Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jag vill ha billig DJ Utrustning.....
Pages (5): « 1 2 3 4 [5]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Re: Re: Jag vill ha billig DJ Utrustning.....

Mmm tack för hjälpen men kolla vad jag skrev sist jag postade

Det är juh t.om så att PvD har börjat köra CD mer och mer har jag hört nu....
Jag vill ha lite prisexempel....vad ligger dom på?
Det ska vara ordentliga grejer inget jag köper och sen om jag blir bra måste köpa nya....det syyyyyyger

Old Post Apr-15-2002 18:44 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jre
Supreme tranceaddict

Jag kan bara säga att. efter nått år med dina cd spelare
så kommer du vilja gå över till Vinyl....

Den känslan jag är ute efter.. Total Kontroll
kan jag inte uppnå när jag mixar med cd..
Känns som om "CD dj´s" är så himla tråkiga..
De lyckas beatmatcha på 10 sek pga all elektronik
sedan står de bra där och väntar 3-4 minuter på att få
byta låt.. NAJ säger jag! Vinyyyyyyyyyyyyl!

/ Jre

Old Post Apr-15-2002 19:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by Jre
Jag kan bara säga att. efter nått år med dina cd spelare
så kommer du vilja gå över till Vinyl....

Den känslan jag är ute efter.. Total Kontroll
kan jag inte uppnå när jag mixar med cd..
Känns som om "CD dj´s" är så himla tråkiga..
De lyckas beatmatcha på 10 sek pga all elektronik
sedan står de bra där och väntar 3-4 minuter på att få
byta låt.. NAJ säger jag! Vinyyyyyyyyyyyyl!

/ Jre

så sant!! cdj's är torra och kalla, därmed basta och inga klagomål.
ska man dj:a, så är det vinyl som gäller!

men cdj's är inte enbart satans redskap. man kan juh bränna nått stycke man "komponerat" på skiva och sedan lätt o snabbt spela på cdj:n, typ nån röst eller nån effekt, såklart även låt.
men känslan är SÅ obeskrivbar när det gäller vinyl!! det kan man leva på i minst 1 evighet

Old Post Apr-15-2002 20:23  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Jo men det är det att jag har itne råd med vinyl i längden. Dessutom har jag hört som sagt att många kör med CD också...t.o.m PvD....
Jag förstår att det är mkt skönare med vinyl och detta kommer jag kunna testa i skolan i 2 år framåt. Men det är så jävla skönt att ha friheten att mixa den musik jag VILL och inte den jag får tag på!

Helt okänsligt är det väl inte heller....Man måste juh ha känslan att pitcha det hela...sen använder man väl ett hjul för att få den på rätt plats...som en mini vinyl....eller?

Old Post Apr-15-2002 20:52 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Priset för de bra grejerna ligger runt 10000-14000. Jag köpte mina grejer på avbetalning så det känns inte så hårt

Denon rekommenderar jag. Massor med extra finnesser iafll du vill pyssla med lite extra effekter. Vinyl känns mer äkta men cd ger en annan frihetskänsla när det kommer till musik och pröva nya effekter.

Old Post Apr-16-2002 07:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Gaby
Priset för de bra grejerna ligger runt 10000-14000. Jag köpte mina grejer på avbetalning så det känns inte så hårt

Denon rekommenderar jag. Massor med extra finnesser iafll du vill pyssla med lite extra effekter. Vinyl känns mer äkta men cd ger en annan frihetskänsla när det kommer till musik och pröva nya effekter.

Följ me' Daniel och hälsa på mig så kan du få testa denon 2600 om du vill

Old Post Apr-16-2002 07:45  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Gaby

Följ me' Daniel och hälsa på mig så kan du få testa denon 2600 om du vill

Mkt mäjligt att jag gör det nån gång!

Vi snackar 10.000 för HELA paketet körklart alltså?
Spelare, mixer, högtalare etc?

Old Post Apr-16-2002 11:35 
Jre
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by mindshooter
Jo men det är det att jag har itne råd med vinyl i längden. Dessutom har jag hört som sagt att många kör med CD också...t.o.m PvD....
Jag förstår att det är mkt skönare med vinyl och detta kommer jag kunna testa i skolan i 2 år framåt. Men det är så jävla skönt att ha friheten att mixa den musik jag VILL och inte den jag får tag på!

Helt okänsligt är det väl inte heller....Man måste juh ha känslan att pitcha det hela...sen använder man väl ett hjul för att få den på rätt plats...som en mini vinyl....eller?

Om det är det du vill och det du har råd med
så är det ju det du ska satsa på... Allting handlar ju
först och främst om MUSIKEN... Vinyl är dyrt svårt att fåtag i.
Men det är ju lite det som är tjusningen med vinyl..

Tror den ratten som du snackar kallas juggen eller nått
vad den gör igentligen är ju att den bromsar upp musiken
som en Pitch Bender.. Allså kan du inte stoppa musiken helt
eller bakspinna låten med denna ratten..Nu vet inte jag om
detta stämmer med alla versionen utav DENONs cd spelare men
den jag har PIONEER CDJ500 funkar på detta vis..

/Jre

Old Post Apr-16-2002 11:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Jre Click here to Send Jre a Private Message Add Jre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Det är juh jobbit om man itne kan trixa like mkt förstås...fast det finns väl en hel del andra sake som man inte kan göra på vinyl också eller?

Jag ska testa vinyl i skolan iaf se hur det känns....men jag vet att det kommer vara svårt för mig att få tag i vissa vinyl och att det blir dyrt....jag villv erkligen mixa den musik jag tycker e bra som sagt....

Old Post Apr-16-2002 13:56 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jag vill ha billig DJ Utrustning.....
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 2 3 4 [5]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAll Over the world [2010] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRank1 vs Marco V & Benjamin - unreleased promo [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:58.

Forum Rules: