|
Euthanasie? Ben ik helemaal voor. Ik vind dat mensen die weten dat ze in pijn gaan sterven, recht hebben op een rustige dood. Zij moeten daar zelf over kunnen beslissen. Ik vind het wel erg dat de wet nog zo vol gaten zit hierover. Mensen die willen sterven, zoeken en vinden wel een manier om te kunnen sterven. Euthanasie is in mijn ogen sterven op een menselijke manier.
Abortus? Ben ik ook voor. Als je van jezelf weet dat je in geen geval de mogelijkheden hebt om voor het kind te zorgen, zou ik ook abortus laten doen. Ik ga niet zeggen dat abortus als een soort anti-conceptiva gezien moet worden, helemaal niet!
Abortus bij kinderen met een handicap is een moeilijk antwoord. Ik heb veel bewondering voor mensen die zich elke dag inzetten voor mensen met een handicap. Heb een week GON-begeleiding gedaan voor een meisje met een open rug en het vraagt veel van jezelf. En het was maar een week. Maar de vriendschap dat je terugkrijgt, is het wel waard. Maar er zijn ook mensen die niet met hun handicap kunnen leven... Ik zelf zou geen kind op de wereld kunnen zetten, waarvan ik weet dat het zwaar gehandicapt zal zijn. We leven in een veel te materialistische wereld waar het uiterlijk nog altijd superbelangrijk is. Ik zeg wel een zware handicap, geen licht fysische of licht mentale handicap. Ik heb 3 weken met zo een kindjes gewerkt. Ze vragen veel aandacht op emotioneel gebied, maar das iets waar je je gewoon voor inzet.
Nu kunnen we wel veel zeggen en voor onze overtuigingen uitkomen, maar wat doe je als je echt voor zo een keuze staat?
|