|
| quote: | Originally posted by Vizay
Dessutom angående slovakienmatchen. Jag var väl inte så förtjust i hur dom skötte det men jag fick höra ett rätt bra argument. När en skidåkare lägger sig i rygg på någon istället för att dra själv så klagar ingen när man utnyttjar motståndet för att själv få en bättre slutpossition.
Det var ju faktiskt precis vad sverige gjorde, vi tog rygg på slovakien och lät dom ta oss till en lättare start i slutspelet.
|
Och Stefan Holm står över låga höjder och Lance Armstrong ligger på rulle hela etapper MEN det ingår i det taktiska spelet i de individuella idrotterna, det ingår i Fair play i de idrotterna. I lagidrotter med seriespel/gruppspel ingår det än så länge inte i fair play att lägga sig en match för det påverkar inte bara ett lag. Sätt er in i situationen att (den är bara hypotetisk) England-Paraguay möts i sista gruppspelsmatchen i VM. England är redan klara att gå vidare och det hänger på att Sverige vinner sin match och att Paraguay inte vinner mot England. England har spelat sin bästa fotboll någonsin och är totalt överlägnsa alla i gruppen men har räknat ut att om de vinner gruppen får de möta Brasilien och blir de tvåa så har de skrällaget Australien i slutspelets första match. Därför lägger sig England, Sverige vinner sin match till ingen nytta för Paraguay får 5-0 mot England. Vet inte om just detta scenario funkar i praktiken med poäng med mera men jag tror ni fattar poängen.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|