Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by FCB_Fanatic

mja, dat zal ervan afhangen of ge erop stemt of niet, zeker? Ik zie het er alvast niet in. Het enige wat ik daar in zie is een onnozel schoolmeesterke die een totaal gebrek aan dossierkennis vertoond. Dirk van Mechelen mag dan wel de uitstraling van een verwelkte plant hebben, dossierkennis heeft hij tenminste wel

Beetje meer respect voor schoolmeesters graag

Heb niet op hem gestemd. Ook moeilijk vanuit Oost-Vlaanderen. Ik vertel algemene indrukken die ik hoor.

Old Post Jun-08-2009 08:23  Belgium
Click Here to See the Profile for djcresto Click here to Send djcresto a Private Message Visit djcresto's homepage! Add djcresto to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FCB_Fanatic
Moments Are Forever !!!

Registered: Jul 2004

quote:
Originally posted by Push2005
Bwa, niet echt... De problemen zijn gewoon een tijd lang onder de mat geveegd onder paars. België is al altijd verziekt geweest door communautaire problemen; zelfs kwesties die nog veel erger zijn dan nu maar waar wij ons niets van herinneren (kwestie Voeren etc.). Je kan daar moeilijk één man voor verantwoordelijk houden; sinds de inzetting van het federalisme onder Martens zijn er om de zoveel jaar problemen tussen de regio's.
Het bewijst maar hoe artificieel België ondertussen als "rijk" nog is.

Communautaire problemen zijn er natuurlijk altijd geweest, die verwijt ik Leterme ook niet. Ik blijf Leterme wél een groot aandeel toeschuiven voor het federaal falen. Hij heeft zich al ver voor de federale verkiezingen onmogelijk gemaakt bij de Walen door domme uitspraken en handelingen te doen. Hij heeft de impact daarvan enorm onderschat. Voor de Waalse partijen werd het daarom ook bijna onmogelijk om nog een discussie op te starten met, laat staan toe te geven aan de Vlamingen omdat ze op die manier hun eigen doodsvonnis zouden vellen bij volgende verkiezingen. Nochtans vond ik persoonlijk dat er een mooi programma klaarstond voor een verdere staatshervorming waar zowel Vlaanderen als Wallonië van konden profiteren. Door de flaters van Leterme ontbrak er echter op dat moment een persoon die dergelijk programma nog geloofwaardig kon overbrengen en het aanvaardbaar kon maken aan Waalse kant. Uiteindelijk hebben ze een staatshervorming dan maar aan de kant geschoven om het functioneren van België niet verder te blokkeren. De Walen hebben natuurlijk ook een belangrijke verantwoordelijkheid in die hele chaos, maar het is en blijft Leterme die hen de ideale stok heeft gegeven om mee te slaan.

Paars was idd verre van perfect, maar van een volledige impasse was er op dat moment totaal geen sprake zoals dat onder Leterme wel het geval was. Deels natuurlijk omdat een staatshervorming nauwelijks ter sprake kwam in die tijd hoewel die ook op het programma stond. Daardoor ook dat Verhofstadt uiteindelijk zoveel meer geliefd is in Wallonië in vergelijking met Leterme. Leterme was verruit de meest 'gehate' politicus terwijl Verhofstadt de meest geliefde was. Eigenlijk was dat het ideale moment voor Verhofstadt om daar gebruik van te maken en een staatshervorming gedaan te krijgen. Maar ze werden uiteindelijk afgerekend op flaters van andere partijen (oa door Vandenbossche bij SPA en schandalen in de PS), interne strubbelingen en omdat ze het op cruciale momenten zelf lieten afweten. Ze hadden hun standpunt moeten hard maken in bepaalde dossiers en nooit mogen toegeven. Eigenlijk hadden ze in die dossiers de dreiging om de regering te laten vallen effectief moeten uitvoeren. Dan zouden ze nu geen groot deel van hun kiespotentieel verloren hebben.

quote:
Ik ben alleszins blij dat het Vlaams Belang 10% kiezers verliest en dat er ruimte is voor wat ik noem intellectueel rechts en een gezond vlaams-nationalisme, hoewel ik jammergenoeg betwijfel dat de N-VA nog een 2de keer zo'n score kan neerzetten.

Goede zaak dat het Vlaams Belang ook eens in het verliezende kamp zit (hoewel ze het zelf niet zo laten uitschijnen).

Tegen de volgende verkiezingen zal het effect van "De Slimste Mens" wel zijn uitgewerkt . De Wever heeft handig gebruik gemaakt van het spelletje om zijn populariteit een serieuze boost te geven ... maar hij moet het nog steeds zélf doen natuurlijk. Hij is niet de enige politicus die daar in die zetel heeft plaats genomen, maar wel de enige die er zo goed van gebruik kon maken. Daarnaast is het natuurlijk ook een zeer degelijk politicus. Ik zal er echter niet op stemmen aangezien hun kernpunt niet met mijn ideologie strookt

Old Post Jun-08-2009 11:52  Belgium
Click Here to See the Profile for FCB_Fanatic Click here to Send FCB_Fanatic a Private Message Add FCB_Fanatic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Politiek
Post New Thread    Post A Reply

Pages (43): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 [43]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSteve Bug & Phonique at Harpune 2005 Track ID Please!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirhead - Airwave (A1 mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:53.

Forum Rules: