|
Precis hemkommen från italien. 
Jag tycker det är synd att så mycket av efterdiskussionen handlar om zidanes skallning. Alltid denna skandalsökning. Sempre polemiche... 
Kan vi inte prata om ett lag som bara släppte in ett självmål och en straff på 7 VM-matcher? Om Cannavaros brytningssäkerhet, Buffons självförtroende och Gattusos arbete. Och framför allt om ett lag som vinner genom samarbete, spelare som hjälper varandra i försvaret otroligt skickligt.
Var rätt schysst drag i Turin kvällen efter matchen. Vi drog oss in mot centrum framåt midnatt och då var hela stan blockerad av folk. Sen var det fest med musik och dans på gatorna hela natten. De höll fortfarande på klockan 5 när jag gick hem. hysteriskt. Man skulle ha varit i Rom när spelarna togs emot på circo massimo bara. RAI sa att det var en miljon där och tog emot.
mäktigt.
POO POPOPOO POPOOOOPO!! 
|