Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Mixen met software
Pages (8): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
dj Elof
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

MK1 (werd nooit zo officieel genoemd) was de eerste versie van de console. Heel vlug bleken er een paar schoonheidsfoutjes in te zitten: de knoppen waren te ruw en te stug, de jog wheels waren niet zo sensitive of net té sensitive, alsook de geluidsoutput was te laag. Zo'n zaken zijn aangepast geworden in versie II.

Old Post Dec-27-2005 17:24 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

Registered: Jun 2005

dank u

Old Post Dec-27-2005 17:27  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

Registered: Jun 2005

woehoew! ga nen MK2 bestellen voor 200 euro recht van de pers

Old Post Jan-05-2006 14:45  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djmoonwalker
tranceaddict in training

Registered: Jan 2006
BPM Studio scratch

Hello guys!

Ik ben hier nieuw op het forum en ik heb met veel interesse de discussie gelezen over draaien met computer.

Ik ben nu al een jaar of 6 geleden met vinyl begonnen draaien door de invloed van een vriend, en eens dat je de smaak te pakken hebt…

Maar nu begint het toch weer te kriebelen want ik heb zo de indruk dat de software met bijhorende hardware echt op het punt beginnen te komen. Ook nog eens het feit dat je vinyl kan koppelen met een mp3 via een controller, wat moet je meer hebben?!?

Nu heb ik een paar maand geleden (bij bekafun) een opstelling gezien => Final Scratch vs BPM Scratch. En ik moet toegeven dat ik op die moment veel interesse had in de BPM scratch. Latency was sneller en BPM software vond ik ook mooier/beter dan de Traktor die Final Scratch gebruikt. Heeft er iemand van jullie ervaring met zo’n software die vinyl koppelt aan mp3’s?

Verder wou ik nog even rondvragen: Hoe zit het eigenlijk met de wetgeving om te draaien met mp3's. Mocht er controle zijn...overloop maar eens elk liedje op je Hd en bewijs maar eens dat het een eigen creatie is. En hoe bewijs je dat het een eigen creatie is van je cd/vinyl collectie. Heeft er iemand hier wat meer informatie over?

Alvast bedankt!

Greetz,

Kurt

Old Post Jan-27-2006 13:49  Belgium
Click Here to See the Profile for djmoonwalker Click here to Send djmoonwalker a Private Message Visit djmoonwalker's homepage! Add djmoonwalker to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pheatus
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004
Re: BPM Studio scratch

quote:
Originally posted by djmoonwalker
Verder wou ik nog even rondvragen: Hoe zit het eigenlijk met de wetgeving om te draaien met mp3's. Mocht er controle zijn...overloop maar eens elk liedje op je Hd en bewijs maar eens dat het een eigen creatie is. En hoe bewijs je dat het een eigen creatie is van je cd/vinyl collectie. Heeft er iemand hier wat meer informatie over?

Alvast bedankt!

Greetz,

Kurt

Hey Kurt

Eerst en vooral welkom .
Als ik me goed herinner was jij er ook op Highlite 4 (2004) om te draaien, kan dat?
Jij kwam na ik en dj Moondust

Nu, ivm vinyl gekoppeld aan software heb ik nog weinig tot geen ervaring. Maar omtrent het draaien met mp3's weet ik wel een en ander.
Je hoeft gewoon te zorgen dat je een afgedrukt papier hebt (of eventueel factuur) waarop staat dat jij die mp3's gekocht hebt. Bij bv: beatport/audiojelly krijg je een email die je dient af te drukken. (alles wordt trouwens bij de firma's opgeslagen ook) Nu, volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je al die papieren telkens meeneemt naar overal waar je gaat draaien. Ik meende me te herinneren dat je even de tijd krijgt om te bewijzen dat je die mp3's weldegelijk legaal bezit . Hetzelfde voor geschreven mp3-cd's of dergelijke. Misschien ook een tip (maar spreekt voor zich), hou legaal/illegaal best in gescheiden mappen . Ivm promo's enzo, volgens mij kan men altijd nagaan bij de labels zelf wie die promo's ontvangt, dus dit is ook geen probleem volgens mij.

Anyway, ik draai graag met mp3 en amuseer mij er mee.
Mijn interesse voor vinyl is er wel, want het lijkt me wel leuker om zo echt plaatjes compleet manueel te mixen .
Alleen ontbreekt het geld wat om vinyl aan te schaffen

Old Post Jan-27-2006 15:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Pheatus Click here to Send Pheatus a Private Message Visit Pheatus's homepage! Add Pheatus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djmoonwalker
tranceaddict in training

Re: Re: BPM Studio scratch

quote:
Originally posted by Pheatus
Hey Kurt

Eerst en vooral welkom .
Als ik me goed herinner was jij er ook op Highlite 4 (2004) om te draaien, kan dat?
Jij kwam na ik en dj Moondust

Nu, ivm vinyl gekoppeld aan software heb ik nog weinig tot geen ervaring. Maar omtrent het draaien met mp3's weet ik wel een en ander.
Je hoeft gewoon te zorgen dat je een afgedrukt papier hebt (of eventueel factuur) waarop staat dat jij die mp3's gekocht hebt. Bij bv: beatport/audiojelly krijg je een email die je dient af te drukken. (alles wordt trouwens bij de firma's opgeslagen ook) Nu, volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je al die papieren telkens meeneemt naar overal waar je gaat draaien. Ik meende me te herinneren dat je even de tijd krijgt om te bewijzen dat je die mp3's weldegelijk legaal bezit . Hetzelfde voor geschreven mp3-cd's of dergelijke. Misschien ook een tip (maar spreekt voor zich), hou legaal/illegaal best in gescheiden mappen . Ivm promo's enzo, volgens mij kan men altijd nagaan bij de labels zelf wie die promo's ontvangt, dus dit is ook geen probleem volgens mij.

Anyway, ik draai graag met mp3 en amuseer mij er mee.
Mijn interesse voor vinyl is er wel, want het lijkt me wel leuker om zo echt plaatjes compleet manueel te mixen .
Alleen ontbreekt het geld wat om vinyl aan te schaffen

Hey Pheatus,

Tnx for the verwelkoming

En jaja, da was ik op Highlite 4 (2004). Heb daar nog een mooie herinnering aan aan mijn setje! Alleen in het begin beetje last met monitor en nulpunt van technics, maar na derde plaat heb er alleen maar van genoten, hopelijk jij ook. Reacties achteraf waren vrij positief, dus ikke content .

Bedankt voor je uitleg ivm de mp3's legaalheid. In mijn geval heb ik vrij veel cd's liggen die ik eigenlijk te weinig gebruik omdat ik veel te graag met vinyl draai. Bvb de Serious Beats collectie heb ik bijna volledig en retro cd'kes waarvan er veel goede nummers zijn die ik graag zou draaien, maar het komt er gewoon niet van.
Ik zou daar wel eens mijn werk willen van maken om die allemaal te digitaliseren, maar wil wel zeker zijn met de manier waarop. En mocht ik die dan met een vinyl <> mp3 methode kunnen spelen, zou dat wel de max zijn.
Mocht Elof dit lezen, weet jij hier meer van? Want ik weet dat jij af en toe digitaal draait (heb je bezig gezien in Sotto's op ne birthdayparty en nog ergens...ma men geheugen é....), of anderen?

Alvast bedankt!

En Pheatus, vinyl kost idd veel geld, veel te veel eigenlijk....ma eens da je er mee start......waar stopt het.......

Old Post Jan-28-2006 01:33  Belgium
Click Here to See the Profile for djmoonwalker Click here to Send djmoonwalker a Private Message Visit djmoonwalker's homepage! Add djmoonwalker to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

D'r moet me wel eens iemand kunnen vertellen of er zoiets bestaat als een 'wet op conversie' van bronnen... volgens mij is die er wel en kan je niet zomaar je vinylcollectie digitaliseren.

Ik zou het ook willen doen, maar ik doe het voorlopig nog niet tot ik daar achter ben

Old Post Jan-28-2006 11:31  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005

Waarom zou dat niet mogen? Of je een nummer nu koopt op vinyl of als mp3 om het daarna op cd te branden, het medium maakt toch niets uit. Het is de muziek waar je voor betaalt. En als je al betaalt hebt voor de vinyl, wie gaat jou dan tegenhouden om 't te digitaliseren en op cd te branden of zo?

Old Post Jan-28-2006 11:35  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

Ik weet het niet, ik denk er zo ook over

Maar 'k wil het toch zeker weten... (sabam zijn niet voor nieks grote bastards )

Old Post Jan-28-2006 11:38  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005

Tja, anders moet je het eens aan sabam zelf vragen. Als zij het al niet weten

Old Post Jan-28-2006 11:41  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Transfusion
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2005

Ik dacht dat het niet mocht. Ik ben er wel geen 100% zeker van.

Old Post Jan-28-2006 11:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Transfusion Click here to Send Transfusion a Private Message Visit Transfusion's homepage! Add Transfusion to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djmoonwalker
tranceaddict in training

Ik zag daarnet toevallig op de site van Bekafun (Izegem) dat er komende dinsdag 31 jan terug een demoavond is over digitaal draaien:

Volgende producten zijn aanwezig:
-Rane Serato Scratch
-BPM Digiscratch 2
-Stanton Finalscratch 2
-EKS XP10 Digital Dj Player

Reclamefolder: http://www.bekafun.com/aadj/poster%...0soft%20net.pdf

Ik zou misschien wel eens durven gaan. Misschien zijn er nog die dit zien zitten?

Push2005: Ivm zelf digitaliseren van vinyl en cd's. Ik zit met hetzelfde gevoel als jij. Ik zou het ook willen doen , maar ik heb al jaren zo'n 'niet weten wat/hoe' gevoel erbij.
Maar nu is het voor mij persoonlijk nu of nooit, ga niet blijven wachten. Misschien krijg ik dinsdag een antwoord van de fabrikanten, ofwel neem ik eens contact op met sabam.

Old Post Jan-28-2006 13:12  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Mixen met software
Post New Thread    Post A Reply

Pages (8): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSen-Sei & David Coleman - Geronimo! [Red Moon's Raindance Mix] [2002] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFactor 9 - Release Me (Svenson & Gielen mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:45.

Forum Rules: