|
| quote: | Originally posted by Smeagol
Jag blir så lack på hur anti-italien kommentatorerna är!
Så fort en italienare blir tacklad och trillar antar de att de filmat utan att ens se på reprisen... Inte så konstigt att de tycker att italienarna filmar mer i så fall...
Och när någon tysk anfallare går in med dobbarna före i benet på cannavaro i italiensk straffområde (!) så är reaktionen inte "fy vad onödigt ful tackling i offensivt område" utan "där fick cannavaro smaka på sin egen medicin". wtf??
Jag tycker inte italien idag filmar mer än något annat lag. De kanske var först med det på typ 80-talet, men ärligt talat: idag gör alla det.
Som tex straffen mot australien. Vad som händer är att en back kommer sent in i en glidtackling (i dåligt läge) inne i straffområdet. Grosso gjorde vad vilken (duktig) spelare som helst skulle ha gjort: sparkade undan bollen så att tacklingen bara träffade honom. --> straff. Orutinerat gjort av australiensaren helt enkelt. Duktigare backar gör inte såna chanstacklingar om det inte är riktigt farliga lägen, vilket detta inte var.
Blir så lack!!
[\gnäll] |
Hejar ju inte på Italien i vanliga fall men igår när sympatierna låg hos dem märkte man faktiskt av just det du säger. Framförallt var de oerhört bitchiga ang. Materazzi.
___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|