|
4 Strings - Hurricane [27/2 Liquid recordings]
Original mix
Goede intro, lekkere drive. De break is goed uitgewerkt en ook een mooie melodie die erin komt. De melodie doet mij wel enorm denken aan die van Tiesto - Lethal Industry. Het geluid is nagenoeg hetzelfde en ook de melodie zelf heeft er wel wat van weg. Rond de 5e minuut opnieuw een break en vervolgens dezelfde uitwerking. In zijn geheel geen wereldplaat, maar toch een behoorlijk goed nummer.
7,5/10
DJ 4 Strings mix
Aangezien de original mix al redelijk goed was dacht ik dat deze versie weer zo'n flauw afkooksel zou zijn, maar dat bleek helemaal niet het geval. De sound van de melodie is een beetje anders en misschien wel beter. Door de manier waarop de hoofdmelodie is uitgewerkt met deze andere sound krijgt deze track een wat betere "flow" dan het origineel. uiteindelijk is er nu ook geen enorm verschil tussen de 2 versies. De ene zal liever de originele horen, den andere liever deze versie. Ik geef voor deze versie dan ook dezelfde score.
7,5/10
Leon Bolier pres. Surpresa - Back in the days/Flower fountain [21/3 ASOT]
Leon Bolier heeft al enkele goede tracks uitgebracht dit jaar, waaronder "my precious" en "signwave/systomatic" onder zijn alias Precursor. Ik was dan ook benieuwd naar deze dubbelaar. Ik heb geen volledige versies van deze nummers gevonden, de reviews (en dus ook de punten) zijn gebaseerd op de 2 min samples van Audiojelly.
Back in the days
Geweldige plaat is dit. Schitterende melodie die je meteen in vervoering brengt. Voor zover ik het heb kunnen horen met een korte sample ook zeer goed uitgewerkt. Een nummer dat voor mij op hetzelfde niveau staat als "my precious", hetgeen ik persoonlijk één van de beste nummers van de laatste maanden vind.
9/10
Flower fountain
Leuke break met goede opbouw. Uitwerking is ook wel goed maar mist misschien een beetje originaliteit/creativiteit. Maar het is dan ook moeilijk om de A-kant te overtreffen. Geen slecht plaatje, maar is voor mij niet beter dan de gemiddelde trancer.
7/10