|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
LightForce
Totally Addicted

Registered: Sep 2001
|
|
|
| quote: | | Infinity klinkt ZEKER anders Ben dr ERRUG blij mee. Mooi rond, warm geluid! We genieten echt enorm van de muziek. De boxen die ik heb van Infinity zijn al wel oud, en niet echt speciaal voor house , hoewel de lage tonen mooi blijven en nog steeds goed voelbaar zijn. De middentonen komen subliem naar voren. |
Speakers zijn over het algemeen gebouwd voor het frequentie bereik. Dus als je een speaker koopt, is dat het geen waar je eerst naar kijkt. Stel je draait veel house/trance etc dan wil je graag een speaker dit begint bij 20hz en door gaat tot 5.000 hz bijv. En daarbij een middentoner van 4000hz tot 8000 hz. Dit levert een extreem laag verhouding op, en komt die muziek tot zijn recht. Maar stel je luistert Klassiek dan moet je juist een veel groter frequentie bereik hebben om het tot zijn recht te doen klinken. 20hz (voor de bas tonen) tot 20.000 hz voor de violen, harpen etc...
Als je dus rekening mee houdt wat je graag luistert is de keus heel makkelijk. Verder is het natuurlijk zo dat je zelf moet luisteren wat je het mooist vindt. Als je dat doet neem dan een cd mee die gebrand is dmv van mp3 bestanden of andere bestanden. Ook al is de bitrate 320. Bij speakers van een hoog caliber hoor je dat namelijk erg goed. Het mist dan ineens wat hoog en wat laag.
| quote: | ik heb tegenwoordig n pioneer 5.1 versterkertje
maare misschien kan iemand mij helpen, ik heb nl een "probleempje"
Me heeft nl. een versterker met n 5.1 ingang (5 tulpjes) maar n dvd speler die 2 tulpjes heeft als uitgang, weet iemand of er n convertor oid. is, waarmee ik mn dvd output kan omzetten naar 5.1?
(mn versterker heeft dus GEEN ingebouwde 5.1 convertor)
thnx
WooT
|
Je hebt een 5.1 versterker maar geen ingebouwde 5.1 converter. Dus als ik het goed begrijp heeft je versterker 5 kanaals uitgang 2 front 2 rear 1 center en 1 Sub. Vervolgens wil je een dvd aansluiten op je versterker. met 2 tulpjes. (standaard trouwens).
Okay oplossing:
Koop 2 tulp met aan de eindkant een 1 plug voor het dvd-in van je versterker.(Dit is bij sommige versterker een gedeelde in voor je cd/dvd).
Nu is het zo als je versterker 5.1 is dat hij Dolby Digital 5.1 ondersteunt. Als je die dvd speler aansluit op je versterker, zal je versterker het DVD signaal automatisch omzetten naar 5.1 (instellen op je versterker soms vereist). Dus ik zie dan niet het probleem meer.
|
|
Jan-15-2003 17:54
|
|
|
 |
 |
|
 |
All times are GMT. The time now is 04:47.
Forum Rules: