Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party knark
Pages (55): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

precis. och då ska vi skita i dom eller hur? låta dom ruttna?

Old Post Oct-23-2001 20:29 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Hur tycker du vi ska kontrollera vilka som klarar av det och inte? Snacka om intrång i den personliga integriteten.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Oct-23-2001 20:31  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:
Originally posted by reveal
precis. och då ska vi skita i dom eller hur? låta dom ruttna?

Nej,... fan va alla missförstår mig då

Som jag skrev tidigare kan vi genom en reglerad försäljning få in pengar till staten för att just ta hand om dem.

NordLight

Old Post Oct-23-2001 20:32  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

quote:
Originally posted by NordLight

Nej,... fan va alla missförstår mig då

Som jag skrev tidigare kan vi genom en reglerad försäljning få in pengar till staten för att just ta hand om dem.

NordLight

dvs ett monopol? det går inte ihop med den totala friheten...

dessutom som anden säger, hur ska man kontrollera vilka som får/inte får köpa?

Old Post Oct-23-2001 20:35 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:
Originally posted by Aendy
Hur tycker du vi ska kontrollera vilka som klarar av det och inte? Snacka om intrång i den personliga integriteten.

Vi ska inte kontrollera. Det ger sig ganska naturligt vem som klarar av och vem inte ...

Btw. Kontrollerar vi alkoholister (eller blivande) idag ?
Jag förstår inte resonemanget.

Greetz
NordLight

Old Post Oct-23-2001 20:36  Sweden
Click Here to See the Profile for NordLight Click here to Send NordLight a Private Message Add NordLight to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:

dvs ett monopol? det går inte ihop med den totala friheten...

dessutom som anden säger, hur ska man kontrollera vilka som får/inte får köpa?

Som svar på din monopolfråga ställer jag en motfråga: Var köper du cigg idag ? På skattemyndigheten eller ?!

Alla ska få köpa såklart. Jag tycker dock att man borde ha en åldersgräns.

Greetz
NordLight

Old Post Oct-23-2001 20:43  Sweden
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by NordLight
Btw. Kontrollerar vi alkoholister (eller blivande) idag ?
Jag förstår inte resonemanget.

Men hur feta problem har vi inte i med rehabilitering och förebyggande åtgärder inom alkoholvården. Och då är det ändå betydligt mindre beroendeframkallande än de droger du vill släppa fria. Och kom inte med att de inte skulle vara det.

Old Post Oct-23-2001 20:44  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NordLight
Trance Daddy

quote:

Men hur feta problem har vi inte i med rehabilitering och förebyggande åtgärder inom alkoholvården. Och då är det ändå betydligt mindre beroendeframkallande än de droger du vill släppa fria. Och kom inte med att de inte skulle vara det.

Jag vet ! och håller med om att det är stora problem. Det är INTE så att jag skiter i dem som drabbas. Men så länge vi lever i ett demokratiskt/fritt samhälle kommer en grupp människor att bli beroende av det ena eller det andra. Det är ett ont vi tyvärr måste acceptera.
Alternativet är en polisstat, där varje steg du tar övervakas samt att allt är förbjudet. Då blir det svårt att hamna i ett missbruk tror jag.

Men jag väljer nog det fria samhället...
Greetz
NordLight

Old Post Oct-23-2001 20:52  Sweden
reveal
always in the mix

eller så har vi det som nu
ingen polisstat direkt, men ändå tillräckligt fritt

Old Post Oct-23-2001 21:01 
Aendy
Lifeaddict

Vill inte verka konservativ, men jag är väldigt nöjd med som det är nu. När jag förstår hur alternativen kan se ut. Men jag är fortfarande helt oförstående inför nyttan med tobak, så länge man inte provat på det lider man inte av att vara utan, det är inte förrän man blivit beroende av det man måste ha det för att fungera lika bra som en person som inte är tobaksnyttjare. Finns inget nyttovärde i tobak.

Old Post Oct-23-2001 21:07  Nepal
NordLight
Trance Daddy

quote:
eller så har vi det som nu
ingen polisstat direkt, men ändå tillräckligt fritt

Ja precis...och det är väl där våra åsikter går isär.

Men jag tackar för en intressant diskussion i alla fall !

Greetz
NordLight

Old Post Oct-23-2001 21:10  Sweden
NordLight
Trance Daddy

quote:
Vill inte verka konservativ, men jag är väldigt nöjd med som det är nu. När jag förstår hur alternativen kan se ut. Men jag är fortfarande helt oförstående inför nyttan med tobak, så länge man inte provat på det lider man inte av att vara utan, det är inte förrän man blivit beroende av det man måste ha det för att fungera lika bra som en person som inte är tobaksnyttjare. Finns inget nyttovärde i tobak.

Du verkar inte alls konservativ .

Känns det inte bra att veta att det finns en drog på marknaden som heter Nikotin och att du SJÄLV valt att avstå ?
Det måste nog kännas lika skönt som min första morgoncigg

Ditt beslut borde stärka dig som individ och bygga karaktär. Det är därför jag gillar möjligheten att välja.

Så efter några ronder i forumet...vad tror du ? Sväljer jag piller på helgerna ?

Greetz
NordLight

Old Post Oct-23-2001 21:18  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Party knark
Post New Thread    Post A Reply

Pages (55): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktrance id please [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMax Walder - Crown [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:48.

Forum Rules: