Då har målningen äntligen påbörjats.
Måste säga att det är bra mycket mer jobb än jag väntat mig men det är rätt kul ändå
Blev en modiferad bild på shakira
Hoppas jag blir klar i morgon
Feb-04-2006 17:25
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag
Idag har jag fått min blandare och avloppet å allt sånt som har med vattnet att göra installerat .. superbra!
Å den är såååååååå snygg.. alltså.. att man har så bra smak, man överträffar ju sig själv gång på gång
Feb-04-2006 22:14
mr_fisken
dancin
Registered: Oct 2003
quote:
Originally posted by jofawe
fisken:
vilka färger ska du ha? Det blir nog skitsnyggt tror jag
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.
Feb-05-2006 20:08
jofawe
Official Manb00bs of TA
quote:
Originally posted by mr_fisken
Använde bara två nyanser, väggen är den ena och målningen är den andra som är brun.
<>
Helnice!
Fast.. det ser inte ut som Shakira..
Feb-05-2006 20:49
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Behöver lite tips och inspiration
vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).
Originally posted by Laszlo
Behöver lite tips och inspiration
vi ska måla om och fräscha upp vår underbara studentpub. Finns det någon som har tips på färgkombinationer/sidor med inspiration eller andra tips på inredning och hur vi ska kunna piffa upp stället? Det är en studentpub och den känslan vill vi ha kvar, och eventuellt framhäva ännu mer. Vi är inte ute efter ett bratsliknande stuk på stället, utan något mer avslappnat dit folk kan gå och känna sig som hemma, vare sig de kommer i kavaj eller en smutsig overall (vi är trots allt den enda studentpuben i växjö där overaller uppmuntras, (gratis inträde innan tio om man har overall på sig tex) och så ska det också förbli).
varför inte göra den som ett vardagsrum med gamla soffor å sånt? (typ som vänner cafét fast lite mer "klubb"
Det tror jag skulle vara rätt ballt =)
Feb-22-2006 21:14
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration!
Feb-22-2006 21:20
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
quote:
Originally posted by Aendy
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens.
[TA-läge]pics or stfu [/TA-läge]
Feb-22-2006 21:27
jofawe
Official Manb00bs of TA
quote:
Originally posted by Aendy
Mr_Fisken gav mig lösningen på vad jag skulle göra med min stora kala vägg brevid sängen.
Efter flera veckors arbete med att komma fram till ett beslut hur allt skulle se ut upptäcker jag att min projekt blivit snarlikt Fiskens. Hoppas du inte tar illa upp mannen, du gav mig inspiration!
pics or stfu!
å om ni undrar hur det går med min renovering så står det för tillfället still.
har gjort slut på alla pengar.. ehrm.
Men, det kommer in mer snart å då ska det börjas på igen!
Feb-22-2006 21:31
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by reveal
[TA-läge]pics or stfu [/TA-läge]
Projektet är bara i planerings- och förberedelsestadiet. Ska sätta igång under sportlovet (med risk för att bli klar lagom till jullovet, kan ha tagit mig vatten över huvudet)
BTW: Fisken, vad använde du för att skissa upp bilden, tavelkrita eller blyerts eller vad?