|
| quote: | Originally posted by Laszlo
Se upp med titelbilden så ni inte får skit för att ni snott den...(såvida ni inte har tillåtelse att använda den) |
Hmm, ok. Som sagt, inte jag som står får bilderna Får väl fråga varifrån den kommer.
| quote: | Originally posted by Vizay
ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, då slipper ni många problem med att webläsare inte stöds osv.
Kolla in här
fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk gör.
kör sidan genom deras validator lite då och då (efter att något kodats om alltså) så kan du inte hamna fel så att säga |
Jo, den kör enligt en lite nyare (och inte lika vanlig) standard (XSLT). Såvitt jag vet finns det ingen given doctype, utan vill man ange doctype, måste man skriva ett eget DTD (titta gärna på källkoden, så kommer du nog se skillnaden ganska snabbt). Sen tror jag inte att det finns nån validator som klarar av XML/XSLT, så det kan vara lite problem på den fronten.
Det är just p.g.a. användingen av XSLT jag undrar hurvida webbläsare klarar av sidan. XSLT är mycket smidigare än ren (x)html (IMHO), men om folk inte kan kolla på sidan, så är det ingen idée heller 
Tack för feedbacken 
___________________
The fears of the past are the dreams of the future
Last edited by cviper on Mar-01-2005 at 13:55
|