|
Officieel ben ik protestant. Ben gedoopt, vroeger naar de kerk geweest... Zelfs cathechesatie (of hoe je dat ook spelt )... Maar hoe beter ik t leerde kennen... Hoe grotere bs ik t vond... Heb er dan ook afstand van gedaan en ben nu een echte atheist.
Ja, ik vind de evolutietheorie een stuk aannemelijker dan de bijbel versie. Alleen al om het feit dat de evolutietheorie op recente ontdekkingen berust, en niet op een boek uit het jaar 0.
Nee, ik geloof niet in leven na de dood. Als je dood bent gaat de stekker eruit, simpel Ik kan me er misschien iets bij voorstellen dat je t schouwspel op de aarde misschien als een soort film kan blijven zien, maar of je daar nou op zit te wachten is nog maar de vraag. Bovendien zijn dergelijke zaken nooit aangetoond, dus waarom zou ik er van uit gaan dat iets dergelijks het geval is.
Verder vind ik mensen die denken dat god letterlijk met z'n handen de aarde geschapen heeft niet goed bij hun hoofd... Dan hanteer/interpreteer je de bijbel ECHT op de verkeerde manier... (en ja, dat kan ik gezien mijn achtergrond dus wel weten )
|