Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Mondiale politiek en geschiedenis
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ZZandirt
Checkmate



Registered: Jun 2005
Location: Amsterdam, The Netherlands

quote:
Originally posted by Muppy
ik ben ook geen geoloog, maar ik voelde me wel vrij om er op te reageren...



and you should...


___________________

Old Post Mar-16-2006 15:18  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Muppy
Bankzitter #1



Registered: May 2004
Location: Papendrecht, Netherlands

Trouwens een interessant boek om te lezen is: 'Utrecht aan Zee'

Gaat er over hoe de wereld ingedeeld gaat worden als de natuur eens flink zn best gaat doen op de aarde.

Old Post Mar-16-2006 15:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for Muppy Click here to Send Muppy a Private Message Add Muppy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate



Registered: Jun 2005
Location: Amsterdam, The Netherlands

vraagje voor de slimmerikken onder ons...

en 200 jaar daarna?


___________________

Old Post Mar-16-2006 15:25  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Muppy
Bankzitter #1



Registered: May 2004
Location: Papendrecht, Netherlands

waarna?

















Old Post Mar-16-2006 15:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Muppy Click here to Send Muppy a Private Message Add Muppy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate



Registered: Jun 2005
Location: Amsterdam, The Netherlands

quote:
Originally posted by Muppy
Trouwens een interessant boek om te lezen is: 'Utrecht aan Zee'

Gaat er over hoe de wereld ingedeeld gaat worden als de natuur eens flink zn best gaat doen op de aarde.



cyclisch denken: eeuwen geleden woonden we ook al op terpen. (hou zou het toch komen dat we toen geen afval-probleem hadden...?




___________________

Old Post Mar-16-2006 15:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

Ik lees weer dingen waar ik wel graag meer van wil weten...

Geologen die van mening zijn dat de economie van Japan binnen 45 jaar is ingestort?? Ik wist niet dat geologen zich daar mee bezig houden.
De Japanse economie heeft in de jaren 90 al een flinke dip gekend.
Of komt het door de aardbevingen en tyfoons dat de japanse economie helemaal zal instorten?

China is op dit moment al een economische grootmacht en dat zal zo nog wel even blijven. Alleen al voor dit jaar wordt weer een groei voorspeld van 8%


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Mar-16-2006 15:27  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Muppy
Bankzitter #1



Registered: May 2004
Location: Papendrecht, Netherlands

quote:
Originally posted by magrec
Ik lees weer dingen waar ik wel graag meer van wil weten...

Geologen die van mening zijn dat de economie van Japan binnen 45 jaar is ingestort?? Ik wist niet dat geologen zich daar mee bezig houden.
De Japanse economie heeft in de jaren 90 al een flinke dip gekend.
Of komt het door de aardbevingen en tyfoons dat de japanse economie helemaal zal instorten?

China is op dit moment al een economische grootmacht en dat zal zo nog wel even blijven. Alleen al voor dit jaar wordt weer een groei voorspeld van 8%


Ken jij de economische crisis van 1929 in amerika? Dat zal bij japan ook gaan gebeuren...Kijk als je geld hebt, koop je een tv. Daarna koop je een tweede tv voor op de slaapkamer, daarna één voor elk kind dat je hebt en tenslotte nog één voor in de schuur. Daarna heb je geen plekken meer waar je nog een tv nodig hebt en dus koop je ze niet meer...(tenzij ze kapot gaan en er een nieuw model is)

Als de fabrieken ondertussen in hetzelfde tempo door blijven gaan met produceren en ontwikkelen dan is op een gegeven moment de markt verzadigd en kan je niet verder ontwikkelen. Dit gaat je economie uiteindelijk de kop kosten....

Old Post Mar-16-2006 15:38  Netherlands
Click Here to See the Profile for Muppy Click here to Send Muppy a Private Message Add Muppy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by Muppy
Ken jij de economische crisis van 1929 in amerika? Dat zal bij japan ook gaan gebeuren...Kijk als je geld hebt, koop je een tv. Daarna koop je een tweede tv voor op de slaapkamer, daarna één voor elk kind dat je hebt en tenslotte nog één voor in de schuur. Daarna heb je geen plekken meer waar je nog een tv nodig hebt en dus koop je ze niet meer...(tenzij ze kapot gaan en er een nieuw model is)

Als de fabrieken ondertussen in hetzelfde tempo door blijven gaan met produceren en ontwikkelen dan is op een gegeven moment de markt verzadigd en kan je niet verder ontwikkelen. Dit gaat je economie uiteindelijk de kop kosten....


Ja die crisis ken ik, ik ga mij alleen niet wagen aan uitspraken over hoe een economie zich zal gaan gedragen. Er zij zoveel variabelen die daar invloed op hebben.

Eén ding wat zeker is is dat een economie conjunctuur gevoelig is. Er zal altijd een recessie komen na een flinke groei van de economie. Hoe erg die recessie is en hoe lang die duurt hangt af van de maatregelen die een regering/nationale bank neemt en het hangt van andere landen af wat die doen etc.


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Mar-16-2006 15:55  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate



Registered: Jun 2005
Location: Amsterdam, The Netherlands

quote:
Originally posted by magrec
Ik lees weer dingen waar ik wel graag meer van wil weten...

Geologen die van mening zijn dat de economie van Japan binnen 45 jaar is ingestort?? Ik wist niet dat geologen zich daar mee bezig houden.
De Japanse economie heeft in de jaren 90 al een flinke dip gekend.
Of komt het door de aardbevingen en tyfoons dat de japanse economie helemaal zal instorten?

China is op dit moment al een economische grootmacht en dat zal zo nog wel even blijven. Alleen al voor dit jaar wordt weer een groei voorspeld van 8%



japan ligt op een kritieke breuklijn, magrec. dat gaat niet lang meer goed. en aangezien japan niet zo groot is als (bv.) rusland of canada, kunnen ze niet "Verplaatsen"...

als japan geen fatsoenlijk stukje land meer kan bezetten, dan houdt het vanzelfsprekend voor de economie ook op.

deductie.... geologen zeggen A, en dus geldt automatisch B (en C en D etc.)


___________________

Old Post Mar-16-2006 16:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by ZZandirt
japan ligt op een kritieke breuklijn, magrec. dat gaat niet lang meer goed. en aangezien japan niet zo groot is als (bv.) rusland of canada, kunnen ze niet "Verplaatsen"...

als japan geen fatsoenlijk stukje land meer kan bezetten, dan houdt het vanzelfsprekend voor de economie ook op.

deductie.... geologen zeggen A, en dus geldt automatisch B (en C en D etc.)


Ok maar dat kan met elk land gebeuren natuurgeweld/(burger)oorlogen etc en de economie zal er niet beter van worden.

Die voorspelling van een extreem zware aardbeving is er maar ondanks die voorspelling doet de japanse economie het niet slecht (ook niet super ofzo) Dus zolang die voorspelling niet uit komt zal japan gewoon "last" blijven houden van de cyclische hoog en laag conjunctuur.

Ik kijk vooral naar de economische variabelen die de economie van een land kunnen verbeteren of verslechteren.Heeft een beetje met mijn opleiding te maken. Hoewel het punt van olie wel een belangrijk geologisch probleem zal worden in heel de wereld en erg dom dat veel landen/bedrijven daar geen rekening mee houden .


Nog ff over die crisis van 1929 in Amerika ,(ik moest de bus halen kon het niet afmaken)

De wereld is zo veranderd sindsdien dat zoiets eigenlijk niet meer kan voorkomen. Verzadiging van producten vind idd plaats en op het gebied is nu sprake van vervanginsvraag maar er worden zoveel nieuwe dingen bedacht en geproduceerd. Bedrijven zitten niet stil en blijven nieuwe producten ontwikkelen om ons als consument maar te laten consumeren....en die japanners die geilen helemaal op de nieuwste gadgets/producten die blijven wel consumeren, totdat zij ook minder geld hebben te besteden en dan komt japan mogelijk in een tijdelijke laag conjunctuur maar verwacht geen crisis zoals in 1929.


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Mar-16-2006 17:26  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZZandirt
Checkmate



Registered: Jun 2005
Location: Amsterdam, The Netherlands

quote:
Originally posted by magrec
De wereld is zo veranderd sindsdien dat zoiets eigenlijk niet meer kan voorkomen. Verzadiging van producten vind idd plaats en op het gebied is nu sprake van vervanginsvraag maar er worden zoveel nieuwe dingen bedacht en geproduceerd. Bedrijven zitten niet stil en blijven nieuwe producten ontwikkelen om ons als consument maar te laten consumeren....en die japanners die geilen helemaal op de nieuwste gadgets/producten die blijven wel consumeren, totdat zij ook minder geld hebben te besteden en dan komt japan mogelijk in een tijdelijke laag conjunctuur maar verwacht geen crisis zoals in 1929.


ik noem (op microeconomisch niveau) een beertender en een senseo...

niet alleen moet je zo'n ding aanschaffen voor de prijs van een vietnamees jaarsalaris, erger nog is de prijs van de padjes die je automatisch in de strot geduwd worden (sara lee / phillips bedankt!!)

en zowel het bier als de koffie is er niet beter op geworden....


___________________

Old Post Mar-16-2006 17:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for ZZandirt Click here to Send ZZandirt a Private Message Add ZZandirt to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict



Registered: Mar 2001
Location: holland

quote:
Originally posted by ZZandirt
ik noem (op microeconomisch niveau) een beertender en een senseo...

niet alleen moet je zo'n ding aanschaffen voor de prijs van een vietnamees jaarsalaris, erger nog is de prijs van de padjes die je automatisch in de strot geduwd worden (sara lee / phillips bedankt!!)

en zowel het bier als de koffie is er niet beter op geworden....


en toch heeft bijna iedereen zo'n ding in de keuken staan...god do i love marketing hahaha naja niet alleen marketing...want je kunt het niet maken om in je nieuwe woning in die nieuwe vinex wijk geen senseo te hebben want anders komen de buren echt niet op visite


___________________
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.

Old Post Mar-16-2006 17:46  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Mondiale politiek en geschiedenis
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Needed-----PVD Trance Song Great Melody [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackQuestia - "Crystal Clouds" [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:48.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!