Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Antwerp was burning
Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vishnu
sound designer

Registered: Jun 2004

quote:
Originally posted by Dark Apostle
BTW nog een extra bedenking ivm populariteit van trance.

Ik vraag me af waar mensen hun afkeer vandaan halen. Op TV zie je het niet, op de radio hoor je het niet, in de winkels kan je het amper kopen en als je het opzet in een discotheek of op een fuif zonder bij manier van spreken "dit is trance hé" te roepen gaat iedereen lustig uit hun bol.
Volgens mij heeft gewoon de naam Trance een imago probleem, wordt in de media ook nogal eens snel opgeslokt door de term Dance waarbij iedereen spontaan aan Silver een consoorten denkt.

Idd een heel intrigerend fenomeen..

Volgende zaken spelen een rol denk ik:
- verwarring dance - trance (zoals je zelf al zei), en ook verwarring trance - goa toestanden met fluo taferelen etc..
- nog steeds gelinkt aan drugsgebruik
- ..
Zou niet slecht zijn moest hier is een enquete over gehouden worden onder de Belgische jeugd.

Old Post Jan-16-2006 21:56  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

technopeople vinden de synthklanken van trance crappy, en vinden dat het ritme niet genoeg uitgewerkt is, en ook teveel breaks.

alle jumpers en co vinden het gewoon te soft

Old Post Jan-16-2006 22:05  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The_G0dfather
faisant cagnard

Registered: Sep 2004

quote:
Originally posted by Push2005
Tja; en Tiësto z'n clipjes hé... Just Be enzo wordt vreselijk jeanetterig gevonden

Ik kwam eens een kerel tegen die trance hartsgrondig haattee zonder er echt mee in contact geweest te zijn; gewoon door de reclame van sensation op TV door die stem "Indulge into the extravagance of white" enzo... tkomt belachelijk over

tjah, je kan moeilijk trance lessen beginnen geven aan de massa, ik vind het prima zoals het is, want als het te populair zou worden zou't ook weer wa zyn, ik vind al die stomme MTV negers ook belachelijk overkomen dus daarin ist gelijk

Old Post Jan-16-2006 22:08  Italy
Click Here to See the Profile for The_G0dfather Click here to Send The_G0dfather a Private Message Add The_G0dfather to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vishnu
sound designer

quote:
Originally posted by Bertn
technopeople vinden de synthklanken van trance crappy, en vinden dat het ritme niet genoeg uitgewerkt is, en ook teveel breaks.

alle jumpers en co vinden het gewoon te soft

Dat zijn gewoon redenen om het niet goed te vinden, of op zn minst om het minder goed te vinden dan hun favoriete genre, maar nog niet om het te gaan haten.

Old Post Jan-16-2006 22:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Antony
Van Dyck

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by The_G0dfather
ik vind het prima zoals het is

dus voor u liever geen volle trance-clubs in belgie... liever nog ne complex of the oh derbij

Old Post Jan-17-2006 12:20  Belgium
Click Here to See the Profile for Antony Click here to Send Antony a Private Message Add Antony to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

/kuch, verslik, voelt 'm efkes onwel worden

Hallo? Trance heeft wel sinds 1995 tot 2000 bijna alle clubs in België volgespeeld. Na deze opmars is het steil bergaf gegaan omdat alles de naam trance kreeg. Sommige dj's noemden zich trance dj's terwijl ze geen enkele trance plaat oplegden. Dàt, en de oh zo negatieve media, heeft ervoor gezorgd dat trance een zeeeeeer slechte naam kreeg: "trance, da's muziek voor bollenpakkers en perverselingskes die op Zundays elkaar plat vogelen op Control en Universal Nation".

Sorry, maar dat moest er toch efkes uit hoor!

En terug on-topic: er zal geen nieuwe AIB komen. ID&T België heeft z'n richting gekozen en ik kan ze geen ongelijk geven. Sensation is een hype, AIB was, in vergelijking met Sensation, een kleine outdoor party. De kosten waren te hoog om dit vol te houden. Als het u een troost kan zijn, ook de eigenaars van AIB kijken er met fierheid, trots en nostalgie op terug dat ze erin geslaagd zijn om deze events op te starten.

Old Post Jan-17-2006 19:37 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vishnu
sound designer

Ik vraag me af wat ID&T zou gedaan hebben als ze er niet geslaagd zouden zijn om AIB op te kopen (lees: weg te kopen). Misschien ook Sensation en Tomorrowland ingevoerd, maar dan was ik toch wel benieuwd naar de bezoekersverhoudingen..

Old Post Jan-17-2006 19:42  Belgium
dj Elof
Supreme tranceaddict

Vishnu, het was een logisch gevolg. De mensen achter AIB hadden bewezen dat ze goeie feestjes konden organiseren. Na gesprekken met ID&T NL kozen ze om samen te werken. Ondertussen zijn er al extra parties bijgekomen zoals Tomorrowland. Ik denk niet dat het qua events erop achteruit gegaan is, integendeel... er is meer aanbod!

Los van dit onderwerp: waarom toch altijd zo negatief over alles. Dat er geen nieuwe trance liefhebbers bijkomen, ik begin dat te begrijpen. Stel je voor dat je als jonge knaap een plaatje van Tiesto gehoord hebt (jaja Traffic) en je komt hier op T.A. Wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier. Zelfde met events. Als ik het topic van AIB lees, dan is Sensation het slechtste wat er bestaat voor trance. Terwijl dat (op dit ogenblik) het grootste event is in België waar nog échte trance wordt gedraaid. Los van het idee of het nu om de show, de dj's of het wit-gekleed-gedeelte gaat.

Als we willen dat trance terug een positief imago krijgt, dan moeten we bij ONSZELF beginnen. In de eerste instantie op een positieve manier praten. Kritiek geven kan en mag, maar je kan één keer zeggen dat je iets beter of anders vond, maar geen tien keer.

Of heb ik ongelijk?

Old Post Jan-17-2006 19:54 
Click Here to See the Profile for dj Elof Click here to Send dj Elof a Private Message Visit dj Elof's homepage! Add dj Elof to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Synthesia
Tranzy States of Mind

quote:
Originally posted by dj Elof
Los van dit onderwerp: waarom toch altijd zo negatief over alles. Dat er geen nieuwe trance liefhebbers bijkomen, ik begin dat te begrijpen. Stel je voor dat je als jonge knaap een plaatje van Tiesto gehoord hebt (jaja Traffic) en je komt hier op T.A. Wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier. Zelfde met events. Als ik het topic van AIB lees, dan is Sensation het slechtste wat er bestaat voor trance. Terwijl dat (op dit ogenblik) het grootste event is in België waar nog échte trance wordt gedraaid. Los van het idee of het nu om de show, de dj's of het wit-gekleed-gedeelte gaat.

Als we willen dat trance terug een positief imago krijgt, dan moeten we bij ONSZELF beginnen. In de eerste instantie op een positieve manier praten. Kritiek geven kan en mag, maar je kan één keer zeggen dat je iets beter of anders vond, maar geen tien keer.

Of heb ik ongelijk?

100% gelijk, dat zeg ik ook altijd. Trance is zeker niet dood maar der moet weer wat meer optimisch tegen over gekeken worden.

K'vond Sensation ook zeer tranzy van de jaar, zowel de Belgische als de Hollandse versie, 2004 was eerder house-gericht (alleen PvD speelde wat trance toen). En 18 Years Illusion mogen we ook niet vergeten, uitverkocht sportpaleis ook al waren de meeste daar voor Tiesto...toch, Tiesto = trance

15/10 - Tiesto @ La Rocca, Lier
11/11 - Armin Only @ Ahoy, Rotterdam

Old Post Jan-17-2006 20:10 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortastic
It's Majik !

quote:
wat doe je als nieuwe member? Je zegt hoe goed je wel dat plaatje vindt. Resultaat: bashing! Iedereen vliegt erop om te zeggen dat zo'n plaatje zeker geen trance is en dat tiesto suckt enzovoorts. Awel, moest ik in de plaats van die persoon zijn, ik zou nogal rap weg zijn hier.

sinds wanneer maakt het wat uit wat andere over uw muzieksmaak denken? Als ge na even wat bashing hier op TA al zou wegblijven staat ge serieus slecht in uw schoenen IMO.

3. Immer 2 (Mixed By Michael Mayer)
4. Peter Gun - Friendly Fire
5. Thomas Schumacher - Home
6. Recorded In Rotterdam (Mixed By Michel De Hey)
7. Boogybytes Vol. 01 (Mixed By Kiki)
8. Addicted 1 (Mixed By Kosmas Epsilon)

Old Post Jan-17-2006 20:57  Belgium
Click Here to See the Profile for Phortastic Click here to Send Phortastic a Private Message Add Phortastic to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj Elof
Supreme tranceaddict

Niet iedereen heeft een sterk karakter of kan tegen bashing. En inderdaad, je kan alles als positief of negatief zien. Moest T.A. overspoeld worden door niet-trance-ingewijden het zou ook niet goed zijn. Maar ik vind de algemene teneur op forums (jaja, ook op D4M) zo vreselijk negatief.

Je mag niet vergeten dat ooit ook jij en ik onze eerste stappen zetten in trance. En dat we het maar leren appreciëren hebben door eerst de commerciëlere nummers te horen (toen bestond internet nog niet *lol*) en zo dieper en dieper te graven in muziekgenres.

Ik wil gewoon maar zeggen: laat ons zelf eerst aan een positief imago werken en duidelijk maken dat trance niet dood is. De slogan die ooit veel furore maakte was: trance, love and unite. Misschien moet 'm eens vanonder het stof gehaald worden.

Damn, ik klink hier als een wereldverbeteraar... 't zal al die prozac zijn ;-)

Old Post Jan-17-2006 21:09 
Synthesia
Tranzy States of Mind

quote:
Damn, ik klink hier als een wereldverbeteraar... 't zal al die prozac zijn ;-)

15/10 - Tiesto @ La Rocca, Lier
11/11 - Armin Only @ Ahoy, Rotterdam

Old Post Jan-17-2006 21:37 
Click Here to See the Profile for Synthesia Click here to Send Synthesia a Private Message Add Synthesia to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Antwerp was burning
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackreally old track [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSophie Sugar & Saona - "Isis" (Alex MORPH Mix 2) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:03.

Forum Rules: