Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Översätt till svenska tack
Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
quote:
Originally posted by Aendy
Toujours - Alltid
La Pequenita (omöjligt) - Kan det vara ett egennamn? i vilket sammanhang används det?
fluglotse (flyglots) - bör vara flyglots (ett ord du har mycket användning för?)
adelante - framåt, "kom igen"
legato - kan det vara italienska? vet inte riktigt men kan betyda lämnat eller typ beständigt
zeitansage - vad faen är en tidsupplysare?
fresse - ? vilket språk?
shamu - Är inte det ett egennamn på en späckhuggare? Vet inte om det betyder något.
viva - är väl typ heja i spansktalande länder?

La Pequenita är "liten flicka" har jag för mig?
Pequeño betyder liten.
Adelante - framåt (Om man talar om tid)
Legato - Arv efter nån eller något.
Zeitansage - Ja du.. säg det?
Shamu - Indeed är det späckhuggare.
Viva - Leve som i "Leve Spanien" - "Viva España"

One of the few ones left

Old Post Dec-01-2002 16:28  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

Registered: May 2001
Re: NL

quote:
Originally posted by Glorie
Denna fråga.....

Peace bro...

Heh...
Nej - jag är inget språkgeni!
Jag har bara bott i Schweiz i 14 år - då blir det en hel del språk...

Greetz
NL

Old Post Dec-01-2002 16:29  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

quote:
Originally posted by NordLight
Tout le monde = hela världen eller allihoppa

Greetz
NL

Avec du monde = Med hela världen..

One of the few ones left

Old Post Dec-01-2002 16:30  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Avec du monde = Med hela världen..

Vill inte vara nån besserwisser, men det finns tyvärr ingen fras på franska som heter avec du monde. Ordet du betyder "från". Avec är "med". Monde är världen/folket/mänskligheten..... Med från världen ?!

Greetz
NL

Last edited by NordLight on Dec-01-2002 at 16:58

Old Post Dec-01-2002 16:34  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Hmmz.. jag ska kolla upp det?

Jag har för mig att "avec" också betyder "med"?

One of the few ones left

Old Post Dec-01-2002 17:08  Sweden
NordLight
Trance Daddy

quote:
Originally posted by Dj_ExOn
Jag har för mig att "avec" också betyder "med"?

Då är vi ju överens!

Greetz
NL

Old Post Dec-01-2002 17:12  Sweden
NordLight
Trance Daddy

Check this out:

Klicka mig

Greetz
NL

Old Post Dec-01-2002 17:16  Sweden
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

ni e ju himla grymma på latinska språk (spanska,franska osv.) !

Old Post Dec-02-2002 16:01  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by dj_hysterix

ja, ja e rätt bra på språk faktiskt.. talar engelska o tyska flytande o italienska o ryska o holländska rätt bra också

Old Post Dec-02-2002 16:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by dj_hysterix

Kan väl inte påstå att jag är grym. Hade kunnat vara det om det inte varit så att jag inte fick läsa latin i gymnasiet fast jag gjorde allt för att få det. Istället försöker jag lära mig så mycket jag kan på egen hand men funderar på att gå nån kurs till hösten om jag har tid.

(EDIT: Sött att man skriver om språk och sedan i meningen använder sig av dubbla negationer... hmm...)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-02-2002 16:06  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Jag retar mig fortfarande på legato. Om man härleder det till legacy så betyder det ju arv. Legato är väl dessutom mjukt inom musikvärlden. Sen vill jag ha en härledning till legering oxå (som betyder blanding i kemisk betydelse.) Vilket jäla ord ska det vara?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-02-2002 16:23  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:
Originally posted by Aendy
Jag retar mig fortfarande på legato. Om man härleder det till legacy så betyder det ju arv. Legato är väl dessutom mjukt inom musikvärlden. Sen vill jag ha en härledning till legering oxå (som betyder blanding i kemisk betydelse.) Vilket jäla ord ska det vara?

Jag tror bestämt på det italienska ordet legato, vilket mycket riktigt betyder mjukt och är bl.a. en musikterm.

Greetz
NL

Old Post Dec-02-2002 16:32  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Översätt till svenska tack
Post New Thread    Post A Reply

Pages (7): « 1 2 3 4 [5] 6 7 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackbest tune from Digweed @ Eventshall [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAtlas - "Compass Error" (Tarrentella vs Redanka Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:58.

Forum Rules: