|
Het festival
Zoals gezegd was de organisatie een beteke scheef en het geluid op de Main, Q-dance en Black Hole was niet helemaal in orde, bassen stonden veel te hard (of laag zoals ge het wilt). Bij Black Hole leek het na Fredje zijn set opgelost, bij Q-dance maakte het ni zoveel uit, maar is het niet echt gefixed en op de Main viel het enorm hard op tijdes M.I.K.E. zijn sets. Ik had zelfs niet door dat Strange World al heel de tijd voluit aan het gaan was, dacht dat het een versie was met een belachlijk lang beginstuk.
De sfeer was ook niet echt zoals het zijn moet. Ik had vaak het gevoel dat 80% van de mensen maar wat kwamen gapen en moeite deden om het niet te leuk te vinden, want dat is niet cool. Viel me ook op dat de Belgskes echt niet moven als ze iets horen dat ze niet herkennen. Bij Coone en Dark-E was de massa aan de Q-dance stage precies een bende zotten bij elkaar, Yoji (of Yoshi zoals ik liever zeg ) komt op en de boel valt stil, ik werd er zelf een beetje geïrriteerd van. Dacht toen bij mezelf "och god ast geen boerenbalram-toestanden zijn kunnen ze ni volgen". DJ Ton T.B. kreeg ook pas de boel in gang na Universal Nation (3 keer gehoord trouwens op Tomorrowland)en M.I.K.E kreeg het volk ook niet mee na Ghost.
Het volk
Kleding was ook over het algemeen gewoontjes, kan aan het weer hebben gelegen. Buiten een kilt, een hula rokje, een overjaars macho, wat open decolletes en een Blind Guardian t-shirt (eh Lizzy ) sprong er met niets in het oog. Had toch graag nog eens damens gezien met ontblote bips in pluche broeken of 40 jarige bodybuilders met hun zonnebankgeperkamenteerde vrouwen (heb ze op TE gezien 2 jaar geleden, best wel freaky).
De DJ's
Heb men planning grotendeels kunnen volgen op Estuera na (door id-t of PRC De Schorre zen schuld) en zoals geweten heeft M.I.K.E. het gewonnen van Promo. Vind het nog steeds spijtig dat ik Promo heb gemist, maar de idioten die vanvoor stonden bij Luna hadden mijn goesting om bij de Q-dance stage te blijven staan een beetje weggenomen. Meeste sets straalde wel een techy sfeer uit
(oftewel was het tech-house achtig, oftewel tech-trance oftewel techno)
- Fred Baker: Redelijke set, maar grotendeels verpest door slecht geluid, melodie ging vaak verloren in de basslijn. Enkele heel leuke nummers horen passeren (oa die Orkidea's Unity-achtige track)
- Yoji Biomehanika: Zalige set en geweldige vent om bezig te zien. Een freakshow tot en met, maar hij draait alles van techno-achtige tracks tot hardtrance en puur ramwerk. Van af en toe loops te gebruiken is hij ook niet vies en hij deed echt moeite om het publiek mee te krijge, spijtig genoeg kreeg hij ze niet mee, verdiende het nogtans
- Ton T.B.: De sukkelaar stond te draaien voor een bijna lege blackhole tent, maar toen hij besloot Universal Nation erop te smijten stroomde te tent vol (ben nog steeds onder de indruk hoe zo'n schijf na al die jaren, nog steeds De Schijf kan zijn). Zijn set was toch over het algemeen redelijk naar te tech-trance kant gericht, maar naar het einde kwam het meer melodische werk toch meer naar de voorgrond. Geluid was aanzienlijk beter dan bij ons Fredje.
- Mojado: Wist niet wat ik moest verwachten en toen ze me ineens om te oren sloegen met een tribal-house toestand had ik redelijk veel zin om het af te bollen. Heb toch doorgebeten en naar mate de set vorderde kon ik hun stijl toch best wel pruimen. Herkende wel niets van wat ze draaide, maar als ik nog eens de kans krijg wil ik toch meer te weten komen over hun draai-kunsten
- Ghost: Maar een kort stukje gehoord van zijn set, was eigenlijk helemaal niet slecht en hij kreeg het publiek echt wel mee. De helicopter die overvloog en een soort confetti uitstrooide hielp wel mee aan de sfeer
- M.I.K.E. 1: Spijtig genoeg geen live maar wel met een glaasje champagne (en nix delen hé, de etter ). Hoewel het volk letterlijk wegliep na Ghost leek hij toch een relaxte uitstralling te hebben, miss kwam het door zijn groupies van TA of zijn champagne wie zalt zeggen. Ze platten vielen voor mij een beetje tegen (maar ik kan me herinneren van AiB vorige jaar dat er een redelijk verschil is tss producer M.I.K.E. en DJ M.I.K.E.). Hier ook redelijk techy-setje imo.
- Introducing Sasha: 1,5 minuten stilte en Dries in een groene Poncho, meer was er ni aan voor mij. Ben met de rest doorgegaan naar Sven Väth.
- Sven Väth: Hetgeen hij draaide leek me lekker freaky en het pastte geweldig bij de met strobo gebombaardeerde witte cocoon tent, na een tijd begon hij me eerlijk gezegd te vervelen.
- Luna/ The Prophet/...(kzou het echt niet weten wie): Goed maar saai. Veel hetzelfde klinkende ramwerk.
- Monika Kruze: Had geen zin meer in techno, buiten haar intro niets gehoord
- DJ Montana: ook niet veel van gehoord, maar meeste leek toch al weer techy spul te zijn. Weer UN horen passeren, maar ook The Prodigy - No Good (of was het de Mark Norman versie) en een mix van Mauro Picotto - Pulser). Goesting was toen ver op en ben maar gaan wandelen
- Armin Van Buuren: De Cresto gevolg naar onze Armin, draaide leuk, Versuz tent was magistraal, maar goesting was echt helemaal op en ben terug gaan wandelen
- Sasha: 15 minuten op men gat zitten mijmeren nabij de Main, 30 minuten zitten ergeren aan het feit dat Sasha bleef draaien tot 00.15
- M.I.K.E. 2: M.I.K.E. zag er nu veel minder ontspannen uit, heeft ook amper geinteracteerd met het publiek. De plaatjes waren naartuurlijk geweldig, alleen spijtig van het geluid, dacht echt dat Strange World een elle lange intro had doordat de basslijn de ondermelodie volledig opslorpte.
Naar huis gaan
Te weinig bussen voor teveel volk. Ik zat ook nog eerst op een pendel bus richting parking terwijl ik richting Antwerpen moest. Was juist op tijd terug om me half te pletten op de laatste bus richting Antwerpen. AiB Outdoor was qua openbaarvervoer ordelijker en beter georganiseerd vind ik.