Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Pages (19): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Funfrock
kommer inte missa en kryssning till i framtiden.. inte före jag fyller 75 i alla fall


Jag tror att många med mig är av uppfattningen att det kommer att dröja ett (bra) tag innan vi får se en ny kryssning... Inte ens säkert att det blir någon till Lucia känns det som...


___________________
man with no sig

Old Post Mar-06-2004 19:12 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
knomaden
Senior tranceaddict



Registered: Dec 2003
Location: Norrköping, Sweden - http://www.norrkoping.se

Så har då ytterligare en dos kärlek spridits ut i universum.

Puss o Kram på er människor som var där.

[OFF TOPIC]Jag missade *buhu* - tid, pengar, företaget etc - men vill kompensera med antingen Armin Only 7 hr 17 april i Amsterdam eller Antwerp Is Burning med Armin och M.I.K.E. a k a Push. Det var den samplern Du fick en demo av, Steve (Spiral alltså) den låten ingår i Armins nästa compilation A State of Trance 2004, som släpps i slutet av mars. Det är rellepartyt på båten jag skriver om i separat tråd! Antwerp is Burning äger rum 1 maj. [/OFF TOPIC]

[OFF-OFF-TOPIC] Innan dess spinns det på Sivans på festen "4 seasons" för min egen del, den 2 april i Växjö, Campus - http://www.vis.vxu.se. Samarr med föreningen Växjö Internationella Studenter - de kontinentala älskar oss . Club PuLS äger efterfesten/släppet, jag är i Trance Bass-Ment, Niklas R'n'B Hip Hop on the Top . Tvågolvs, alltså . Och, ja, jag kommer lägga en fet Tiësto/Traffic-matta nånstans i peaken på ett tretimmarsset solo i källaren - det kommer äga! Resten av lite planerade äss i rockärmen får ni höra då . [/OFF OFF TOPIC]


___________________
"Knomaden" -
Sustainability Entrepreneurship Facilitator | Qualitative Intentional Networker | Global Knowledge Nomad
[RE:LOVE THE WORLD]


- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !
- Main blog: www.sustainopreneurship.biz | What's your dream?

Old Post Mar-06-2004 19:18  Sweden
Click Here to See the Profile for knomaden Click here to Send knomaden a Private Message Visit knomaden's homepage! Add knomaden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Jag tror att många med mig är av uppfattningen att det kommer att dröja ett (bra) tag innan vi får se en ny kryssning... Inte ens säkert att det blir någon till Lucia känns det som...


varför inte?

Old Post Mar-06-2004 19:20  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by St_Andrew
varför inte?


Med för många kryssningar blir det för mycket av det goda. Mellan de två senaste kryssningarna var det bara cirka 3 månader. Folk börjar se kryssningarna som vardagsmat istället för som specialtillfällen. Det gäller att inte översvämma marknaden med kryssningar så att säga.

På denna kryssningen kändes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom började det dyka upp vanligt festfolk, det vill säga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. På sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna...

Behövs en rejäl paus så att man får ett stort sug efter att åka på ny kryssning.

Nån annan som håller med mig?


___________________
man with no sig

Old Post Mar-06-2004 19:29 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by reveal
Nån annan som håller med mig?

jag håller nog med, men så brukar ju inte vinstrdrivande företag tänka så ofta

Old Post Mar-06-2004 19:33  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

reveal: håller med dig personligen, som andrew sa så tror jag dock inte mondaybar tänker så.

p.s. jag tycker inte du är otrevlig, en aningen blyg kanske


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Mar-06-2004 19:50  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict



Registered: Apr 2003
Location: in front of a keyboard and a screen

quote:
Originally posted by Funfrock
kommer inte missa en kryssning till i framtiden.. inte före jag fyller 75 i alla fall


HAde gått även om den så kostat 3000kr.

edit: om mondaybar läser detta inlägg så vet jag inte om jag är fullt seriös.. men i teorin iaf. :P

Old Post Mar-06-2004 19:58  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by reveal
Med för många kryssningar blir det för mycket av det goda. Mellan de två senaste kryssningarna var det bara cirka 3 månader. Folk börjar se kryssningarna som vardagsmat istället för som specialtillfällen. Det gäller att inte översvämma marknaden med kryssningar så att säga.

På denna kryssningen kändes det som att det hela hade avmattats en del. Dessutom började det dyka upp vanligt festfolk, det vill säga folk som inte specifikt gillar trance, utan folk som bara gillar att festa. På sikt kan det leda till att trancefolket skiter i kryssningarna...

Behövs en rejäl paus så att man får ett stort sug efter att åka på ny kryssning.

Nån annan som håller med mig?


Vi diskuterade ju detta så du vet att jag håller med. Jag är en av de som kommer skita i en kryssning om det dyker upp ytterliggare en för tätt på, kostar pengar, tid och energi. Dessutom så var folket en av de stora anledningarna till att att jag tyckte den förra kryssningen var bättre, Mycket folk som inte är insatt i vad det handlar om. Det är musiken som är det centrala anser jag. Inte sprit, ragg, bråk eller dylikt. Var för mycket folk som inte fattar att det är inte som ett vanligt uteställe att umgås med trance-folk. Vi (jag iaf) har andra prioriteringar än att ragga och visa upp mig...


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Mar-06-2004 20:06  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

Först och framst:
Vi är särskilt glad och VÄLDIG tacksam att vi kunde stanna hos dig Stefan!

Förresten, det tog ett tag innan jag orkade och pallade med att läsa genom allt här och även sitta bakom en dator

Det var väldig trevlig med att träffa nytt folk från TA.
Ni vet vem ni är, jag har postat allt i I.R.L. tråden

Den här kryssning går inte att jämföra med en fest i Holland. Stämningen var absolut helt bra, och helt annorlunda som på våra fester. Som Reveal redan sa, det verkar vara en 'specielltillfälle' för er, och inte vardagsmat som det är i Holland med stora fester.

Markus Schulz var bra men lite långsamt, Armin började oxo lite seg men efter det blev det rejält bra. Jag har dansat en hel del trots att JayBee har kanske inte sett mig dansa hela tiden
Det tog mig en stund innan jag upptäckte att MojjMojj och Vizay stod på baksidan av golvet

På andra dagen var jag lite trött i benerna men det lyckade Tall Paul verkligen att försätta goda stämningen som det var på kvällen innan med Armin. Rejält grymmt resa, jag har festat mycket, snackat mycket, träffat många personer, sett mycket (Finland såg ut som en pollandskap), och käkat som en galning. (Buffén var verkligen god!)

Jag har också tagit rätt många sköna bilder, och jag ska iaf posta en hel del senare. (Kanske några på Liquidsunset, stefan?)


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Mar-06-2004 20:38  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Waize
tranceaddict in training



Registered: Jan 2004
Location: Lund, Sweden
Smått besviken

Vart tog den underbart hårda technon vägen? Visste att jag inte kunde förvänta allt för mycket denna gången, men dock.. House för all del, men föredrar techno! Tänk om Joel Mull hade spelat natten lång... - jag hade varit den lyckligaste!!!

(((Har röjt till Armin 3 gånger i Holland... Det var fantastiska tider, men det var då det..))) Om man inte gillar Armin hade man inte att göra på kryssningen! Kunde hetat A v B Spring Cruise istället!!
haha.. nu ska jag inte såga kryssningen mer! Nu kan jag ta emot era sågningar av mitt inlägg istället!
Men tack till vårt lilla gäng som åkte - ert sällskap gjorde resan värd ALLES! - o Joel Mull!!!!

Tssss
;

Håller med er ang. folket på båten... 1:a kryssningen drog Stockholms supertrendiga innefolk = ganska kaxig och stel stämning.. 2:a LuciaK fångade det rätta glada folket- både trance, techno & house..
3:e.. Sopa!

Old Post Mar-06-2004 23:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Waize Click here to Send Waize a Private Message Add Waize to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Håller med dig, förra kryssningen var mycket hårdare och bättre Av de tre jag varit på (de tre senaste) så var detta den sämsta...


___________________
man with no sig

Old Post Mar-06-2004 23:56 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

Jag hade också en förhållandevis kul kryssning, men är väl egentligen också besviken på själva stämningen, det var lite för mycket bonnfylla helt enkelt. Har hört Armin så många gånger och tyckte att det var hans absolut sämsta set jag någonsin hört. Kanske är det för att man helt enkelt tycker om annan elektronisk musik bättre nu, eller så var det för att Armin som alltid spelar lite prog. fick nåt ryck och lira mer eller mindre hardtrance, what the fuck was that about?

Markus Shulz tyckte jag dock var grymt duktigt. Jävligt taskigt att sätta en trance dj som uppvärmning till en prog jock dock. Hade jag varit Markus hade jag fan blivit arg på Mondaybar.

Men visst var det en kul kryssning, kul att träffa en del av er andra TA också, ni håller på att bli så jävla många att jag knappt pallar med att hälsa på alla längre,


___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Mar-07-2004 02:08  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eftersnack: Spring Cruise 04
Post New Thread    Post A Reply

Pages (19): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSomeone Please help with this Vocal Tune [2002] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPierre Pienaar - "Global Panic" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:41.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!