|
|
|
|
 |
|
 |
 |
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by TimeportE
wat iemand me zaterdag nog vertelde vond ik btw nog best raar. de afgelopen 10 jaar is
ajax 5x landskampioen geworden
psv 4x ,,
feye 1x ,,
is er dan niet meer sprake van een top2, hier hebben wij et effkes over gehad zaterdag, nog best weinig om soms eff de statistieken er tegen aan te gooien 
|
Lees het volgende maar is, dan snap je helemaal niet meer waarom Feyenoord als topclub wordt beschouwd.
Ik heb dit een tijd geleden op psv.netwerk.to gepost
Ik quote het dus ff
| quote: |
Zoals daar wordt geschreven over de oude vete tussen ajax en Feyenoord klopt helemaal. Dat waren de 2 eerste topclubs en PSV heeft zich daar, met name vanaf de midden jaren '70 tussen genesteld.
Vanaf het seizoen '74/'75 is PSV de beste club van het land. Destijds werd PSV voor de 5e kee landskampioen en pas vanaf dat moment is PSV gaan gelden als topclub. Met dat seizoen ('74/'75) en dit seizoen erbij zijn er in totaal 29 seizoenen verstreken. PSV is in deze seizoenen in totaal 12 keer kampioen geworden. En komende donderdag zal daarbij nummer 13 bij kunnen worden opgeteld.
Ajax heeft vanaf toen 12 schalen veroverd. Nu staan we nog gelijk, maar vanaf donderdag zal dit in het voordeel zijn van PSV. Feyenoord heeft er sinds '75 nog maar 3 veroverd en AZ'67 mocht er ook één vast houden.
Duidelijk lijkt mij dat PSV en Ajax de topclubs zijn en Feyenoord mag af en toe eens meedoen. Iets wat weinig mensen zich realiseren is dat Feyenoord de laatste 3 decennia eigenlijk helemaal geen topclub is geweest. Eerder een toBclub, want ze hebben de schaal sindsdien nog maar 3 keer mogen tonen op de Coolsingel.
Naast de kampioenschappen heeft PSV nog 2 maal een grote Europese prijs gepakt en ajax 3 maal en Feyenoord heeft de UEFA-cup vorig jaar nog gewonnen.
Even op een rijtje:
Kampioenschappen:
Ajax 12x
Feyenoord 3x
PSV 13x
Europese Prijzen
Ajax 3x
Feyenoord 1x
PSV 2x
KNVB Beker
Ajax 8x
Feyenoord 6x
PSV 5 x
Supercup/JCschaal
Ajax 3x
Feyenoord 2x
PSV 6x
|
Inmiddels kun bij er bij PSV bij de Supercup/JCschaal eentje optellen.
Kom nou niet aan met: ja, die jaartallen zijn in het voordeel van PSV.
IDD, maar daarvoor was PSV ook geen echte topclub.
Toen ik dit aan het uitzoeken was stond ik zelf versteld van het resultaat: feyenoord stelt dus niks voor
|
Aug-18-2003 14:49
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 01:20.
Forum Rules: