|
|
|
|
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
Jag finner mycket av vad du säger väldigt farligt och hotande mot den frihet och demokrati vi faktiskt har i Sverige idag.
Man ska inte behöva åka på stryk bara för att man råkar vara vid fel plats vid fel tillfälle. Jag tror du missar hela poängen med mitt urdrag från expressens artikel. Jag jag ville framhäva var att polisen vid minst fem tillfällen agerat utanför sina befogenheter, vilket leder mig in på det sista du sa i ditt inlägg. Polisen misstänks vid minst fem tillfällen INTE haft rätt att tillgripa det våld som gjordes.
Åter igen, det finns inget som heter olagligdemonstration. vem som helst var som helst (på allmän plats) får demonstrera, ovadsät hur mycket eller lite tillstånd man har fått från polisen för det. Tänk efter själv vad det skulle innebära om polisen, ett av satens såkallade maktorgan styde vilka grupper som får demonstrera och om vad.
Jag kan tycka mig finna vissa likheter med vad du säger och det gamla kommunistiska kina.
|
|
May-06-2003 11:04
|
|
|
 |
 |
Mika
Junior tranceaddict
Registered: Mar 2003
|
|
|
.......
Jag tycker det är mycket klagande för ingenting i många fall. Om jag befinner mig mitt bland stenkastande huliganer så agerar jag medgörligt och gör som polisen säger om jag inte vill bli förknippad med dom. Även fast polisen råkar vara hårdhänt så har jag förståelse för det eftersom man inser vilken svår situation det är för dom att hantera. Poliser är inte mer än människor. Med det sagt så hade inte jag gått hem till mamma eller till pressen å gråtit för att jag råkat fått ett batongslag på mig. Man får ändå inse hur svår situation det handlar om för polisen.
|
|
May-06-2003 18:13
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
|
|
|
I den artikeln du förmodligen snabbt skummat ignom, nordlight. Däre kan du läsa om en reporter från aftonbladet som helt oskylldigt blivit utsatt för våld av en polisman.
Det finns inget dsom juridiskt sätt heter olaglig demonstration. Du kan inte och kommer förhoppningsvis inte kunna bli dömd för olgademonstration alt. försökt till. Det är inget att disskutera, så är det bara.
Nordlight, du hade gärna sätt att man gått hårdare åt dessa demonstranter och omhändertagit hela bunten. Visste ni att de som försökte starta en demonstration 1:a maj i kina (tror det var så sent som förra året) inte änns hann hålla på i 40 sekunder(!) innan en polis kom och tog dem.
Polisen är utbildad för sådana hära situationer. det är deras jobb! det SKA kunan hantera sådana hära situationer utan att en massa saker går fel!
jag förstår verkligen inte var fotbollssupportrarna komemr in i bilden men okej. För det första så anmäler dem visst polisen. Detta gjorde tex Djurgårdens fotbollsupporterförening järnkaminerna när de var i danmark och ansåg sig blivit orättvist behandlade. (notera att de anmälde den danska polisen, man kan tycka att man är mera tolerant utomlands utan att gå in på varför. trotts detta så anmälde dem polisen. de fick till och med Aftonbladet att be om ursäkt och skriva en rättelse i sin tidining för att de gätt en skev bild om vad som igentligen hände i sommras.) För det andra så har fotbolls supportrarna inte något politiskt aspekt när de 'bråkar med polisen'. reclaim the street är trotts allt i grund och botten en politiskt grupp, de komemr darför använda politiska medel för att kunna hävda sig. där har du din enkla mattematik. förövrigt vill jag kunna umgås med vilka jag vill utan att behöva bli nedslagen, specielt av polisen.
och bara för sakens skull. fasaderna klottras ner och fönstrerna krossas. underhållnignsfirmorna anställer två nya medans butiken får sparka en, lika så försäkringsbolaget får låta en ur sin personal gå för att täcka up förlusterna. ingen tjänade på det i slutändan.
|
|
May-06-2003 21:00
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 02:07.
Forum Rules: