Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > McDonalds Policy
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee
hmm

Well näringsvärdet är faktiskt inte ultradåligt
protein: 12,2g
kolhydrater: 17,2g
fett: 10 g

Men ännu ett exempel på att mcdonalds snack om välbalanserad mat bara är ett stort skitsnack... kollar man bara på t.e.x. hamburgaren så håller det hyfsat bra näringsvärde, men ett meal ajaj..

Det många tyvärr stirar sig blinda på är fetthalten i en produkt, visst det är bra att kolla på det - men minst lika viktigt är mängden kolhydrater, och om det är en fiberrik produkt (vilket ger långsamma kolhydrater som ger näring länge) eller t.e.x pommes som är raka motsatsen..

Bara som ett exempel big mac&co +5kr
protein: 33,4g
kolhydrat: 138,6g
fett: 49,4

En liten enkel förklaring varför man blir mätt men ack så snabbt hungrig igen efter ett mcdbesök..

(Oljekokt potatis och sockerbaserat vatten smakar gott... eller? :-)


/Sipo Näringsguru

Old Post Oct-22-2003 06:17  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

Gjorde ett arbete i skolan en gång där jag tog reda på om det gick att leva på enbart McDonalds mat.

Om man käkade alla sina mål i tre dagar på McD blev detta resultatet:
Total vikt av allt man käka och drack för att få i sig all energi som krävs (helt meningslös fakta): 7895,2 gram
Energifördelning:
Fett Kolh Prot
31E% 55E% 14E%

Dessa siffror är inte direkt skrämmande dåliga men säger inte så mycket om man inte har referensuppgifter så därför:

Om man käkade alla sina mål i tre dagar på Subway blev detta resultatet:
Total vikt av allt man käka och drack för att få i sig all energi som krävs: 9082,5 gram
Energifördelning:
Fett Kolh Prot
28E% 61E% 11E%


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Oct-22-2003 09:33  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jake
tranceaddict



Registered: Oct 2002
Location: Sthlm

allvarligt Mind: Sälj storyn till expressen! Eller låt mig göra det så splittar vi cashen! Jag har kontakter får det!!!


___________________
They asked the Devil why he was so ugly and he answered: "That is because it is the enemy who holds the pen"

Old Post Oct-22-2003 10:55  Sweden
Click Here to See the Profile for jake Click here to Send jake a Private Message Visit jake's homepage! Add jake to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC



Registered: May 2003
Location: Stockholm, Sweden

har inte läst igenom hela tråden men, kan man inte återvinna handsakrna då? självklart måste man ju vara rädd så det inte sprids bakterier och grejer.. som man samtidigt måste vara rädd om miljön

Old Post Oct-22-2003 12:49  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

observera att tråden är 2 år gammal!

sipo o aendy: tackar!


___________________
man with no sig

Old Post Oct-22-2003 12:53 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

På 2 veckor har jag lyckats äta McMat 7 gånger, dvs i genomsnitt varannan dag. Borde kanske sluta med det eller?


___________________

Old Post Oct-22-2003 13:36  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Xplorer76
Supreme tranceaddict



Registered: Jan 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by nekholm
På 2 veckor har jag lyckats äta McMat 7 gånger, dvs i genomsnitt varannan dag. Borde kanske sluta med det eller?


Det där känns igen... åt lunch på donken ett helt år... 3 cheeees och stor mjölk... nu kan man bara få tetra mjölk och det suger, vill ha en ½ liter minst.

Old Post Oct-22-2003 13:42  Sweden
Click Here to See the Profile for Xplorer76 Click here to Send Xplorer76 a Private Message Add Xplorer76 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS



Registered: Jul 2002
Location: The Sky

quote:
Originally posted by reveal
(detta verkar vara rätt tråd för min fråga)

vad är grejen med mcdolands nya friterade "baconbitar-i-smält-ost"-bitar? hur nyttigt på en skala kan det vara? har iofs inte smakat dem, men de ser verkligen inte goda ut på reklamen...


baconbitarna är blää..skitäckligt

(jag trodde den här tråden skulle handla om att enligt mcdonalds policy så får man drogtesta medarbetarna, nåt sånt you know )

Old Post Oct-22-2003 15:38  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

jag skrattar åt mcdonalds drogpolicy... jag har själv jobbat när en arbetskamrat kom in klockan 7 på morgonen, ögon som tefat...sa att han inte hade sovit på tre nätter och ville jobba....o det var inga problem

Nåja... jag har iaf sagt upp mig på donken nu så jag jobbar bara på donken månaden ut...sen är jag av med den där hålan!!!!!


___________________

Old Post Oct-22-2003 17:18 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

quote:
Originally posted by reveal
observera att tråden är 2 år gammal!

sipo o aendy: tackar!


Hmmsi johan, jag börjar bli allvarligt rädd nu... hur kommer det sig att du kommer ihåg att det fanns en 2 år gammal tråd om mcdonalds och plockar upp den för att ställa en fråga..

Jag tror inte du behöver oroa dig kring näringsvärdet på mcdonalds mat... där du kommer hamna snart... ja där får man maten på jättefina brickor, om man har varit snäll och inte försökt gnagga sig själv ur tvångströjan....

=)

Old Post Oct-22-2003 19:28  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by sipowitz
Hmmsi johan, jag börjar bli allvarligt rädd nu... hur kommer det sig att du kommer ihåg att det fanns en 2 år gammal tråd om mcdonalds och plockar upp den för att ställa en fråga..


sökte på "mcdonalds"


___________________
man with no sig

Old Post Oct-22-2003 20:34 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee

quote:
Originally posted by reveal
sökte på "mcdonalds"


Så du sökte på mcdondalds, hittade en topic som skrev för två år sen och tyckte den var mest relevant för din fråga :-)

Jag läste i sydsvenskan imorse att de ska flytta sankt larsavdelningen... jag menar så du inte går fel...


Med risk för att det finns icke humorkunniga på forumet så... i'm just kidding with ya! :-)

Old Post Oct-23-2003 08:36  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > McDonalds Policy
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNext The Sunrise Festival 2004 [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRamirez - "El Gallinero" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:19.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!