Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Yttrandefrihet vs. religion
Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by ArcticBeach
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer

extremister, inte muslimer!
jag vet inte hur många muslimer det finns världen över (rebel har nog rätt bra koll och kan fylla i misstänker jag) men jag kan nog iaf säga att dom är många många miljoner utan att överdriva.
Att dra alla dom över samma kant och kalla dom för terrorister och självmordsbombare är bara att dumförklara sig själv.

Glöm inte att Islam och Kristendomen har samma grund, vad jag förstått det så är många saker fortfarande väldigt lika.

batteries not included.

- dave

Old Post Jan-31-2006 01:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly....ousRenderType=6

Old Post Jan-31-2006 12:59  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer

ArcticBeach, med ditt resonemang så borde det vara så att om du är döpt genom svenska kyrkan bör du ju även äga en vit huva, eller?

Jag har sagt det förr och säger det igen: Muslimska extremister är till Islam vad Ku Klux Klan är till kristendomen.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-31-2006 13:23  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joe Nas
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2005

quote:
Originally posted by Aendy
ArcticBeach, med ditt resonemang så borde det vara så att om du är döpt genom svenska kyrkan bör du ju även äga en vit huva, eller?

haha vafan fick du det ifrån, lite väl långsökt

får väl be om ursäkt för att man inte skrev EXTREMISTER då, men för att va helt ärligt så har jag inget till övers för islam

Last edited by Joe Nas on Jan-31-2006 at 15:50

Old Post Jan-31-2006 15:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Joe Nas Click here to Send Joe Nas a Private Message Add Joe Nas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
haha vafan fick du det ifrån, lite väl långsökt

får väl be om ursäkt för att man inte skrev EXTREMISTER då, men för att va helt ärligt så har jag inget till övers för islam

Nä, jag märker det och då är du en precis lika god kålsupare som de du kritiserar!

Old Post Jan-31-2006 15:49  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joe Nas
Senior tranceaddict

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,771210,00.html

om det här kommer hända så kommer folk skita i vad som är extremist och inte..

Old Post Jan-31-2006 15:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Joe Nas Click here to Send Joe Nas a Private Message Add Joe Nas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:

Återigen, ett stort prov på en inskränkt världsbild men hey, alla kan ju inte vara lika.

Dessutom, om du ska hänvisa till källor, använd för guds skull inte Aftonbladet, det blir ju bara pinsamt.

Old Post Jan-31-2006 15:58  Nepal
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

Menar du helt ärligt att du skulle skita i om muslimer var extremister eller vanliga muslimer om en terrorattack skedde i sverige? Och på det sättet skylla på alla Muslimer?!

Måste erkänna att sånna som du skrämmer mig lika mkt som Islamska extremister

Old Post Jan-31-2006 16:41  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Många kan inte skillnaden mellan vanliga muslimer och extremister/terrorister. Alla muslimer är inte terrorister, så är det bara.

Det är precis som de flesta tror att alla Bosnienserber är terrorister och mördare. Det är de inte..

Old Post Jan-31-2006 16:53  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

http://sydsvenskan.se/varlden/article139385.ece

Det man väl borde kunna säga någorlunda neutralt är väl ändå att hur mycket man än SÄGER och SKRIVER saker, så kan det aldrig vara lika illa som att DÖDSHOTA folk. För min del känns det således att den andra parten i det här fallet är den som gått till alldeles för stark motattack, och är mycket värre än "de som började".

Old Post Jan-31-2006 20:10 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by reveal
http://sydsvenskan.se/varlden/article139385.ece

Det man väl borde kunna säga någorlunda neutralt är väl ändå att hur mycket man än SÄGER och SKRIVER saker, så kan det aldrig vara lika illa som att DÖDSHOTA folk. För min del känns det således att den andra parten i det här fallet är den som gått till alldeles för stark motattack, och är mycket värre än "de som började".

Mmm, börjar spår ut rejält det här. Hoppas bara Danmarks regering och Jyllandsposten står på sig så dom här jävlarna inte vinner.

Old Post Jan-31-2006 20:29  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joe Nas
Senior tranceaddict

quote:
Originally posted by Aendy
Återigen, ett stort prov på en inskränkt världsbild men hey, alla kan ju inte vara lika.

Dessutom, om du ska hänvisa till källor, använd för guds skull inte Aftonbladet, det blir ju bara pinsamt.

du verkar ju va lite trög tänkt, det jag syfta på är om tex stockholm skulle drabbas av en terroristattack pågrund av detta eller va det än är, så kommer folk bli anti islam så det bara ryker om det, se va som hände nere i Australien, gick de och fråga dem de skulle ge sig på om de va extremister ? nee dem gick på och slog ner alla med mellanöstern utseende som det vore krig, kolla upp bilderna och filmerna som finns, folk va helt galna, och vad jag tror så va det bara lite av vad som skulle bli här i Sverige om det nu skulle hända nåt, så inse fakta istället för att börja prata om annat hela tiden...

Old Post Jan-31-2006 21:22  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Yttrandefrihet vs. religion
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp me ID this bangin track, Kimball Collins - Effective live in toronto track 8 [2002] [6]

Click here to listen to the sample!Pause playbackCe Ce Rogers - "Someday" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 11:17.

Forum Rules: