|
Omstreeks 12u15 toegekomen, geen opstroppingen met het verkeer gehad 
Gingen direct naar de kant op van de Main Stage en toen we over dat brugsken waren hoorden we direct al de harde bass van de Perfecto stage die echt wel luid stond. Liam Shar of zo was daar net begonnen en die begon al zeer lekker tranzy, wat prachtige platen gehoord maar ik ken der geen een van. We zijn efkes gebleven en dan nog wat de sfeer gaan opsnuiven aan de Main omdat we later grotendeels in Perfecto zouden blijven en was eens benieuwd naar Elof's electro set. Electro is niet echt mijn ding voor op een festival of discotheek, eerder als achtergrond muziek in ne gezelligen lounge bar of zo, of ergens anders waar de muziek minder centraal staat. Toch ben een tijdje gebleven en vond het niet slecht. Denk dat er wel al bijna meer volk stond dan vorig jaar op de peak time 
Dan weer terug efkes Perfecto, dan naar de Q-stage afgezakt, maar dat was maar niksken dus rap terug, net de eerste regen kunnen missen. Fred Baker had daar juist begonnen met Phynn en k'vond het een redelijk afwisselende set, Fred Baker die in't begin toch wat harder draaide dan Phynn. Dat harder half uur voor Perasma toen Fred Baker iedereen uit hun bol kreeg en voor een stampvolle tent bezig was gecombineerd met de knappe lasers was 1 van de hoogtepunten van de dag voor mij, zo niet het beste half uur (t'was buiten ook tamelijk donker dus de belichting kwam meer tot zijn recht).
Daarna Ronald Van Gelderen maar we zijn toen nog eens buiten geweest en overal een kijkje gaan nemen, de andere tenten zaten toen ook al wat voller maar de muziek was minder. Hebben ons dan efkes gezet op de heuvel voor de main waar Chris Liebing bezig was en die was aan een zeer stevig techno setje bezig, was ook 
Daarna nog wat rondgewandelt, wat BETA's tegengekomen, nog eens naar de Q-stage gegaan maar weer rap terug richting Perfecto. Ronald Van Gelderen moet dringend ne keer van style veranderen als hij hier draait. Dat zijn nu de laatste 3 van de 5 keren dat ik heb het voorbije jaar heb gezien dat hij het volk wegspeeld (Illusion in december, Illusion Beach vorige week, gisteren), nochtans waren zijn sets op TL en 18 Years Illusion vorig jaar best wel te pruimen.
Menno & Jonas Steur draaiden ook 1 van de schoonste sets van de avond en die b2b was zeer geslaagd, k'vond dat ze perfect op mekaar waren gestemd qua tranzy music mood Ook ne keer aans gaan zitten op de bumper cars, merci Elof en daar ne keer wat goed kunnen rondbumpen, vooral tegen Devilex, zijn eten kwam der bijna weer uit, sorry maat Elof volgende keer mee doen e.
We hebben dan nog het laatste deel van Menno & Jonas meegepikt en dan de resterende 2 uur gebleven voor Markus Schulz die in topvorm was. Veel bekende platen en veel kippenvel momenten, samen met de vorige set en dat deel van Fred Baker's set DE beste set van de dag. Enorm enthusiasme en dankbaarheid dat hij ook toonde en denk dat de mensen daar dat echt hebben geapprecieerd, denk dat hij mss op sommige momenten zelf kippenvel leek te krijgen Oh en hij heeft ook nog de nieuwe versie van Plastikman - Spastik gedraaid wat ik niet zou hebben verwacht tussen de fluffier tracks gewoon.
Cor en Mark Norman namen de plaats van Oakenfold in, die naar het schijnt niet kwam omdat hij het beter vond om met Madonna te toeren, naar zijn eigen tent niet dan nog! Awel dat vind ik toch een beetje schandalig als dat waar zou zijn, en hij is echt nog lager gezakt dan zijn recente producties die op niet veel trekken (van degene die ik al heb gehoord).
Anyways, nog ne keer eens naar Q afgezakt en Tatanka was daar bezig, ne keer eens goed onnozel staan doen daar Maar na een 20-tal mins weer terug Dan was't zo efkes anderhalf uur niet zo goed weten waar naar toe, Emjay had de Perfecto tent zo goed als leeg gedraaid, viezen rnb in Mississipi, commercielen brol in Versuz, op die buiten tent daar in't midden nog ergeren brol en ook wat van die viezen rnb, en op de main stage Ghetta die ik ook maar niks vond. Efkes Ferry nog meegepakt en dan nog ne laatsten keer naar Q-Dance waar de bpm al redelijk verhoogd waren, we hoopten eigenlijk op een gelijkaardige toestand als vorig jaar waar we toch een aantal uren aan Q wouden blijven staan, op domme platen a la Da Bootleggers - Fresh Beats maar die toch plezant zijn (gewoon mind op nul zetten). Na de eerste laserkes zijn we dan teruggekeerd naar de Main en daar gebleven tot bijna het einde. Armin's set was minder tranzy als verwacht (vooral in't begin) maar ook wel zalig, zoals altijd eigenlijk.
De muziek op de main vond ik ook zeer in orde, en t'was nog beter als ge van boven op die berg zat, mooi uitzicht ook, vooral s'nachts met die lasers, en t'was toen ook al wat frisser dat wel deugd deed na de Perfecto stage die op sommige momenten gelijk ne sauna was 
Al bij al een zeer geslaagd feest maar ik moet Vishnu bij staan en vond het muzikaal vorig jaar toch wel beter, toen moesten we constant kiezen waar te staan, terwijl op sommige momenten geen enkel van de 9 areas ons echt aanstond (qua muziek), niet daarom slecht maar niks dat er echt boven uitstak op bepaalde uren. Benen waren wel echt moe tegen het einde, 12-13u waarvan toch zeker 10u redelijk aan't bewegen - voila, genoeg fitness voor de rest van de zomer 
Oh en die MC's mogen ze voor mij ook weg laten ze, past totaal niet op de muziek die ze op de main draaien. Dezelfde meningen als hierboven voor de rest. Greetings aan al de BETA's die ik ben tegengekomen (Kelly, christina, Elof, Devilex, Den Backer, Anthony, Xilver, Nyah, Kaidreas, BZRK, Mike Foston, Vishnu, Moisture, FredNova, Godfather).