|
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Ik zit hier plots met een probleempje.. Ik krijg geen kabels meer ingestoken op mijn contactdoos waar normaal gezien m'n laptop, stereo, oplader gsm,... enz insteekt.
Bedoel dus dit:

Er lijkt een of ander beveiliging zijn op gesprongen waardoor die gaatjes nu dichtzitten.. Ik heb echter geen flauw idee hoe ik die beveiliging terug af zet? Kabel aan/uitzetten, ander stopcontact,... helpt niets... Iemand die een oplossing weet? |
die dingen die u gaatjes dichtsteken noemt men een kinderbeveiliging Ze zijn dan ook ontworpen om kinderen de toegang tot 220V te ontzeggen, ook als ze met brute kracht voorwerpen willen in de pries rammen...
De oplossing is welliswaar eenvoudig, gewoon zachtjes druk geven en heen en weer bewegen terwijl ge uwe stekker lichtjes aandrukt. En als ge ze der zo nog ni in krijgt zou k ze idd open vijzen of achter beter gerief gaan
edit: als ik het trouwens dezelfde verdeelstekker is die jij hebt, heb je veel kans dat je binnenkort geen pc meer hebt omdat je voeding het begeeft De aarding zit hier aan de zijkant en in België worden stekkers verkocht met een aardingspen in het midden (die voor een pc en CRT beeldschermen nogal belangrijk is)