|
Re: Re: BPM Studio scratch
| quote: | Originally posted by Pheatus
Hey Kurt
Eerst en vooral welkom .
Als ik me goed herinner was jij er ook op Highlite 4 (2004) om te draaien, kan dat?
Jij kwam na ik en dj Moondust 
Nu, ivm vinyl gekoppeld aan software heb ik nog weinig tot geen ervaring. Maar omtrent het draaien met mp3's weet ik wel een en ander.
Je hoeft gewoon te zorgen dat je een afgedrukt papier hebt (of eventueel factuur) waarop staat dat jij die mp3's gekocht hebt. Bij bv: beatport/audiojelly krijg je een email die je dient af te drukken. (alles wordt trouwens bij de firma's opgeslagen ook) Nu, volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je al die papieren telkens meeneemt naar overal waar je gaat draaien. Ik meende me te herinneren dat je even de tijd krijgt om te bewijzen dat je die mp3's weldegelijk legaal bezit . Hetzelfde voor geschreven mp3-cd's of dergelijke. Misschien ook een tip (maar spreekt voor zich), hou legaal/illegaal best in gescheiden mappen . Ivm promo's enzo, volgens mij kan men altijd nagaan bij de labels zelf wie die promo's ontvangt, dus dit is ook geen probleem volgens mij.
Anyway, ik draai graag met mp3 en amuseer mij er mee.
Mijn interesse voor vinyl is er wel, want het lijkt me wel leuker om zo echt plaatjes compleet manueel te mixen .
Alleen ontbreekt het geld wat om vinyl aan te schaffen |
Hey Pheatus,
Tnx for the verwelkoming 
En jaja, da was ik op Highlite 4 (2004). Heb daar nog een mooie herinnering aan aan mijn setje! Alleen in het begin beetje last met monitor en nulpunt van technics, maar na derde plaat heb er alleen maar van genoten, hopelijk jij ook . Reacties achteraf waren vrij positief, dus ikke content .
Bedankt voor je uitleg ivm de mp3's legaalheid. In mijn geval heb ik vrij veel cd's liggen die ik eigenlijk te weinig gebruik omdat ik veel te graag met vinyl draai. Bvb de Serious Beats collectie heb ik bijna volledig en retro cd'kes waarvan er veel goede nummers zijn die ik graag zou draaien, maar het komt er gewoon niet van.
Ik zou daar wel eens mijn werk willen van maken om die allemaal te digitaliseren, maar wil wel zeker zijn met de manier waarop. En mocht ik die dan met een vinyl <> mp3 methode kunnen spelen, zou dat wel de max zijn.
Mocht Elof dit lezen, weet jij hier meer van? Want ik weet dat jij af en toe digitaal draait (heb je bezig gezien in Sotto's op ne birthdayparty en nog ergens...ma men geheugen é.... ), of anderen?
Alvast bedankt!
En Pheatus, vinyl kost idd veel geld, veel te veel eigenlijk....ma eens da je er mee start......waar stopt het.......