Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Ska bli jävligt intressant hur detta mästerskap och denna framgång påverkar omvärldens syn på Tyskland och inte minst deras flagga. Som många gånger nämnts under VM har det ju varit i det närmaste tabu att vifta med den tyska flaggan, något som ju fortfarande förknippas med Hitler, nazismen och hela den tråkigheten. Det blir intressant att se om detta tyska flaggviftandet kommer att avta och återgå till det som var innan mästerskapet - jag hoppas dock inte det. Fakum är att jag inte skulle bli det minsta förvånad om vi kommer se tykslands färger användas inom mode, precis på samma sätt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon för modevärlden. Jag hoppas nästan det, det är tyskarna värda. Det är så jävla förlegat att leva kvar i "de har ju startat två världskrig, därför ska de hatars för all framtid"-mentaliteten. Jag menar, vafan finns det inte att gilla med Tyskland? De har billig sprit, BMW, Mercedes, Autobahn, en enormt bred klubbkultur samt några av världens bästa DJ:s, Heidi Klum och i allmähet ett land med mer liberal politik, vilket jag personligen förespråkar. Precis som Rebel sa, Deutschland über alles!
Vad som är smått ironiskt är väl att den amerikanska flaggan numera har den status som den tyska flaggan hade efter andra värdlskriget...och det amerikanska folket har väl ingen annan än tjugohundratalets Hitler att tacka för det...
Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by Laszlo
Fakum är att jag inte skulle bli det minsta förvånad om vi kommer se tykslands färger användas inom mode, precis på samma sätt som Storbritanniens och till viss del den amerikanska flaggan varit en ikon för modevärlden. Jag hoppas nästan det, det är tyskarna värda.
Det är något klädmärke som redan kör med ett litet "army" stuk där flaggan är påsydd på ärmen. Det är inte något huligan eller underground klädesmärke, kläderna är riktigt snygga.
Joe nas kanske vet vilket märke jag snackar om?
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
what the fuck,,,vad är det som händer?
hade gett ett halvt lillfinger för att få veta vad som sades nere på plan innan zidanes skalle. Så jävla tråkigt - vilken match han har gjort annars...går detta till straffar så är frankrike utan två av sina bästa straffläggare....och vilken syndabock zidan kommer bli, istället för att kunna avsluta som hjälte...högintressant upplösning...
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Jul-09-2006 21:35
benni
merci charles
Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden
GIA AZZURRI!!!
Jag håller med Laszlo, jag vill få veta vad han sa till Zidane som gjorde honom så Jävligt pissed! ... MYCKET tråkigt för honom dock... hans sista VM i karriären, och frankrike hade även kunnat vunnit om inte zidane hade reagerat på det sättet... jag hade ju så mycket respekt för honom, för han hade verkligen spelat bra i detta VM, och så kommer den shocken ... fast ändå så tycker man ju synd om honom
för övrigt en väldigt bra match med bra fart..
och vilket jävla fotbollsstadium också..
(nu kör italienarna tutande med flaggan ur bilfönstret igen här i området )
___________________
music is my wine
Jul-09-2006 21:49
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
woho!!!
Henry fick inte guldet, så jäkla glad över det '
o grattis Italien !
___________________
Jul-09-2006 22:07
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
Jävligt trist att domaren inte tog tag i situationen på ett bra sätt tyvärr.
Tittar man på Zidanes bakgrund så finns det inte många incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med bråkigheter osv.
Italienarna är något av kända för att vara stora i käften och försöka provocera fram sådanna situationer som den idag.
Att sen låta italienaren gå helt fri och bara plocka Zizou av banan är i mina ögon helt befängt. Jag försvarar inte Zizous agerande på något sätt för du har aldrig rätt att göra sådär men vet man något om den mannen (vilket jag antar att domaren bör göra om han kan något om fotboll) så bör han förstå att italienaren sagt något som absolut inte hör hemma på en fotbollsplan imo den annars så lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst rätt att provocera fram ett sådant agerande...
Jag säger plocka av båda eller ingen, båda var lika goda kolsupare imo!
jag hoppas verkligen italienaren får någon form av straff i efterhand för sånt skitsnack som han uppenbarligen måste hävt ur sig hör inte hemma på en fotbollsplan!
Sen att dom fick guldet...tjae jag kan väl inte säga att jag sympatiserade mer med något av lagen egentligen. Å ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina ögon i den här turneringen. Å andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varför han klassas som världens bästa back på många många år. Han har i mina ögon varit outstanding i de flesta matcherna (för att inte tala om finalen då han gång på gång satte stopp för det franska maskineriet i straffområdet)!!!
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Jul-09-2006 22:43
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by Vizay
Jävligt trist att domaren inte tog tag i situationen på ett bra sätt tyvärr.
Tittar man på Zidanes bakgrund så finns det inte många incidenter alls att tala om, alltid varit diplomatisk och i stort sett aldrig gjort bort sig med bråkigheter osv.
Italienarna är något av kända för att vara stora i käften och försöka provocera fram sådanna situationer som den idag.
Att sen låta italienaren gå helt fri och bara plocka Zizou av banan är i mina ögon helt befängt. Jag försvarar inte Zizous agerande på något sätt för du har aldrig rätt att göra sådär men vet man något om den mannen (vilket jag antar att domaren bör göra om han kan något om fotboll) så bör han förstå att italienaren sagt något som absolut inte hör hemma på en fotbollsplan imo den annars så lugne zizous agerande.
Sen har man mig vete heller ingen som helst rätt att provocera fram ett sådant agerande...
Jag säger plocka av båda eller ingen, båda var lika goda kolsupare imo!
jag hoppas verkligen italienaren får någon form av straff i efterhand för sånt skitsnack som han uppenbarligen måste hävt ur sig hör inte hemma på en fotbollsplan!
Sen att dom fick guldet...tjae jag kan väl inte säga att jag sympatiserade mer med något av lagen egentligen. Å ena sidan fanns min favorit Ribery som har gjort riktigt stort framsteg i mina ögon i den här turneringen. Å andra sidan fanns Cannavaro som verkligen visat varför han klassas som världens bästa back på många många år. Han har i mina ögon varit outstanding i de flesta matcherna (för att inte tala om finalen då han gång på gång satte stopp för det franska maskineriet i straffområdet)!!!
seriöst...
dessa spelare är PROFFS dom får höra skit varje match, hur många år har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag försvarar inte Materazzi alls, han skulle hållt tyst... Men det var helt rätt att Zidane fick gå av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.
___________________
Jul-09-2006 22:51
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by fede
seriöst...
dessa spelare är PROFFS dom får höra skit varje match, hur många år har zidane spelat proffsfotboll? minst 10 iaf. Jag försvarar inte Materazzi alls, han skulle hållt tyst... Men det var helt rätt att Zidane fick gå av plan, bra att huvuddomaren diskuterade med assisterande domare som ledde till detta beslut.
absolut rätt att han åkte av, men att matterazzi går helt fri ur situationen är skrattretande. Varför ska fotboll befinna sig på femåringars nivå? "de va han som började!" "de va han som gjorde si och så!"
I den verkliga världen är båda parter i de flesta fallen skyldiga, varför kan man inte följa det resonemanget i fotboll?
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.