Woehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
nou, volgend jaar is alvast gereserveerd, zooooooo vet was t!!!
ik kwam met mn vrienden om 11 uur binnen (volgens mij idr1 toen) en omdat we heel veel geluk hadden met parkeren (recht in de wijk tegenover de Rai) hadden we geen last van jassen enz. (hoewel de garderobe altijd goed is geregeld op id&t feesten is mijn ervaring)
we hebben toen naar t stadion gelopen (hardtrance zaal) waar we Joop ff hebben gehoord, ma da was niet zo bijzonder. Toen was t natuurlijk tijd voor Mauro! We pakten nog ff t einde van Don Diablo mee, die me nog wel ff verraste (vind em nie zo goed, maar deed t best lekker). Bij Mauro was t gelijk goed, mooie visuals van de vj, danseressen boven en die remix van 7nations army *kwijl kwijl* Ja hoor, IC was los!
Daarna zijn we terug naar t stadion gelopen voor de tweede trots uit West-Brabant, Corretje! Toen viel t ons pas op hoe mooi t stadion was. Iemand trouwens opgevallen dat de stalen balken waar de lampen aan hingen in de vorm van een voetbalveld stonden (ja echt waar, t viel me toevalli op). Ook lachen dat ze bij de vj gewoon n bietje fifa zaten te spelen! Cor zelf was vertrouwd lekker met platen als Electronic malfunction, Tribal Shock enz.
Om half 2 was t tijd voor dé hoofdact natuurlijk, diejn andere westbrabander, ene Tijs Verwest! Ook weer in een prachtige omgeving en na een leutige tussenact begon Tijs. Volgens mij ben ik de eerste die t zegt maar ik vond zn set ietwat tegenvallen. T kan aan mij liggen hoor, dat ik verwend ben wat Tijs betreft (IC 2002, TIC, Respect, Dvd release party) maar hij kán beter.
waarom? hij begon te afwachtend met (voor mij) onbekende en rustige tranceplaten. Met Nyana werd het voor mij iig lekker om te blijven. Daarna ging hij meer richting techno draaien met een paar frisse nummers ertussen (waaronder een vette met oldschool sample) maar t kon me niet overtuigen. Ook Benny B. vind ik zelf niet meer zo.
Gelukkig kwam uiteindelijk toch nog Adagio for strings wat mijn avond altijd compleet maakt, nu ook zeker!!! Dus ter conclusie: hij draaide zeker wel fijn, maar té afwachtend in t begin en daarna té technogericht waar ik meer afwisselend gewend ben. Ook de typische vocale trance platen ontbraken (motorcycle of Andain bv.) maar de echte toppers maakten t zeker de moeite waard.
Daarna verder, we gingen wat eten. Veel beter dan vorig jaar omdat we nu veel meer keus hadden. Onder een lekker groovy geluid hebben we ff gezeten. Toen was t al 5 uur en gingen we naar Erick E. We moesten ons wel ff door de set van Luna vechten (stuiteren! ). In een lekkere strandclubachtig sfeertje was Felix da Housecat nog bezig. niet slecht maar de lj was nogal met de strobo bezig wat bijzonder irri was. Dat kan echt niet in zo n klein zaaltje. Erick E bleef wel lang weg dus toen zijn we naar Jean gegaan. Een terechte afsluiter! Heerlijke en verrassende hardtrance platen mixte hij in hoog tempo en met veel geslaagde kunstjes! lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr
toen zijn we, naar nog een rondje te hebben gedaan (oa langs PvD), richting uitgang geslenterd. Een geweldige avond weer!!!
trouwens, over de urbanzaal: NIET MEER DOEN! Ik snap t id van id&t op zich wel (want urban is dancestroming) maar dit brengt zo een andere cultuur mee. Met alle respect, de meeste urbanmensen zijn totaal anders dan de dancegangers. Ander gedrag (waaronder een paar keer bijna sexuele intimidatie bij wat onschuldige vrouwen) en een paar keer bijna aanvaring tussen hen en dancegangers heb ik gezien. laat id&t dan een speciaal urbanfeest organiseren, maar doe t niet meer samen! PLEASE DON'T!!!
pluspunten:
-weer hard gewerkt om een typische Riosfeer te krijgen
-MAURO!!!!!!
-Jean
-algehele sfeer
-doorstroming op n paar punten na was goed
minpunten:
-urbanzaal
-uhh????