Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Ik ben :
You do not have permission to vote on this poll.
katholiek 18 29.03%
protestant 3 4.84%
jood 0 0%
moslim 1 1.61%
boeddhist 1 1.61%
hindoeïst 1 1.61%
atheïst 13 20.97%
agnost 5 8.06%
iets anders (specifieer) 7 11.29%
niet bezig met geloof 13 20.97%
Total: 62 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Phortastic
Totaal niet mee eens. Dat is zoals ze zeggen verschil in levensopvatting i guess. Voor mij is dat wel belangrijk. Ik vind da da zo kortzichtig leven is hoe gij het uitdrukt. Zo van het Nu telt de rest boeit me geen zak. Mja ben ik totaal anders in. Ik zeg niet dat het slecht is he hoe ge denkt, niet aan mij om daar over te oordelen.

laat ik het anders formuleren. is een verklaring voor het ontstaan van de aarde en het leven een essentiële voorwaarde om een goed leven te kunnen leiden?

Old Post Dec-07-2004 17:43  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by TOR
laat ik het anders formuleren. is een verklaring voor het ontstaan van de aarde en het leven een essentiële voorwaarde om een goed leven te kunnen leiden?

Jup voor mij wel ja.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Dec-07-2004 17:44  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

quote:
Tiger777 ge had u de moeite beter bespaard ze
Ken die theorie. Waarom heet da theorie denkt ge?? Das ni zomaar zenne.

Theorie waar steeds meer en meer bewijzen voor opduiken. Da's allemaal gerealiseerd in laboratoria. Zo zou het leven KUNNEN onstaan zijn. Natuurlijk is dat geen vaststaande theorie, maar het toont wel aan dat we een mogelijke weg voor het ontstaan van het leven hebben he.

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 17:45  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Originally posted by TOR

Voor mij dus niet he, ma dat kon ge zeker al raden . Een "goed" leven, zoiets subjectief he. Ik heb nooit iemand kwaad gedaan, maar ik geef nooit geld aan een bedelaar. Leid ik een goed leven dan?

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Dec-07-2004 17:47  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
Originally posted by Tiger777
maar het toont wel aan dat we een mogelijke weg voor het ontstaan van het leven hebben he.

Net als een geloof...
Daarom dak zeg voor de 3de keer dat het in mijn ogen net zo zeer een geloof is.

Old Post Dec-07-2004 17:48  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Heeft men al een sytheseweg voor adam en eva gevonden?

quote:

Old Post Dec-07-2004 17:49  Belgium
TOR
Traveller

quote:
Voor mij dus niet he, ma dat kon ge zeker al raden . Een "goed" leven, zoiets subjectief he. Ik heb nooit iemand kwaad gedaan, maar ik geef nooit geld aan een bedelaar. Leid ik een goed leven dan?

ik vond niet echt een gepaste term. wat ik bedoelde was niet "goed" in die zin, maar goed in de zin van "kwalitatief". leid ik een minder normaal en gelukkig bestaan omdat ik niet weet wat aan de basis lag van dat bestaan? voor mij is het antwoord neen. maar goed, ik kan best begrijpen dat sommige mensen absoluut een verklaring nodig hebben omdat ze anders het gevoel krijgen doelloos rond te dolen op deze blauwe bol.

Old Post Dec-07-2004 17:53  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
Heeft men al een sytheseweg voor adam en eva gevonden?

quote:
In den beginne was er niks dan allemaal iel klein deeltjes en energie ter grootte van ongeveer een handpalm.

En hoe kwamen die klein deeltjes en energie er dan?

Zo kan ik ook 100 vragen stellen waar ge geen antwoord op weet dus dat zullen we maar niet doen he? Beetje zinloos.

Old Post Dec-07-2004 17:54  Belgium
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Uit energie maak je massa. Energie is ontastbaar en onvoelbaar

Zolang men mij niet kan bewijzen dat het leven volgens de bijbel onstaan is, vind ik het een zeer aparte theorie...

trouwens, het is al bewezen dat het menselijk embryo alle voorafgaande evolutionaire stappen doorloopt... Kieuwen bijvoorbeeld worden in de 1e maand aangelegd en daarna gereduceerd tot het binnenoor. Helemaal geen stukje klei of een rib dus.

Ik ondersteun anders wel vele fundamenten van het christendom hoor, behalve het "god" begrip.

quote:

Old Post Dec-07-2004 18:00  Belgium
TOR
Traveller

quote:
Zo kan ik ook 100 vragen stellen waar ge geen antwoord op weet dus dat zullen we maar niet doen he? Beetje zinloos.

idem aan deze kant, aangezien jij dergelijke vragen beantwoordt via de bijbel. de diverse wetenschappen komen in dat opzicht geloofwaardiger over, om de zeer eenvoudige reden dat bepaalde stellingen proefondervindelijk worden gestaafd in laboratoria. wat moeten we met een eeuwenoude tekst, waarvan we geen elementen terugvinden in de huidige realiteit?

Old Post Dec-07-2004 18:03  Europe
Phortastic
It's Majik !

quote:
Originally posted by TOR
idem aan deze kant, aangezien jij dergelijke vragen beantwoordt via de bijbel. de diverse wetenschappen komen in dat opzicht geloofwaardiger over, om de zeer eenvoudige reden dat bepaalde stellingen proefondervindelijk worden gestaafd in laboratoria. wat moeten we met een eeuwenoude tekst, waarvan we geen elementen terugvinden in de huidige realiteit?

Ik heb zo een gevoel dat ge toch wat te veel bewijskracht in de evolutietheorie ziet.
Laatst nog ergens gelezen dat van gans diene theorie slechts een klein deel echt bewezen is, de rest is allemaal veronderstellingen, komen geen labs aan te pas zenne.
En nee da had ik ni gelezen in een protestants tijdschrift ofzo want da lees ik ni. Kheb da gelezen in een krant ergens meen ik.

En kzeg het nog es: ik probeer hier geen kat te overtuigen. En nu post ik hier nimeer want hier kunnen we over blijven heen en weer replyen lol. Ik laat het over aan de andere nu want tzijn altijd dezelfde die hier replyen

Old Post Dec-07-2004 18:07  Belgium
eieregooie
Perceptions

Registered: Jan 2002
Officieel ben ik protestant. Ben gedoopt, vroeger naar de kerk geweest... Zelfs cathechesatie (of hoe je dat ook spelt )... Maar hoe beter ik t leerde kennen... Hoe grotere bs ik t vond... Heb er dan ook afstand van gedaan en ben nu een echte atheist.

Ja, ik vind de evolutietheorie een stuk aannemelijker dan de bijbel versie. Alleen al om het feit dat de evolutietheorie op recente ontdekkingen berust, en niet op een boek uit het jaar 0.

Nee, ik geloof niet in leven na de dood. Als je dood bent gaat de stekker eruit, simpel Ik kan me er misschien iets bij voorstellen dat je t schouwspel op de aarde misschien als een soort film kan blijven zien, maar of je daar nou op zit te wachten is nog maar de vraag. Bovendien zijn dergelijke zaken nooit aangetoond, dus waarom zou ik er van uit gaan dat iets dergelijks het geval is.

Verder vind ik mensen die denken dat god letterlijk met z'n handen de aarde geschapen heeft niet goed bij hun hoofd... Dan hanteer/interpreteer je de bijbel ECHT op de verkeerde manier... (en ja, dat kan ik gezien mijn achtergrond dus wel weten )

Old Post Dec-07-2004 18:19 
Click Here to See the Profile for eieregooie Click here to Send eieregooie a Private Message Add eieregooie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Geloof
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackLeila K - Open Sesame (which mix?) [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackYakooza - "Drugs" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:34.

Forum Rules: