|
| quote: | Originally posted by HBtje
En dan wordt je HEEL erg stil...
Net Der Untergang in de bioscoop gezien. ZO enorm realistisch gefilmd. Ik werd soms zelfs even bang tijdens sommige scenes. Het zet je enorm aan het denken wat die man bezielde.
De film gaat over de laatste dagen van Adolf Hitler in zijn Berlijnse bunker. Het Rode Leger heeft met grote overmacht Berlijn omringd, maar Hitler wil de stad in geen geval verlaten. Hij bevindt zich, na zijn 56e verjaardag te hebben gevierd, in een benauwende, uitzichtsloze situatie. Keer op keer blijken zn vertrouwelingen te falen, waardoor de situatie alleen maar verslechterd. De sfeer in de bunker wordt tijdens de film zo waarheidsgetrouw mogelijk weergegeven. Vlak voor het moment dat Hitler er een einde aan wil maken, trouwt ie met zn geliefde Eva Braun. Vervolgens nemen ze afscheid. Veel van zn trouwe volgelingen volgen Hitler in de dood.
De film is voornamelijk gemaakt in de ogen van Hitler's secretaresse Traudl Junge, voor wie de oorlog ogenschijnlijk goed afloopt...
Al met al vind ik dit de best geproduceerde film van 2004 die ik in de bioscoop gezien heb, misschien zelfs wel de beste film van 2004. Duitsland zal deze film trouwens voordragen bij de Oscars... |
Ik heb een stukje trailer gezien, lijkt me een goede film! FF Kijken wanneer-ie hier in Helmond in de Pathe draait
|