|
|
|
|
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Donna
ben erg blij dat ik nog uit de asskick-generatie stam en niet hoef te dealen met een stel jankerds die een club uitstappen en uitlaatgassen en industriedampen eens diep opsnuiven en verheerlijkt roepen hoe blij ze zijn weer gezonde frisse lucht in te ademen.
jullie zouden s een paar weken aan t werk geschopt moeten worden in de havens ofzo,welke chick gaat er in godsnaam vallen op deze mietengeneratie,my gawd! |
Gedeeltelijk waar, als ik kijk naar de 16 jarige koters van nu zijn het steeds meer mietjes, het wordt steeds minder.
Maar je moet alsnog iedereen de ruimte geven voor een rookvrije (werk)plek. In uitgaansgelegenheden is het natuurlijk moeilijker etc, dus ik vind ook niet dat ze dat van parties weg kunnen laten. Laat ze maar zorgen voor een GOEDE ventilatie dan ja!
Ik vind het ook kut al die rook in je kleding, maar ik vind het overdreven om alles te bannen uit uitgaansgelegenheden. Red je toch NOOOOOOOOOIT!
| quote: | dude, 57% van de cafébezoekers rookt.. en ik denk dat dat percentage op housefeesten nog wel een stuk hoger ligt!!
maar dat doet er eigenlijk niet toe, want je hebt er namelijk zelf voor gekozen om je op een plek te begeven waar je met andermans verslavingen geconfronteerd kunt worden. dus dan moet je niet zeuren als dat ook daadwerkelijk gebeurt!! |
En Alferox, je KIEST daar niet voor, dat is BULL! Je HEBT GEEN ANDERE KEUZE, dat is heel wat anders. Probeer maar eens een cafe/disco/party te vinden ZONDER rook. Je weet netzogoed als ik dat dat NIET kan.
Dan kan je zeggen: ja maar je kiest om naar een cafe te gaan!
Ja klopt, maar naar een cafe gaan zegt nog niet dat je kiest voor de rook! Das hetzelfde als zeggen: ik kies ervoor om naar voetbal te gaan, dus kies ik ervoor om in elkaar gemept te worden, omdat 57 % van de voetbalsupporters mensen in elkaar beukt. (maybe bad example, but you'll get the point)
Dus die vergelijking van je klopt voor geen meter... 
| quote: | maarja, lekker boeiend ook eigenlijk.. voorlopig zal er niet veel veranderen, en mochten feesten ed rookvrij worden gemaakt: te triest!!
|
Mee eens !
Dec-22-2003 16:36
|
|
|
 |
 |
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002
|
|
|
En het leuke is dat de maatregelen van de overheid in eerste instantie niet gericht is, tegen al die zielige meerokende partygangers en cafébezoekers, maar voor de werknemers van horecagelegenheden, die het recht moeten hebben op een rookvrije werkruimte.
Aangezien ik me regelmatig begeef in diverse horecagelegenheden en ik heb gemerkt dat eigenlijk alle barkeepers wel van een lekker saffie houden en zelf ook gruwelen van deze maatregel, hoeft deze maatregel dus ook niet genomen te worden. Vind persoonlijk ook als je niet tegen rook kan, dan moet je niet in de horeca gaan werken. Die mensen hebben er zelf voor gekozen in een ruimte te gaan werken, waar gerookt wordt.
Trouwens als ze deze maatregel strikt willen doorvoeren, dan mag die oude vrouw ook geen sigaret meer roken in der eigen huis, aangezien de thuiszorgmedewerker dan ook recht moet hebben op een rookvrije omgeving.
Dus zielige niet rokende mee-rokers, de overheid is in eerste instantie ongerust om de werknemers in horecagelegenheden en niet om jullie.
Verders kan ik me ook storen als roker aan al die rook in diverse tenten, maar das onder andere schuld van de eigenaren van diverse horeca-gelegenheden. Ze moeten altijd gigantisch veel geld aan alles en iedereen verdienen, maar eens zorgen voor een goede afzuiging zit er vaak niet in. Dit kost namelijk geld en dat gaat af van de winst, dus ga eens klagen bij diverse eigenaren, zodat er eens gezorgd kan worden voor goede afzuiging en luchtverfrissing, geen overbodige luxe in tenten waar bv 1500 man op één gestapeld staat.

Down-Under was da bomb
|
|
Dec-22-2003 16:50
|
|
|
 |
 |
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by SnuggLe
En Alferox, je KIEST daar niet voor, dat is BULL! Je HEBT GEEN ANDERE KEUZE, dat is heel wat anders. Probeer maar eens een cafe/disco/party te vinden ZONDER rook. Je weet netzogoed als ik dat dat NIET kan.
Dan kan je zeggen: ja maar je kiest om naar een cafe te gaan!
Ja klopt, maar naar een cafe gaan zegt nog niet dat je kiest voor de rook! |
je KIEST er zelf voor om naar een kroeg/café/feest te gaan en daarmee dus ontegenzeggelijk ook voor de consequenties (waaronder te maken krijgen met mensen die roken). het bezoeken van feesten is geen sociaal grondrecht ofzo, een feest is geen openbare ruimte. je hebt weldegelijk een andere keuze: er gewoonweg niet heen gaan.
ben je het namelijk niet met de consequenties van een feestbezoek eens, dan moet je er niet heen gaan. niemand dwingt je een feest te bezoeken, noch is het bezoeken van feesten een sociaal grondrecht waarop iedereen aansprak kan maken ofzo!!
nog iets, misschien ben ik dan te idealistisch/romantisch maar: ik vind zeiken om een beetje rook dus absoluut niet binnen de housecultuur passen.. maarja, das een ander verhaal.
bovendien gaat jouw vergelijking met die voetbalrellen pas mank.. iemand in elkaar rammen tijdens een voetbalwedstrijd is nog altijd bij wet verboden, een sigaretje roken op een feest niet. dus natuurlijk kun je supportersrellen niet goedpraten door te zeggen: 'dat hoort nu eenmaal bij het voetbal en daar kies je voor'.
Last edited by AlFerox on Dec-22-2003 at 17:00
|
|
Dec-22-2003 16:53
|
|
|
 |
 |
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002
|
|
|
Dec-22-2003 16:53
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 07:18.
Forum Rules: