Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Sensation in Belgium
Pages (79): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by MikeVee
Neen, integendeel Jasper is zeker geen waardeloze DJ. Dat is een DJ met peroonlijkheid omdat die enkel zal spelen wat hij zelf graag hoort. Hij heeft maw een persoonlijke stijl.

en zal Jasper op die manier doorstoten? dat betwijfel ik ten zeerste. als je niet draait wat het publiek wilt, geraak je niet verder. tenzij je dankzij een grote productie naam hebt gemaakt, zoals Armin en Marco.

quote:
Welke persoonlijke stijl heeft Elof? Met al die soto's gangers gaat hij dan zeker Big Orgus spelen? (een plaat die volgens hem niet goed is maar toch geregeld gespeeld heeft in Sotto's ed). Welke andere DJ die er staat (of elke andere top-dj) zal op aanvraag plaatjes spelen of platen spelen van een andere stjl die hij niet graag hoort? Geen enkel toch.

dit punt is al es behandeld.

Old Post Mar-13-2005 19:24  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by TOR
en zal Jasper op die manier doorstoten? dat betwijfel ik ten zeerste.

Thanks for shattering my dreams

Old Post Mar-13-2005 19:26  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Neen, integendeel Jasper is zeker geen waardeloze DJ. Dat is een DJ met peroonlijkheid omdat die enkel zal spelen wat hij zelf graag hoort. Hij heeft maw een persoonlijke stijl. Welke persoonlijke stijl heeft Elof? Met al die soto's gangers gaat hij dan zeker Big Orgus spelen? (een plaat die volgens hem niet goed is maar toch geregeld gespeeld heeft in Sotto's ed).

lol net alsof ge als DJ in een discotheek niet bepaalde platen MOET draaien. Als ik een DJ was he en ik moest alleen spelen wat ik graag hoorde he, kdenk ni dat ik commercieel zou doorbreken hoor. Nu ja der zijn DJ's die niet willen commercieel doorbreken omdat ze dan hun eigen stijl op de 2de plaats zetten (kzou ook zo zijn probby) en er zijn DJ's die wel commercieel willen doorbreken en dan moet ge dus ook platen draaien die het publiek wil en ge zelf bijvoorbeeld niet goed vindt. Live with it....
Music = business.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Mar-13-2005 19:28  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
Originally posted by TOR
i see. voor mij gaat dit in ieder geval niet op. ik vind Armin sympathieker dan Ferry, maar op TE heb ik mij meer geamuseerd tijdens Ferry's set.

jup dat begrijp ik. Maar der zijn der precies die Elof totaal niet moeten hebben qua karakter, dan stoot dat af he. Kheb zelf geen DJ die ik echt ni kan uitstaan hoor, maar ik kan wel begrijpen dat dat een hinderpaal zou zijn voor mensen om echt van een set te kunnen genieten.

Old Post Mar-13-2005 19:31  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME

Registered: Mar 2004

quote:
Originally posted by Phortastic
lol net alsof ge als DJ in een discotheek niet bepaalde platen MOET draaien. Als ik een DJ was he en ik moest alleen spelen wat ik graag hoorde he, kdenk ni dat ik commercieel zou doorbreken hoor. Nu ja der zijn DJ's die niet willen commercieel doorbreken omdat ze dan hun eigen stijl op de 2de plaats zetten (kzou ook zo zijn probby) en er zijn DJ's die wel commercieel willen doorbreken en dan moet ge dus ook platen draaien die het publiek wil en ge zelf bijvoorbeeld niet goed vindt. Live with it....
Music = business.

Elof wil wel doorbreken als trance-dj maar als puntje bij paaltje komt durft hij niet en gaat hij de commerciele toer op. Voorbeeld: zie AIB, dat was ook zijn kans en toch was het tegen het einde hitje na hitje. Door te spelen wat het publiek wil zal je nooit verder geraken als discotheek-resident (en zoals je zelf zegt platen moeten spelen) en dat wil hij ook niet , anders stond hij nu wekelijks in BBC en maandelijks in Sotto's. Door te spelen wat het publiek wil geef je ze niets extra. DJ's zoals Tiësto, Armin, Ferry, Marco V, ... dat zijn leiders, zij bepalen de richting en lopen voorop gevolgd door mensen die hun stijl goed vinden. Elof is een volger, hij loopt achter de mensen. En door de rest te volgen kun je niet doorbreken.

Old Post Mar-13-2005 20:02  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MikeVee
THUNDERDOME

quote:
jup dat begrijp ik. Maar der zijn der precies die Elof totaal niet moeten hebben qua karakter, dan stoot dat af he. Kheb zelf geen DJ die ik echt ni kan uitstaan hoor, maar ik kan wel begrijpen dat dat een hinderpaal zou zijn voor mensen om echt van een set te kunnen genieten.

Zijn karakter heeft hier niets mee te maken, ken hem niet eens persoonlijk. Het gaat hier over de muziek.

Old Post Mar-13-2005 20:06  Belgium
Click Here to See the Profile for MikeVee Click here to Send MikeVee a Private Message Visit MikeVee's homepage! Add MikeVee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
Elof wil wel doorbreken als trance-dj maar als puntje bij paaltje komt durft hij niet en gaat hij de commerciele toer op. Voorbeeld: zie AIB, dat was ook zijn kans en toch was het tegen het einde hitje na hitje. Door te spelen wat het publiek wil zal je nooit verder geraken als discotheek-resident (en zoals je zelf zegt platen moeten spelen) en dat wil hij ook niet , anders stond hij nu wekelijks in BBC en maandelijks in Sotto's. Door te spelen wat het publiek wil geef je ze niets extra. DJ's zoals Tiësto, Armin, Ferry, Marco V, ... dat zijn leiders, zij bepalen de richting en lopen voorop gevolgd door mensen die hun stijl goed vinden. Elof is een volger, hij loopt achter de mensen. En door de rest te volgen kun je niet doorbreken.

Jup ik kan u volgen. Maar waar ik het niet mee eens ben is dit: dat als je commercieel draait je nooit echt zal doorbreken. Dat is reinste onzin imo. Zoals ik al zei heb je de mensen die bij hun stijl blijven en op die manier eventueel doorbreken maar je hebt evengoed genoeg DJ's die door gewoon commercieel te draaien doorbreken hoor. Der zijn genoeg DJ's die nog geen zak gepresteerd hebben maar wel zijn doorgebroken he. Kijk naar Regi bijvoorbeeld, wat heeft die aap voor extra gegeven doorheen de jaren. Das ook zo commercieel als wat, en dat was het vroeger ook en die is er ook geraakt he. Veel komt ook neer op een beetje een lange arm hebben en dat kan zeeeeeeer veel compenseren hoor.

ff voor de duidelijkheid dat ik hier totaal niet mee wil zeggen dat dit bij Elof het geval is want ik ken hem niet en heb hem nooit gehoord.

Old Post Mar-13-2005 20:11  Belgium
Phortastic
It's Majik !

quote:
Zijn karakter heeft hier niets mee te maken, ken hem niet eens persoonlijk. Het gaat hier over de muziek.

khad het ook niet over u hoor
twas meer algemeen

Old Post Mar-13-2005 20:12  Belgium
MikeVee
THUNDERDOME

quote:
Jup ik kan u volgen. Maar waar ik het niet mee eens ben is dit: dat als je commercieel draait je nooit echt zal doorbreken. Dat is reinste onzin imo. Zoals ik al zei heb je de mensen die bij hun stijl blijven en op die manier eventueel doorbreken maar je hebt evengoed genoeg DJ's die door gewoon commercieel te draaien doorbreken hoor. Der zijn genoeg DJ's die nog geen zak gepresteerd hebben maar wel zijn doorgebroken he. Kijk naar Regi bijvoorbeeld, wat heeft die aap voor extra gegeven doorheen de jaren. Das ook zo commercieel als wat, en dat was het vroeger ook en die is er ook geraakt he. Veel komt ook neer op een beetje een lange arm hebben en dat kan zeeeeeeer veel compenseren hoor.

ff voor de duidelijkheid dat ik hier totaal niet mee wil zeggen dat dit bij Elof het geval is want ik ken hem niet en heb hem nooit gehoord.

Tsja, Regi is ni echt doorgebroken als DJ hé. Die speelt bijna enkel op de illusion events, heeft toch op geen enkel ander groot evenement gestaan. Bovendien heeft die vroeger wel aardig wat goede nummers gemaakt (voor die tijd).

Old Post Mar-13-2005 20:28  Belgium
dj Elof
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

Het komt mij als een echte schok dat er zoveel negativiteit over de line-up van Sensation 2005 bestaat. Tientalle pagina's op forums zijn gevuld met enkel maar boze woorden en uitvergrote reacties. Ik heb lang getwijfeld om hierop te antwoorden, maar aangezien ik zelf te maken heb met een dance portal wil ik toch een reactie geven.

Sommigen vinden dat ik (en andere Belgische deejays) het niet verdien om op Sensation te staan. Welke graadmeter wordt er genomen om te bepalen of iemand 'goed' genoeg is voor zo'n event? Toen ik telefoon kreeg van ID&T met de vraag om op Sensation te draaien sprong ik een gat in de lucht. Vorig jaar, tijdens Antwerp Is Burning, heb ik de kans gekregen om mijn persoonlijke visie te draaien: uplifting en vocale trance. Een genre dat blijkbaar op Trance Addict en D4M als 'commercieel' wordt gezien. Uit de reacties in de tent en vooral achteraf, bleken een heel pak mensen toch tevreden te zijn over mijn muziekkeuze. Misschien heeft ID&T hiermee rekening gehouden.

Het verontrust mij ten zeerste deze negatieve manier van denken. Zelfs grote namen als Armin en Marco V worden weggeveegd en afgebroken. Zoals iemand op een forum zei: it just ain't never good enough... Waar ik serieus in teleurgesteld ben is de reactie van sommige 'kenners'. Misschien moeten jullie eens nadenken over 'wat is een dj'. Wij zijn allemaal mensen die hun boterham moeten verdienen, vaak commerciële toegevingen doen (retro draaien, hitjes draaien) omdat de markt dit bepaalt en uiteindelijk... draaien voor een publiek! Want voor elke Tiesto en voor elke Armin staan minstens 100 deejays die elk weekend een discotheek, party of event proberen het beste van zichzelf te geven, tegen vaak een mindervoud van de fee die de grote namen ontvangen.

Ik wil er wel een paar opmerkingen uitpikken die mij echt ontgoocheld hebben. Sommigen spreken van een hype of een ego die ik zou gekweekt hebben. Ik bedank voor de eer, maar ik beschouw mezelf geen Tiesto, geen Armin of gelijk welke andere grote naam. Ik heb de kansen die ik gekregen heb aangegrepen en heb hierdoor een paar leuke boekingen in de wacht kunnen slepen. Want daar doet een dj het toch voor? Of niet soms...

Over discotheek Sotto's: ik ben er trots op dat ik in deze club gedraaid heb! Op bepaalde momenten 4.000 mensen in vervoering brengen geeft een zalig gevoel. Een publiek dat luidkeels staat mee te roepen geeft een geweldige kick. Op dit ogenblik is de samenwerking tussen mijzelf en Sotto's stopgezet. Eén van de redenen is het commerciële karakter van deze parties die mij doen beslissen hebben om tijdelijk ermee te stoppen. Maar als ik moet kiezen tussen het draaien van een commerciële plaat voor 4.000 mensen of een underground plaat voor 150 mensen, dan is de keuze vlug gemaakt.

Aan user Mike Vee wil ik persoonlijk iets zeggen. Het lijkt wel alsof je een vete aan het ophitsen bent tegenover mijzelf. Ik ken jou persoonlijk niet en jij mij wellicht ook niet. Maar de stijl die je hanteert in je topics hebben mij ertoe gebracht om te reageren. Als ik jouw topics lees zoals 'hij draait Donna muziek', dan zou ik je echt aanraden om eens mijn playlists goed te bekijken. Ik kan momenteel één plaat opnoemen die door Donna opgepikt is: Reflekt feat. Deline Bass - Need to feel loved. Over de fameuze Adagio For Strings... ik denk nog altijd met leuke herinneringen terug aan Zillion Reunion party en AIB waar ik deze plaat oplegde en de voltallige zaal uit z'n dak ging. And correct me if I'm wrong, maar bijna elke trance deejay heeft deze plaat in z'n playlist opgenomen. Ondertussen is het twee maand geleden dat ik 'm nog gedraaid heb. Maar geen nood! Binnenkort komen de remixen uit ;-)

Aan user Jasper graag het volgende: als ik op mijn eigen website en persoonlijk forum geen reclame mag maken voor mijzelf, waar dan wel? Als dit wordt aanzien als het hebben van een 'groot ego', dan is dat zeker niet mijn bedoeling. Maar jullie organiseren zelf een party en op D4M en zelfs op mijn persoonlijke website werd er reclame gemaakt voor dit event. Ik denk dat je begrijpt wat mijn punt hierover is.

Voor de rest wens ik diegenen die langs komen op Sensation een leuke party en ik ben er zeker van dat elke deejay z'n uiterste best zal doen om het super te maken. Een beetje open-minded en bereidheid om iets anders te ervaren, that's all that is needed.

Old Post Mar-13-2005 20:34 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
Bovendien heeft die vroeger wel aardig wat goede nummers gemaakt (voor die tijd).

bwaaaaaaaaaaaaah, i tend to disagree. Misschien een paar ja...

Old Post Mar-13-2005 20:35  Belgium
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004

quote:
Originally posted by dj Elof

Aan user Jasper graag het volgende: als ik op mijn eigen website en persoonlijk forum geen reclame mag maken voor mijzelf, waar dan wel? Als dit wordt aanzien als het hebben van een 'groot ego', dan is dat zeker niet mijn bedoeling. Maar jullie organiseren zelf een party en op D4M en zelfs op mijn persoonlijke website werd er reclame gemaakt voor dit event. Ik denk dat je begrijpt wat mijn punt hierover is.

Ik ben zowaar populair

Ge weet goed genoeg waarom het komt dat onder andere ik (en met mij nog een hoop andere BeTA's) het niet zo hoog ophebben met u, en het heeft volgens mij niet veel zin om dat hier allemaal lekker open en persoonlijk uit te gaan smeren. De feiten zo voorstellen op allerhande fora maakt mij dan wel weer de slechterik. Nu voel ik er niet veel voor om mijzelf te verdedigen, het gaat nog steeds over Sensation, en niet over wat ik persoonlijk van u als persoon denk. Maar een kleine nuancering van de feiten is hier misscien wel op zijn plaats...

Wij als BeTA's organiseren een fuif op basis van dezelfde filosofie die gij altijd verkondigt: "de mensen kennis laten maken met échte trance" in plaats van de commerciele crap die ze op de radio horen. Vanwege die overeenkomst in filosofie en intentie leek het mij niet meer dan normaal dat we het feestje ook op uw forum aankondigden. Via uw show en reclame zullen er best wel wat echte trancefans de site en het forum bezoeken, en het zou leuk zijn moesten we die ook een leuk feestje kunnen aanbieden en ze daarvan op de hoogte brengen, ongeacht wie daar draait. Jammer genoeg hadden we net daarvoor een beetje heibel gehad over uw al dan niet draaien op ons feestje. Dat ons topic meteen verwijderd werd onder het mom van "verwarring voor mensen die achter boekings zoeken" lijkt me dan ook maar een zwak excuus voor het feit dat ge het eigenlijk verwijderd hebt omdat ge van die onnozele BeTA's niks meer moet hebben omdat die u niet allemaal willen erkennen als de Belgische exclusieve underground trance god die ge zo graag zou willen zijn...
Het was trouwens niet het eerste, mijn topic over een trancefeestje in Schoten werd ook genadeloos verwijderd met hetzelfde argument, nog geen kwartier na posting.
Dat daartegenover topics in het nederlands (terwijl Engels de voertaal moest zijn dacht ik?) over hoe sexy en lief ge wel niet zijt zonder problemen open mogen blijven laat mij dan weer twijfelen aan uw motieven.

Dit gezegd zijnde herhaal ik wat ik al in dit topic gezegd heb: ik ben er van overtuigd dat ge het op Sensation goed zult doen als ge niet in de val van de commerciele hitjes trapt. Laat de mensen u maar eens kennis maken met échte trance, dit is uw kans!

Old Post Mar-13-2005 21:01  Belgium
Click Here to See the Profile for Jasperovitsj Click here to Send Jasperovitsj a Private Message Visit Jasperovitsj's homepage! Add Jasperovitsj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Sensation in Belgium
Post New Thread    Post A Reply

Pages (79): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIshkur's Guide - what's the real name of "Robert Miles - Rain"? [2004] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackair - surfing on a rocket [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:14.

Forum Rules: