|
| quote: | Originally posted by dj Elof
Ik vrees dat trance beetje uitgemolken is. Bijna alle klanken zijn reeds gebruikt en zodra er een nieuwe VST (noemt toch zo hé?) uitkomt springt iedereen erop. Kijk naar Milk Inc & Silver. Allemaal uit deze "box". Dàt is het probleem. Er is dringend vernieuwing nodig in de scène.
Wat niet wegneemt dat trance, gemaakt à la formule 1997, nog altijd enorm aanslaat. Persoonlijk blijft dit mijn voorkeur dragen: lekkere zweefmuziek, met een break & buil-up dat je twee meter boven de grond heft.
Maar... dit is muziek dat meestal door 25 - 30 jarigen graag gehoord wordt. De jeugd (-25) hoort tegenwoordig liever het stevigere werk, alsook korte tracks. Terwijl ik kan genieten van muziek stukken die tot wel 12 minuten duren.
Just my two cents ;-) |
Is zo'n beetje mijn visia ook, nochtans zit ik nog onder die leeftijd Volgens mij kan die trance nog bij alle leeftijden aanslaan, als er maar genoeg mensen zijn die het willen maken. Momenteel liggen de kaarten spijtig genoeg anders, en wil iedereen blijkbaar eens op ASOT verschijnen eer hij bij de kliek hoort.
Het is tegenwoordig al effecten wat de klok slaat en dikwijls ook tevéél focus op productie/kwaliteit ipv de melodiën zelf. Er zijn er maar heel weinig die me tegenwoordig echt kunnen boeien terwijl dat vroeger constant elke dag was dat er iets nieuws uitkwam, dat er ook echt iets achter zat. Je kon horen vond ik dat er echt 'werk' was afgeleverd ipv 'routine' - moeilijk te omschrijven.
Kga niets zeggen over mijn eigen sound, da's wat te moeilijk Wel weet ik dat er niet zo heel veel meer zijn die trance willen maken met échte buildups en climaxen. Eén van de dingen die mij persoonlijk op de eerste plaats aanspraken in trance. Van zulke climaxen kon ik echt van genieten op een goed feestje.
Wel is het zo dat ik van Pascal (DJ Precision) weet dat hij sterk op zoek is naar nummers met een pro-2000 sound voor zijn Somatic Sense. Ligt misschien ook een beetje nostalgie in zijn keuze, maar je ziet toch dat Somatic een van de bekendste en meest vooraanstaande labels is, wat op zich dan weer toch geen slecht teken is he.
Icone MySpace
|