Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voortaan ook urban op ID&T
Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

quote:
Originally posted by AlFerox
03 eerder dit jaar naar een bunker-labelnight geweest en in plaats van een knallende electro-set kwam de laatste dj met een hip-hop set aanzetten, en dat was echt stoer kan ik je zeggen!! dave clarke, heeft pas geleden in las palmas het laatste uur alleen maar hip-hop staan draaien..
wat ik hiermee wil zeggen, ik vond hip-hop normaal echt helemaal ruk!! maar heb ervaren dat het eigenlijk best wel stoer kan zijn en het op dansvloer zeker niet misstaat. en wat dat betreft dus helemaal niet zoveel verschilt van trance/techno/club/ etc etc

hiphop achtige sounds en breaks in techno sets kan ik laatste tijd best wel goed waarderen. vind dat ook wel stoer. Die nieuwe born slippy remix van plump djs genaamd born sloppy vind ik echt vet. Maar Ik vind gewoon een dance station geen nelly achtige dingen moet draaien. Zker als je je zo geprofileerd hebt met kreten zoals dance music only.

Old Post Nov-08-2003 14:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

ID&T doet dit trouwens uit lijfsbehoud want het schijnt erg slecht te gaan met de luistercijfers

Old Post Nov-08-2003 15:34  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by TranceFool
ID&T doet dit trouwens uit lijfsbehoud want het schijnt erg slecht te gaan met de luistercijfers

Dan vind ik dit toch een vreemde actie, want zo jagen ze veel mensen weg! Als ze overdag nou eens ASOT aflevering gaan herhalen (die enorm populair zijn over de hele wereld) of livesets. Ik denk dat ze daarmee meer mensen kunnen trekken..

Old Post Nov-08-2003 15:45  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Teknikol
terug uut 'de west'!

Registered: Aug 2002

Het staat me flink tegen dat ze dit gaan doen, als je de radio aanzet stel je je frequentie af op een zender waarvan je weet wat voor muziek ze draaien. Dance dus. En geen hiphop of rnb.

Er zit gewoon een veel te groot verschil tussen dance en hiphop of rnb. Kijk NATUURLIJK zijn er dj's die eens wat anders willen introduceren. Zoals Dave Clarke die ff hiphop dr op slingert. En wat Alferox(?) daarover zegt is eigenlijk een grote uitzondering.

Er zijn genoeg zenders waar je hiphop kan horen, laat dat aan die zenders over, is hun keus. Maar maak van je ideeën achter je zender geen vertroebelde cocktail.

Old Post Nov-08-2003 15:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Teknikol Click here to Send Teknikol a Private Message Add Teknikol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by basvh
Ik vind gewoon een dance station geen nelly achtige dingen moet draaien.

hehe, nee ok dat begrijp ik. maar wat ik meer wilde zeggen is dat ook binnen het hiphop-genre genoeg dingen te vinden zijn, die best interessant zijn om als afwisseling op een 'dance'-radio station te draaien.

maar het blijkt dus dat ze niet verder komen dan die nelly/big pimpin etc zooi bij ID$T

Old Post Nov-08-2003 15:58  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave
We are all a number......

Over het feit dat hip hop wellicht een grondlegger van de 'dance' is, blijft dance voor mij alsnog een totaal andere sound.
Combinatie van hip hop en dance, tja, dan kan je het inderdaad in de 'dance' plaatsen.
maargoed, hiphop is zo anders dan dance.
Als een bepaalde style uit een andere style voorvloeit hoeft het niet meteen OOK de naam van de eerste style te dragen (vat je hem)

De grondlegging van dave Clark zijn technostyle komt uit klassieke muziek.
Je gaat zijn techno dan toch ook geen 'klassiek' noemen omdat het daar uit gegroeit is.

Dave clark kan het dan wel gaan draaien maar voor mij blijft het een hele andere sound dan dance. Het gaat er bij mij dus niet om wie het draaid of wanneer het gedraaid wordt of op welk technoceedeetje het staat. hardcore op een Hardstylefeestje noem je ook geen Hardstyle.

Old Post Nov-08-2003 17:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox

quote:
Originally posted by New Wave
De grondlegging van dave Clark zijn technostyle komt uit klassieke muziek.
Je gaat zijn techno dan toch ook geen 'klassiek' noemen omdat het daar uit gegroeit is.

dave clarke heeft ooit een keer gezegd iets met klassiek te willen doen, maar daarop is zijn stijl niet gebaseerd.
clarke is één van de dj's die begonnen is met hiphop en dat is ook duidelijk terug te horen in zijn manier van draaien.

over wel of geen dance: aangezien er geen universele definitie bestaat voor 'dance' lijkt me dat iedereen voor zichzelf uit kan maken wat hij daaronder verstaat.

maar waar het mij meer om ging, is dat ik hiphop niet vind misstaan op een dance-zender als id$t-radio

Old Post Nov-08-2003 17:43  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave

quote:

dave clarke heeft ooit een keer gezegd iets met klassiek te willen doen, maar daarop is zijn stijl niet gebaseerd.

Neenee pikkie Je hebt best verstand van zaken maar als jij naar zijn docu hebt gekeken dan gaat daar een heel sigment over zijn inspiratiebron.
Dan zegt hij zelf dat hij zijn inspiratie uit klassieke stukken haald.
Dan pakt hij een ouwe klassieke plaat van zijn ouders en dan gaat ie brainstormen als een ketter
Hij heeft zo'n draagbaar apparaat die hij overal mee naartoe neemt en dan gaat ie daar mee zitten kloten.

quote:

over wel of geen dance: aangezien er geen universele definitie bestaat voor 'dance' lijkt me dat iedereen voor zichzelf uit kan maken wat hij daaronder verstaat.

Mwjha, beetje zinloze discussie dus niemand kan niemand dus overtuigen

quote:

maar waar het mij meer om ging, is dat ik hiphop niet vind misstaan op een dance-zender als id$t-radio

mwjha, ik vind het niet kunnen
Dan wordt het weer zo'n afgetrapte 538 wannabe zender.
3FM gaat ook die richting op....niemand neemt meer risico vandaag der dag, wordt de orginaltiteit niet echt beter door.

Old Post Nov-08-2003 17:53  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Flipper01
Addicted dolphin

Ik denk dat op z'n minst 90% van de mensen hip hop niet onder dance vind vallen...

Je hebt (in mijn ogen):
Dance: Trance, Techno, Progressive, Hardstyle enz.
R&B: Rap, Hip hop enz.
Alternatief: Punk, metal enz.
Top 40: 13 in een dozijn plaatjes..

Deze genres overlappen elkaar natuurlijk, maar er blijven ook grote verschillen. Als ID&T radio zich wil identificeren met dance moeten ze hier niet vanaf wijken. Anders moeten ze maar een andere slogan verzinnen. Maar ik vind het erg triest dat er omwille van het geld ineens overgestapt gaat worden naar R&B. What's next? ID&Top40, ID&T-metal factory??

Old Post Nov-08-2003 17:54  Netherlands
Click Here to See the Profile for Flipper01 Click here to Send Flipper01 a Private Message Visit Flipper01's homepage! Add Flipper01 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

Alferox, ik ben het met je eens

maar denk je zelf dat ID-T "onbekende" hip-hop gaat draaien? Terwijl ze ook kunnen kiezen voor de mainstream bij hip-hop/rap/r&b/urban wat dan meer mensen kennen en meer luisteraars aan zal trekken, want ik denk eigenlijk dat ID-T dit doet om zo meer mensen aan te trekken

wat denk je?

Old Post Nov-08-2003 17:57 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
New Wave

quote:
Originally posted by magrec

Beetje jammer timmie.

Beetje jammer? Beetje jammer in your own ass faQer!
Wat ik al zei,
Het gaat me niet om waar het vandaan komt of dat DJ's het draaien.
Ik vind het niet in het rijtje 'dance' passen omdat ik het totaal iets anders vind.
Dat Detroit techno misschien gebaseerd is op Hiphop dat zal me een worst wezen.
Ik vind het klotemuziek en totaal niet in het straatje passen van 'dance'.
Beetje jammer van jouw dus ouwe!

Old Post Nov-08-2003 18:02  Netherlands
AlFerox

quote:
Originally posted by Blik
Alferox, ik ben het met je eens

maar denk je zelf dat ID-T "onbekende" hip-hop gaat draaien? Terwijl ze ook kunnen kiezen voor de mainstream bij hip-hop/rap/r&b/urban wat dan meer mensen kennen en meer luisteraars aan zal trekken, want ik denk eigenlijk dat ID-T dit doet om zo meer mensen aan te trekken

wat denk je?

nou ik zou me best voor kunnen stellen dat een dance-radiostation hiphop gaat programmeren. ik plaats hiphop namelijk in het rijtje van drum n bass/breakbeats/etc ensow.. beetje de alternatieve kant van de 'dance' zeg maar.

maar wanneer id-t van die plaatjes gaat draaien die je tot vervelens toe ook de hele dag op the box/tmf ziet, dan verliezen ze daarmee in mijn ogen een hoop geloofwaardigheid.

maar zoals eerder gezegd, ik luister nooit id&t-radio dus ik heb geen flauw idee wat hun achterliggende gedachte is, maar zo te horen zal het idd wel zijn om meer luisteraars trekken. net zoals die urbanzaal op innercity.

Old Post Nov-08-2003 18:12  China

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Voortaan ook urban op ID&T
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackRampling bootleg cd part 2 [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSchiller - "Das Glockenspiel" (Humate Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:25.

Forum Rules: