Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
cviper
Lurking on TA

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Laszlo
Se upp med titelbilden så ni inte får skit för att ni snott den...(såvida ni inte har tillåtelse att använda den)

Hmm, ok. Som sagt, inte jag som står får bilderna Får väl fråga varifrån den kommer.

quote:
Originally posted by Vizay
ett tips kan ju vara att koda sidan enligt w3 standard, då slipper ni många problem med att webläsare inte stöds osv.

Kolla in här
fixa doctype, ett av dom vanligaste felen folk gör.

kör sidan genom deras validator lite då och då (efter att något kodats om alltså) så kan du inte hamna fel så att säga

Jo, den kör enligt en lite nyare (och inte lika vanlig) standard (XSLT). Såvitt jag vet finns det ingen given doctype, utan vill man ange doctype, måste man skriva ett eget DTD (titta gärna på källkoden, så kommer du nog se skillnaden ganska snabbt). Sen tror jag inte att det finns nån validator som klarar av XML/XSLT, så det kan vara lite problem på den fronten.

Det är just p.g.a. användingen av XSLT jag undrar hurvida webbläsare klarar av sidan. XSLT är mycket smidigare än ren (x)html (IMHO), men om folk inte kan kolla på sidan, så är det ingen idée heller

Tack för feedbacken

Last edited by cviper on Mar-01-2005 at 13:55

Old Post Feb-28-2005 09:55  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

först å främst så ska den där validatorn klara vanlig xml utan problem, vågar dock inte svara på om den klarar xslt.

Sen ang. doctype och en dtd, känns som att du tappar lite meningen med xml om du inte använder en dtd ju dtd-filen är ju själva mallen för hur din xmlkod ska utformas om man nu kan beskriva det så enkelt, en av baktankarna med x-språken (xml, xhtml osv) är ju just att det ska vara mer uppstyrt för att minska feltolkningar mellan olika webläsare osv.

givetvis kan du ju skriva din xml utan en dtd men som den petkodare jag är skulle jag personligen inte göra det

men men, e väl som folk säger...everything's fine as long as it works

batteries not included.

- dave

Old Post Mar-01-2005 00:36  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA

Registered: Sep 2001

Får väl ta och fixa en DTD då

Om inte annat, så får jag lära mig hur man gör... Och kolla vad validatorn säger om "min" xml.

Old Post Mar-01-2005 13:56  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Vi har pillat på ett litet plattformsspel i en kurs jag nu läser - till detta slängde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm

www.laszlo.se

Old Post Mar-19-2005 20:31 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

quote:
Vi har pillat på ett litet plattformsspel i en kurs jag nu läser - till detta slängde jag idag ihop en hemsida...kommentarer?

http://www.djlaszlo.com/skola/grog/webpage.htm

Hur startar man det? ;S
Är det min feber eller är jag bara dum?

EDIT: Hahahaha, hittat nu!

EDIT2: Går varken att se trailer eller ladda ner demot .. men presentationen är ju snygg iaf

Last edited by Jeremy H on Mar-19-2005 at 20:46

Old Post Mar-19-2005 20:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lacksesepsotygh
;B

Registered: Jan 2005

är väl ingen riktig datorgrafik jag sysslar med, men photshop används iaf för att kasta in färger. resten ritas med blyertspennor.

kraftigt modifierad version av nalle puh.
ifall någon känner för att färglägga originalet kan jag skicka scan-filen.

Old Post Mar-28-2005 20:05  Sweden
Click Here to See the Profile for lacksesepsotygh Click here to Send lacksesepsotygh a Private Message Visit lacksesepsotygh's homepage! Add lacksesepsotygh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

kommentarer är välkomna

Old Post Jun-09-2005 15:03 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by ShyTrance

kommentarer är välkomna

klockrent! hur gör du de där bläckstänken?

www.laszlo.se

Old Post Jun-09-2005 15:18 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

tackar

antingen så tar du en pensel me färg, o sen stänka på ett papper sen scanna... eller så tankar du som jag gjorde.. den enkla vägen vill säga

Old Post Jun-09-2005 21:08 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Jag lovade grabbarna där hemma i byn att försöka piffa upp fotbollslagets hemsida så fort jag fick lite tid över.

Detta är vad jag så här långt lyckats åstadkomma på ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips på förslag och förbättringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut såhär: www.rydaholmsgoif.com

www.laszlo.se

Old Post Jun-20-2005 01:28 
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

quote:
Jag lovade grabbarna där hemma i byn att försöka piffa upp fotbollslagets hemsida så fort jag fick lite tid över.

Detta är vad jag så här långt lyckats åstadkomma på ett par timmar: www.djlaszlo.com/rgoif/

Duger den? Tips på förslag och förbättringar? Den fyller sin funktion i alla fall, hoppas jag. Deras nuvarande hemsida ser ut såhär: www.rydaholmsgoif.com

Ser väl rätt snyggt ut

Old Post Jun-20-2005 01:31  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

i donno, känns lite B fortfarande, fattas någe

du kan bättre

Old Post Jun-20-2005 01:45  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > OT: Grafik, Design, In here
Post New Thread    Post A Reply

Pages (42): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 [41] 42 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDJs need your help!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackVan Gelderen - "Aftershock" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:03.

Forum Rules: