Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Pages (49): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Ska bli jävligt intressant hur detta mästerskap och denna framgång påverkar omvärldens syn på Tyskland och inte minst deras flagga. Som många gånger nämnts under VM har det ju varit i det närmaste tabu att vifta med den tyska flaggan, något som ju fortfarande förknippas med Hitler, nazismen och hela den tråkigheten. Det blir intressant att se om detta tyska flaggviftandet kommer att avta och återgå till det som var innan mästerskapet - jag hoppas dock inte det. Fakum är att jag inte skulle bli det minsta förvånad om vi kommer se tykslands färger användas inom mode, precis på samma sätt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon för modevärlden. Jag hoppas nästan det, det är tyskarna värda. Det är så jävla förlegat att leva kvar i "de har ju startat två världskrig, därför ska de hatars för all framtid"-mentaliteten. Jag menar, vafan finns det inte att gilla med Tyskland? De har billig sprit, BMW, Mercedes, Autobahn, en enormt bred klubbkultur samt några av världens bästa DJ:s, Heidi Klum och i allmähet ett land med mer liberal politik, vilket jag personligen förespråkar. Precis som Rebel sa, Deutschland über alles!

Vad som är smått ironiskt är väl att den amerikanska flaggan numera har den status som den tyska flaggan hade efter andra värdlskriget...och det amerikanska folket har väl ingen annan än tjugohundratalets Hitler att tacka för det...


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jul-09-2006 at 03:33

Old Post Jul-09-2006 03:22 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Laszlo
Fakum är att jag inte skulle bli det minsta förvånad om vi kommer se tykslands färger användas inom mode, precis på samma sätt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon för modevärlden. Jag hoppas nästan det, det är tyskarna värda.

Det är något klädmärke som redan kör med ett litet "army" stuk där flaggan är påsydd på ärmen. Det är inte något huligan eller underground klädesmärke, kläderna är riktigt snygga.
Joe nas kanske vet vilket märke jag snackar om?


___________________

www.myspace.com/christianohman

Old Post Jul-09-2006 10:08  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

Världens bästa straff någonsin

Old Post Jul-09-2006 18:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

what the fuck,,,vad är det som händer?

hade gett ett halvt lillfinger för att få veta vad som sades nere på plan innan zidanes skalle. Så jävla tråkigt - vilken match han har gjort annars...går detta till straffar så är frankrike utan två av sina bästa straffläggare....och vilken syndabock zidan kommer bli, istället för att kunna avsluta som hjälte...högintressant upplösning...


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Last edited by Laszlo on Jul-09-2006 at 20:29

Old Post Jul-09-2006 20:20 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

Idag världsmästare . snart i Serie B/C

Old Post Jul-09-2006 20:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

Old Post Jul-09-2006 20:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Sad

.......................................


___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia

Old Post Jul-09-2006 21:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

GIA AZZURRI!!!

Jag håller med Laszlo, jag vill få veta vad han sa till Zidane som gjorde honom så Jävligt pissed! ... MYCKET tråkigt för honom dock... hans sista VM i karriären, och frankrike hade även kunnat vunnit om inte zidane hade reagerat på det sättet... jag hade ju så mycket respekt för honom, för han hade verkligen spelat bra i detta VM, och så kommer den shocken ... fast ändå så tycker man ju synd om honom

för övrigt en väldigt bra match med bra fart..

och vilket jävla fotbollsstadium också..

(nu kör italienarna tutande med flaggan ur bilfönstret igen här i området )


___________________
music is my wine

Old Post Jul-09-2006 21:49 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

woho!!!
Henry fick inte guldet, så jäkla glad över det '

o grattis Italien !


___________________

Old Post Jul-09-2006 22:07 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

Jävligt trist att domaren inte tog tag i situationen på ett bra sätt tyvärr.

Tittar man på Zidanes bakgrund så finns det inte många incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med bråkigheter osv.

Italienarna är något av kända för att vara stora i käften och försöka provocera fram sådanna situationer som den idag.

Att sen låta italienaren gå helt fri och bara plocka Zizou av banan är i mina ögon helt befängt. Jag försvarar inte Zizous agerande på något sätt för du har aldrig rätt att göra sådär men vet man något om den mannen (vilket jag antar att domaren bör göra om han kan något om fotboll) så bör han förstå att italienaren sagt något som absolut inte hör hemma på en fotbollsplan imo den annars så lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst rätt att provocera fram ett sådant agerande...

Jag säger plocka av båda eller ingen, båda var lika goda kolsupare imo!

jag hoppas verkligen italienaren får någon form av straff i efterhand för sånt skitsnack som han uppenbarligen måste hävt ur sig hör inte hemma på en fotbollsplan!

Sen att dom fick guldet...tjae jag kan väl inte säga att jag sympatiserade mer med något av lagen egentligen. Å ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina ögon i den här turneringen. Å andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varför han klassas som världens bästa back på många många år. Han har i mina ögon varit outstanding i de flesta matcherna (för att inte tala om finalen då han gång på gång satte stopp för det franska maskineriet i straffområdet)!!!


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Jul-09-2006 22:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))



Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by Vizay
Jävligt trist att domaren inte tog tag i situationen på ett bra sätt tyvärr.

Tittar man på Zidanes bakgrund så finns det inte många incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med bråkigheter osv.

Italienarna är något av kända för att vara stora i käften och försöka provocera fram sådanna situationer som den idag.

Att sen låta italienaren gå helt fri och bara plocka Zizou av banan är i mina ögon helt befängt. Jag försvarar inte Zizous agerande på något sätt för du har aldrig rätt att göra sådär men vet man något om den mannen (vilket jag antar att domaren bör göra om han kan något om fotboll) så bör han förstå att italienaren sagt något som absolut inte hör hemma på en fotbollsplan imo den annars så lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst rätt att provocera fram ett sådant agerande...

Jag säger plocka av båda eller ingen, båda var lika goda kolsupare imo!

jag hoppas verkligen italienaren får någon form av straff i efterhand för sånt skitsnack som han uppenbarligen måste hävt ur sig hör inte hemma på en fotbollsplan!

Sen att dom fick guldet...tjae jag kan väl inte säga att jag sympatiserade mer med något av lagen egentligen. Å ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina ögon i den här turneringen. Å andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varför han klassas som världens bästa back på många många år. Han har i mina ögon varit outstanding i de flesta matcherna (för att inte tala om finalen då han gång på gång satte stopp för det franska maskineriet i straffområdet)!!!


seriöst...

dessa spelare är PROFFS dom får höra skit varje match, hur många år har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag försvarar inte Materazzi alls, han skulle hållt tyst... Men det var helt rätt att Zidane fick gå av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.


___________________

Old Post Jul-09-2006 22:51 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired



Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind

quote:
Originally posted by fede
seriöst...

dessa spelare är PROFFS dom får höra skit varje match, hur många år har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag försvarar inte Materazzi alls, han skulle hållt tyst... Men det var helt rätt att Zidane fick gå av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.


absolut rätt att han åkte av, men att matterazzi går helt fri ur situationen är skrattretande. Varför ska fotboll befinna sig på femåringars nivå? "de va han som började!" "de va han som gjorde si och så!"

I den verkliga världen är båda parter i de flesta fallen skyldiga, varför kan man inte följa det resonemanget i fotboll?


___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.

batteries not included.

- dave

Old Post Jul-10-2006 00:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Fotbolls-VM 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (49): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 [47] 48 49 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack Id Plz [2007] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackArome - "Hands Up!" (DJ Scot Project Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:20.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!