|
|
|
|
 |
mellow_head
I Kill For You

Registered: Aug 2004
|
|
|
Jan-18-2005 01:18
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
1Million$shot
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Kaidreas
^jongens das een begin van een voze discussie.
mellowhead ge hebt gelijk ma ook nie volledig vind ik.
kbedoel. met een universitair diploma zijt ge wel iets. begrijp me nie verkeerd ma da geldt ook nie voor alles. als ik soms zie wat voor mensen op unif hun broek hebben zitten verslijten.. en wat voor een idioten het uiteindelijk blijken te zijn. respect voor de mensen die studeren. echt waar ik kan het niet, en ik zal het ws nooit kunnen. Maar zeggen van den ene meer verdient omdat ie langer heeft gestudeerd. das dikke bullshit.
ik verdien meer met handenarbeid dan sommige die al 10 jaar achter een bureau zitten.
@ dj lpg. het is niet realistisch om te zeggen, dat ze alles gaan laten doen in de oostblok landen, omdat het goedkoper is.
btw.. ze moeten ook alles laten overkomen. en goedkoper gaat meestal gepaard met slechte kwaliteit.
voor 1 keuken waar ge zo al veel geld aan geeft gaat ge niet zomaar ff laten over vliegen van laat ons zeggen polen. terwijl het dan nog half zen gat is afgewerkt.
dus handenarbeid zal hier zeker niet snel verdwijnen en ze kunnen niet alles met de computer laten maken of zetten.
anyways. ik werk en ik studeer voort. waarom? om meer geld te verdienen??? neen ws verdien ik er nog minder mee.
gewoon om men dromen iets of wat te proberen te verwezelijken.
anyways. hiermee sluit ik een belachelijke eindeloze discussie af...
WAAROM? ik heb altijd het laatste woord |
Me studies expeditie, heb al eens keukens uit polen ingevoerd in belgië en verder verscheept naar Brazilië. Ik kan u verzekeren " TOP KWALITEIT " , ramen en deuren, juist hetzelfde !!! Die gasten werken daar even hard en even goed hoor, aan investeringen ook geen gebrek dus werken ze met de modernste machines, arbeid is daar gewoon pakken goedkoper.En geloof mij, er gaat nog veel productie naar het oostblok gaan hoor! Jammer voor ons belgskes maar 't is de harde realiteit.
|
Jan-18-2005 11:56
|
|
|
 |
 |
Nyah

Registered: Dec 2003
|
|
|
| quote: | Originally posted by Kaidreas
zeggen van den ene meer verdient omdat ie langer heeft gestudeerd. das dikke bullshit. ik verdien meer met handenarbeid dan sommige die al 10 jaar achter een bureau zitten. |
Klopt volledig, bovendien ist soms zelfs 'nadelig' als je een te hoog diplom hebt; heb al vaak genoeg gehoord van andere afgestudeerden dat ze de job ni krijgen omdat ze te veel betaald moeten worden.
Nu kunt ge natuurlijk ook wel altijd zeggen dat ge tevreden zijt met minder, en de meesten zullen dat na een tijdje wel doen, ma als je pas 5 jaar gezwoegd hebt om dat diploma te bekomen en als je weet: dat en dat zijn de minimumlonen, probeer je natuurlijk eerst dat te krijgen.
Als arbeider in een volcontinu systeem werken bvb,daar kunt ge echt heel veel geld mee verdienen; zult ge als bediende op kantoor nooit krijgen (als je pas begint). En eer je aan dat loon ben (na x aantal jaren), is het loon van die arbeider ook al gestegen.
Een diploma betekent voor sommige jobs gewoon een ingangsticketje voor de sollicitatie, maar eenmaal je de job hebt moet ge uzelf toch bewijzen en gaan ze er zeker ni iedere dag rekening mee houden dat ge een 'hoog' diploma hebt, als t werk maar goed gedaan is.
Wat wel een verschil is, dacht ik toch, is de stijging van het loon over de jaren, normalerweis. Hoe hoger uw diploma, (en mits ge uw werk goed doet), hoe sneller uw loon zou stijgen.
Jan-18-2005 15:45
|
|
|
 |
 |
Dj LPG
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2004
|
|
|
Jan-19-2005 09:50
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 10:33.
Forum Rules: