|
Hier heb je ze, The Freezzz:
Commentaar mix 7 (1ste ronde)/ mix c (2de ronde):
Set 7
- Mixtechniek: Beatmatchen is goed, niets op aan te merken. Over rest kan ik ook niet veel zeggen, enkel wat jammer dat Everything Matters er wat zacht inkomt, maar als die van de isos-sampler komt, dan vergeef ik het je Tegen het einde is er een overgang nogal warrig, maar komt vooral door de track zelf (denk dat het een Estuera was..)
Maar dit zijn maar kleine opmerkingen, het geheel is super gemixt!
--> 24 /25 punten
- Structuur: Van alle mixes, vind ik deze best qua structuur. Ik vind het prachtig hoe je haast ongemerkt, via o.a. die Hammer & Funabashi overgaat van pure house naar trance. Eerst had ik gehoopt dat je het bij die house zou houden, omdat ik vreesde dat trance die sfeer zou verpesten, maar door de subtiele manier hoe ze erin gebracht wordt, heeft het zeker een meerwaarde 
--> 14 /15 punten
- Concept: Mix begint met een leuke housetune, en die coole house-vibe wordt ook tot over de helft van de mix behouden. Hoewel ik haast geenenkel nummer ken uit de eerste helft, behalve enkele Tiësto-playlisted, vond ik echt alle tracks super. Je mag me zeker eens dj’s of cd’s aanraden in het genre van de eerst nummers.. vet.. Ben ook benieuwd naar de tracklist. Daarna is er een geleidelijke overgang naar trance, juist op het moment dat ik dacht dat heel de mix eigenlijk house zou blijven, maar niet dus.. ook mooi.. Enja, afsluiten met Southern Sun… zo heb je me helemaal voor jou gewonnen 
--> 9/10 punten
47 / 50
Technisch klopt het allemaal, zonder iets speciaal wel.
De mix is heel gevarieerd qua stijl, zonder daarbij de goede opbouw uit het oog te verliezen.
22+13+7= 42/50
Techniek : 20/25
Flow : 12/15
Concept : 7,5/10
Totaal: 39,5/50
Dit mixje opent met een housy inslag. Lekker zomers gevoel dat door m'n speakers knalde! Mixtechnisch vind ik het ook héel erg OK, ik kan mij niet direct herinneren dat ik zware uitschieters had gehoord. Na het housy gedeelte kabbelt het rustig verder richting prog-trance achtige tunes die ik best kan smaken Het hele concept klopt! Alhoewel ik Southern Sun altijd een geweldige plaat heb gevonden vind ik dat hij in deze mix niet thuis hoort, het enige minpuntje. Desalniettemin een héel leuke interessante mix!