. ik ga er denk ik es een jaar of 4 voor nemen om dat er weer uit te krijgen. En veiligheid.. tsja, da's hier in de buurt ook gewoon heel ok, laatst was er zowaar weer een keer een inbraak gepleegd en ik dacht van: JOH, da's eigenlijk best wel f*cking lang geleden dat dat voor het laatst gebeurde hiero.. oja, aggressie in het verkeer enz. enz. slechte verdraagzaamheid.. in dat gat hiero rijden mensen al jaaaaaaren mega-aggressief en lomp, raak ik aan gewend en slechte verdraagzaamheid.. mja, mensen kijken je vaak genoeg raar aan, maar alst nodig is zijn ze d'r wel gewoon voor je dus da's allemaal ok....
EIGENLIJK is zo'n stukkie typen heel verfrissend!!! ik zit me hier al jaren op te vreten in dit dorpie maar zo slecht heb ik het nog nie hier
oja, back to topic, want volgens mij ben ik een beetje afgedwaald
/denkt even na
oja om dat stukkie van scul terug te komen van stemmen op wat je parents ook stemmen 'want dat is goed' heb ik met bovenstaande verklaard, want die lui hebben d'r voor gezorgd dat ik hier eigenlijk nog best relaxed leef 
|
Jan-08-2003 20:08
|
|
|
 |
 |
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
met dat laatste heb je misschien wel een heel goed punt... ik kan me namelijk nog NET herinneren wanneer ik voor het laatst in de file stond... was volgens mij een keer begin april vorig jaar toen 1 of andere geinjasser zn vrachtwagen tegen het viaduct parkeerde toen ik een km of 20 achter hem reed... en rellen met allochtonen (etc.)... dorpie verderop hebben ze een jaar of 2 geleden zelfs een handtekeningenactie gehouden om asielzoekerscentrum te behouden en als dat volk wat ouder wordt trekken ze allemaal weg. Feitelijk wordt ik dus de hele tijd doodgegooit met allemaal meuk over integratie enzo terwijl ik er HELEMAAL NIETS mee te maken heb... en al dat gezeur en gedoe heeft momenteel een flink portie desinteresse in me kop gestampt.. ik ga er denk ik es een jaar of 4 voor nemen om dat er weer uit te krijgen. En veiligheid.. tsja, da's hier in de buurt ook gewoon heel ok, laatst was er zowaar weer een keer een inbraak gepleegd en ik dacht van: JOH, da's eigenlijk best wel f*cking lang geleden dat dat voor het laatst gebeurde hiero.. oja, aggressie in het verkeer enz. enz. slechte verdraagzaamheid.. in dat gat hiero rijden mensen al jaaaaaaren mega-aggressief en lomp, raak ik aan gewend en slechte verdraagzaamheid.. mja, mensen kijken je vaak genoeg raar aan, maar alst nodig is zijn ze d'r wel gewoon voor je dus da's allemaal ok....
|
jep dat is ook wel zo. als je afgelopen maandag bekijkt bijvoorbeeld.. wel een extreem die dag, maar 515km file.
ik woon dan in een dorp met nog niet eens 10.000 inwoners maar ik stond gewoon al in de file voordat ik mijn wijk uit reed! (dat is toch absurd? 
eergisteren liep ik met collega's tijdens de lunchpauze door het dorp heen, was er weer eens een juwelier op klaarlichte dag overvallen. om over de politie maar niet te spreken; we hebben hier 2 agenten in 1 auto voor 3 dorpen tezamen met circa 40.000 inwoners bij elkaar.
dat zijn echt van die kleine dingetjes maar als je dat afzet tegen het grote geheel is het toch behoorlijk van invloed.
als politiek dan teboven komt dan zijn dat juist de dingen om over te zeuren.. omdat het je nabij staat en je niet wilt dat het zich herhaalt..
en dan woon ik nog niet eens in een écht grote stad 
| quote: |
oja om dat stukkie van scul terug te komen van stemmen op wat je parents ook stemmen 'want dat is goed' heb ik met bovenstaande verklaard, want die lui hebben d'r voor gezorgd dat ik hier eigenlijk nog best relaxed leef |
misschien.. maar dat is niet de enige factor die van invloed is hoor. de regering die er voor zorgde dat jouw dorpje zo is zoals het nu is is namelijk net zo democratisch gekozen als vandaag de dag het geval is; dus ook door mensen uit de randstad 
heeft meer te maken met migratie, woongenot, werkgelegenheid en dat soort zaken. dat is aan ieder voor zich natuurlijk
Jan-08-2003 20:25
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Chicane
Sorry, geen stem van mij dit jaar... niet dat het wat uitmaakt, ik ben er maar 1 van de 13 miljoen kiesgerechtigde ofzo |
Dat is echt de stomste reden die je kan geven.
Dit is echt je reinste BULLSHIT. En dan kan je wel leuk zeggen van Kom maar kom maar kom maar. Je bent gewoon STOM dat je je stem niet laat horen, en dat weet je zelf ook! En dan later gaan zeiken dat er allemaal dingen niet goed zijn: de veiligheid is niet goed op straat, de buitenlanders hebben alles gedaan, je wil meer loon hebben, later krijg je te weinig AOW...etc etc.
Die mensen die niet stemmen zeuren dat de politiek niets voor hen is etc. Nou, dan breng je toch een PROTESTstem uit??? Dan stem je toch gewoon op iets dat tegen alles aanschopt???? Dit is verdomme je enige kans om iets aan de zooi in dit land te doen, en dan zeg je van "Neh, ik ben niet geinteresseert". Sorry hoor, maar aan dit soort ongeinteresseertheid kan ik me zoooooooooooo ergeren, niet normaal.
Last edited by SnuggLe on Jan-08-2003 at 21:54
|
|
Jan-08-2003 21:46
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 10:34.
Forum Rules: