|
|
|
|
 |
Lynxx
Senior tranceaddict
Registered: Nov 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by raoel
Ik zal om hetgeen ik nu ga zeggen wel flames krijgen, maar ook wel bijval.
Persoonlijk vind ik progressive makkelijker te mixen dan trance. Het is niet altijd zo, maar met de meeste prog platen die ik heb gaat het mixen bijna altijd lekker. Bij trance vallen de kleine foutjes veel sneller op. De opbouw, flow van een set staat daar dan wel los van, maar mixfouten tellen zwaar mee in zo'n contest.
Neemt niet weg dat een goede trance Dj gewoon de finale moet kunnen halen. Dat hebben we ook wel aan Ei gezien de afgelopen jaren, al weet ik uit mijn hoofd niet wat voor sets dat dat waren.
Ik doe mee om er wat van te leren.
Mijn mix was mixtechnisch niet goed en ik was benieuwd wat ik voor reacties kreeg op een mix waar veel verschil aan stijl in zat. Dat werd niet echt goed ontvangen.
Als ik alleen mee deed om te winnen (zonder echt voor te bereiden) dan zou ik voor mijn prog platen kiezen en niet voor de trance die ik in mijn boxen heb zitten.
Geen kritiek op de finalisten, begrijp me niet verkeerd. Die mixen zijn super strak en verdienen het om de finale te halen. Ik denk wel dat trance mixen eerder afvallen omdat daar de foutjes in opvallen.
Lynxx heb ik echter ook kritiek op zijn kleine foutje, bij de overige hoorde ik er helemaal geen.
Ik heb alle mixen, ga er nog wat luisteren en dan zal ik hier nog wel eens op terug komen. |
Ik ben het deels wel met je eens. Sommige platen zijn makkelijker om te mixen als andere. Maar dat isdus niet per definitie progressive.
Meestal vind ik wat saaiere, of platen met minder melody makkelijker te mixen. Je timing maakt dan wat minder uit.
Ik vind dus van mijn mix (prog-trance in mijn ogen) dat het echt niet makkelijk te mixen was. Ik heb alleen gekeken naar het gevoel wat een track mij gaf, en zo heb ik een tracklist gemaakt. Nu vond ik La Noche goed aansluiten op Girl Nobody - Why Am I Alone. En je mag het wel proberen hoor, maar das echt geen makkelijke overgang.
Van een breaks plaat naar een plaat met zo'n vage dubbele hi hat.
Daar zat ook dat foutje in. Op zich was het niet echt een foutje hoor, alleen de hi hats liepen net niet gelijk. Het klonk alleen een beetje fout omdat de de beats gewoon echt niet bij elkaar pasten.
Ik vond het begin van mijn mix niet makkelijk te mixen, zoals Moogwai ook al aangaf, en in die mixen van de anderen zitten ook wel een paar lastige overgangen.
Ik vind Sander ook echt een terechte winnaar, zijn setje klopt gewoon, dus met de jury zal het ook wel goed zitten.
Aug-20-2005 18:12
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 08:10.
Forum Rules: