dat is de bedoeling van muziek, uw persoonlijke ondervindingen en observaties vertalen in een lied.
de melodie past ook enorm goed bij de titel (of omgekeerd). ik krijg inderdaad het gevoel dat ik 'nog verder' (= letterlijke vertaling van Plus Ultra) wil, dat mijn handen nog hoger de lucht in willen gaan.
ik heb het al gezegd, maar Pumaz heeft hier echt uitstekend werk geleverd. in de eerste file die hij mij doorstuurde zaten nog geen strings en op zich was de melodie niet zo heel spectaculair. maar een dag later kwamen die strings daarbij, en dat gaf meteen zo veel meer.. ik weet nog dat ik die dag het stringgedeelte wel twintig keer na elkaar afspeelde!
anyway, ik heb dit nummer es aan een '70-'80 rock fanaat voorgesteld, en hij kon het best wel appreciëren, vooral dan dat hoofdgedeelte. de opbouw vond hij wat te traag.. maar de meesten die gewoon zijn naar nummers van max. 4 à 5 minuten luisteren denken er zo over, dus in dat opzicht is dat niet zo verrassend.
May-17-2004 16:49
Jakhira
Ridiculously meticulous
Registered: May 2003
quote:
Originally posted by TOR
de melodie past ook enorm goed bij de titel (of omgekeerd). ik krijg inderdaad het gevoel dat ik 'nog verder' (= letterlijke vertaling van Plus Ultra) wil, dat mijn handen nog hoger de lucht in willen gaan.
ik heb het al gezegd, maar Pumaz heeft hier echt uitstekend werk geleverd. in de eerste file die hij mij doorstuurde zaten nog geen strings en op zich was de melodie niet zo heel spectaculair. maar een dag later kwamen die strings daarbij, en dat gaf meteen zo veel meer.. ik weet nog dat ik die dag het stringgedeelte wel twintig keer na elkaar afspeelde!
En het was echt allemaal theorie
May-17-2004 16:57
pooley
In Search Of ...
Registered: Apr 2003
Share the knowledge, dan kunnen wij der ook is aan beginnen !
May-17-2004 17:39
Jakhira
Ridiculously meticulous
12 jaar theorie wel
Zal als ik eens goesting heb een thread maken over muziek schrijven
Ik snap niet hoe deze je aan Ayla doet denken hoor.
Bedoel je Ayla - Ayla (Dj Taucher mix)?
De stijlen lijken totaal niet opeen vind ik, en die Ayla track is in A mineur terwijl deze in Bb mineur is...
May-17-2004 22:01
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by Pumaz
en die Ayla track is in A mineur terwijl deze in Bb mineur is...
Nog niet nee, ik had 2 dagen immense inspiratie waar het 90% af was, en nu moet ik een paar dingen doen en alles op zijn plaats steken. Ik heb juist een beetje problemen met de climax (had nooit eerder échte trance gemaakt) maar voor de rest is hij af. Jasper heeft een stuk gehoord en vergeleek een bepaald stuk daarvan met M.I.K.E. al was dat mijn bedoeling niet.
Ik denk dat het meer naar Oliver Lieb gaat, maar ik weet maar weinigen die naar hem luisteren (TOR en ik dus).
May-19-2004 08:46
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
heb wat dingen aangepast.. een andere kick, iets dieper en krachtiger.
voor de rest een paar kleine zaken, waaronder een subtiele string nog in de breakdown om het wat voller te maken.
ik zit wel wat te knoeien met de frequenties hoor.. op mijn hoofdtelefoon klinkt alles goed. op de stereo beneden ook. maar op de stereo van mijn broer klinkt het absoluut niet, de bass komt er niet goed door en de leads klinken er iets te scherp.
frustrerend
May-22-2004 14:56
Jakhira
Ridiculously meticulous
Ik zal hem nu even op een cd'tje branden en op mijn setupje proberen, straks misschien dan nog bij een kameraad die een serieuze installatie heeft staan.
EDIT: De bas komt er helemaal niet door, ik heb op mijn mixer de bas bijna op maximum moeten zetten om alles in balans te krijgen. En dit is misschien gewoon mijn persoonlijke smaak, maar die flanger (of is het een phaser?) die je erop hebt gezet vind ik net te hard, persoonlijk zou ik hem minder zetten