Registered: Dec 2001
ja då sitter man här på julaftonsmorgon å snön den yr som bara den
undrar om tomten hittar fram?
jaja, god jul på er alla, hoppas ni får en utomordentligt trevlig å mysig julafton!
batteries not included.
- dave
Dec-24-2003 11:02
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
ascchh ställde klockan på 9:15 (det är jul FFS upp tidigt) och vakna 12:00
God Jul allihopa ha en trevlig dag kör försiktigt om ni ska och var inte bortskämda med presenterna ni får.
God Jul önskar Dennis aka Kongo_kim till alla kära SWEtas
Dec-24-2003 11:08
Nyx
TB-303 Maniac
Registered: Oct 2002
GOD JUL!
( nu ska jag fixa de sista julklapparna )
Dec-24-2003 11:36
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by Kongo_kim
ascchh ställde klockan på 9:15 (det är jul FFS upp tidigt) och vakna 12:00
du med? haha .. jag också faktiskt.. och precis samma tider.
nu är det inte så allvarligt eftersom jag ringde till mitt jobb och de sa att det var inte nödvändigt för mig att komma och jobba idag. (det gjorde jag 9:20 och efterdet somnade jag tills kl 12 )
men så dåligt är det inte för att vi firar ingenting i holland i dag.
jul börjar imorgon, den 25. december och alla får sina julklapp då. (om de gör det, bara 30% av befolkingen ger julklappar här).
det är så för att vi har en annan stor nationalhelg den 5. december där alla barn får presenter. det heter sankt niklas men är inte detsamma som tomten. det är en liten lång historien så jag ska inte berätta onödigt mycket om det
St. Niklas är faktiskt ursprunget till tomten och varför man ger presenter på julafton också, iaf som jag hört det
här hemma firar vi till tusen, massvis med julmat, massvis med folk från släkten som kommer på jul-lunch osv
grymt trevligt
men nu e dom här om ca. 5 minuter så nu bör jag röra mig
återigen
GOD JUL alla härliga SweTas
batteries not included.
- dave
Dec-24-2003 12:51
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
quote:
Originally posted by Vizay
St. Niklas är faktiskt ursprunget till tomten och varför man ger presenter på julafton också, iaf som jag hört det
förmodligen ja.. jag tror att Holländare firade St. Niklas redan i 1500/1600-talet medan Jul är infört nånstans i 1800/1900-talet.
St. Niklas är en präst från Istanbul, Turkiet som delade ut presenter till alla fattiga barn i staden. I Holländska traditionen kommer han från Madrid istället (som är faktiskt inte korrekt men ja..)
Originally posted by ScuL
du med? haha .. jag också faktiskt.. och precis samma tider.
nu är det inte så allvarligt eftersom jag ringde till mitt jobb och de sa att det var inte nödvändigt för mig att komma och jobba idag. (det gjorde jag 9:20 och efterdet somnade jag tills kl 12 )
Och vad är oddsen på det
Dec-25-2003 11:24
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
yo..va fick ni i julklapp ?
själv fick man en varm o skön halsduk, en svart jacka, Nikegympabrallor, och en tröja
Dec-25-2003 20:10
Kongo_kim
Supreme tranceaddict
Registered: Feb 2003
Jag fick schystt deo, tröja + t-shirts , DIF keps, boxershorts.
väntar på pengaran min morsa skyldig mig så är jag nöjd.
Dec-25-2003 21:02
dbl
Whitesun
pengar... lite mer pengar... en snygg lampa i form av en spiral..
och en hoppfällbar hårtork... undrar vad jag ska med den till egentligen.. men ändå.. kanske får användning för den nån gång... hehehehe