|
| quote: | Originally posted by dj Elof
Ben je te eerlijk tegen mensen (zoals zeggen "ik kan niet garanderen dat ik erbij zal zijn omdat ik wellicht een betalende boeking heb dezelfde dag") wordt het je niet in dank afgenomen. Is het niet beter zo dan toezeggen en twee weken op voorhand afbellen met "ik kom niet"? |
Al wat ik vroeg was gewoon zekerheid of een engagement voor onze party - ten koste een eventuele andere betalende boeking die avond. Dat is er nooit gekomen, en je weet toch zelf ook dat je als organisatie niet met "misschien" of "ja, maar ik kan pas op de avond zelf zeggen wanneer" kan werken? 
Je bent zelf iemand die probeert om als dj verder te geraken. Nu ben je nog student en speelt je financiële kant wellicht minder van belang. Wat niet wegneemt dat iemand alles voor het geld moet doen (ik zal het maar zelf nuanceren, voor daar weer heisa over is). |
Je hebt zelf al verschillende keren gezegd dat je niet zo blij bent met al die commerciele boekings waar je niet kan spelen wat je echt zou willen, maar ze brengen wel geld in het laatje. Kan je dan niet gewoon een normale job zoeken die je financiele zekerheid oplevert, en daarbuiten je gewoon bezighouden met "jouw" stijl, zonder dan commerciele boekings hoeven aan te nemen? Enfin, kweet niet hoe het zit met uw dagelijkse job-activiteiten, dit is ook maar een beetje thinking out loud...
En kan je eigenlijk zelf niks uit de grond stampen? Je hebt de connecties, je hebt de naam, je hebt de reclamemogelijkheden... daar moet toch iets moois mee te maken zijn? 
Laat ik het even anders stellen: morgen wordt jou de residentie aangeboden in een progressive trance discotheek. Zou je het leuk vinden moest iedereen zeggen "wie hebben ze daar nu aangenomen, ik ken 'm niet, hij draait enkel maar commerciële brol, en hij is het niet waard"? |
Ik zou het zeker niet leuk vinden, maar de kans dat ze dat zeggen is relatief klein. ik draai nu eenmaal geen commerciele brol, ik draai gewoon puur en alleen "mijn ding" waar ik me goed bij voel en ook volledig achter sta. En ik weet goed genoeg dat het me op die manier nog héél lang zal duren voor ik misschien iets kan bereiken, als ik al ooit iets ga kunnen bereiken. Mijn stijl slaat nu eenmaal niet aan in België, daarom ook dat ik me moet beperken tot online shows en af en toe wat kleine gigs. Maar hoe graag ik ook ooit zou willen doorbreken, ik wil dat op mijn manier en met mijn stijl doen. En het is aanlokkelijk om het via de meer commerciele en lucratieve weg te doen, maar als je dan al doorbreekt is het als commerciele DJ. En probeer dan maar eens terug weg van die commercialiteit te lopen, het zal waarschijnlijk snel gedaan zijn met roem en faam.
En nogmaals, ik heb nooit gezegd dat ge het niet waard zou zijn hé. Ik heb mij alleen uitgelaten over mijn persoonlijke mening over uw ego, over uw draaicapaciteiten heb ik nooit iets negatiefs gezegd, in tegendeel...