|
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Ok, jag hoppade över en del av inläggen här men tänkte bara säga att jag hade röstat på Kerry men hade helst sett att det var Howard Dean som blev Demokraternas kandidat för presidentposten
Dean har varit anti-irak sedan start och var den som såg till att demokraterna fick tillräckligt med råg i ryggen att kritisera Bush för kriget. Dessutom var han rätt passionerad och förde sin politik efter hur han kände och uppfattade saker och ting och behövde inte kolla opinionsmåtningar stup i kvarten som Kerry har gjort. Han hade således varit omöjlig att attackera för "flipp-floppandet" som har varit Kerry's största svaghet (Även om den har varit något överdriven av republikanerna). Med sin liberala vinkel kunde en sådan som Dean bli det som hade ruskat om USA in på nya tanke banor.
Med Kerry som president ahde det blivit en del ändringar från bush politiken men inget radikalt antagligen.
Med Bush som president i 4 år till känns det som om landet kommer att köras i botten och stora delar av världen kommer dras med. blä |
Clark var bast imo fast nackdelen med han var val att han inte direkt hade sa mycket politisk bakgrund...
men hela flip floppen grejen ar sa oerhort overdriven, och jag fattar inte att demokraterna inte kampade tillbaka mer, sa segt av dom. Kerry flip floppade inte mer an vad bush gjort, tvartom... Occrider i den politiska sektionen gick igenom hela hans politiska arkiv, och det enda han flip floppat pa var en 4-5 grejer under 90 talet, och alla dom grejerna var om kampanjpengar om jag inte minns fel... tex flipp floppade han aldrig over irak kriget...
usch vad irriterad man blir assa 
har oxa en kansla av att dettta kommer vara valdigt daligt for varlden langsiktigt, speciellt med USAs massiva budgetunderskott och ett misslyckat irakkrig... fast pa ett satt e det skont att bush vann, som nan utryckte det, det ar tveksamt om kerry skulle ha klarat sig ur denna rora, sa e lika bra att bush far klanta till det riktigt sa vi slipper med republikansk propaganda om att liberaler ar skit...
|