Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De Gaming Thread
Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ten eerste noch Hardcore noch Metal, noch Punk/Trash/ Hardcore (de guitar variant) prediken racisme en onverdraagzaamheid per definitie. Dat agressie en verbittering vaak voorkomende themas zijn kan ik idd beamen, maar evenveel metal nummers gaan over vriendschap, verbroedering, respect, verlies van geliefde, etc.

De vraag is alleen waarom het nodig is om zó ver te gaan in het prediken van die thema's...

En de populaire metal atm is vooral de death/hardcore metal... Allé; als je geen poser wil zijn tenminste (kheb al paar groepen opgenoemd: Slayer; Gorerotted (ok das Grindcore ); Aborted; Cannibal Corpse; ...) en zeg me eens eerlijk... Gaan in die subgenres evenveel nummers over verbroedering als over haat ? Most likely not ... Ik ben geen grote metalkenner; maar ik ken er iets van, en ken nu nog goed een paar mensen die into metal zijn en die beamen dat ook hoor; daarom zijn het geen slechte mensen...

Natuurlijk is het luisteren naar die muziek niet EEN dominerende factor in het stellen van zon daden; daar ben ik me uiteraard van bewust... Maar ik vroeg me gewoon ferm af of het wel kan dat jonge pubers met zoiets opgroeien; volgens mij vormt da een stuk van hun persoonlijkheid op een of andere (slechte) manier. Want die videoclips gaan soms wel tever...

Old Post May-19-2006 19:10  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bertn
aka B!rD

Registered: Jan 2004

dan kan je hetzelfde van videospelletjes zeggen he. daarin kan je tegenwoordig superrealistische mensen zoveel neerknallen zoals je wil, terwijl je zélf aan het geweer zit.

Old Post May-19-2006 19:24  Belgium
Click Here to See the Profile for Bertn Click here to Send Bertn a Private Message Visit Bertn's homepage! Add Bertn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Registered: Aug 2002

quote:
Originally posted by Push2005
De vraag is alleen waarom het nodig is om zó ver te gaan in het prediken van die thema's...

En de populaire metal atm is vooral de death/hardcore metal... Allé; als je geen poser wil zijn tenminste (kheb al paar groepen opgenoemd: Slayer; Gorerotted (ok das Grindcore ); Aborted; Cannibal Corpse; ...) en zeg me eens eerlijk... Gaan in die subgenres evenveel nummers over verbroedering als over haat ? Most likely not ... Ik ben geen grote metalkenner; maar ik ken er iets van, en ken nu nog goed een paar mensen die into metal zijn en die beamen dat ook hoor; daarom zijn het geen slechte mensen...

Ten eerste muziek predikt niets, het is alleen een manier om menselijke emoties uit te drukken en je haalt met Grindcore* nu ook wel de meeste extreme vorm aan van Metal (Bronchitis-metal noem ik dat ) en ja Slayer heeft dubieuze boodschappen, maar eerlijk gezegd zijn die mannen een beetje passé.
Nu is het vooral Pagan en Folkmetal aan het oprukken (Ensiferum, Finntroll -eigenlijk Oempa-Metal-, Moonsorrow, etc) maar als je wil kan je daar ook van beweren dat het met rechts gedachtengoed heeft maken.

En die extreme thema's vind je even goed terug in alle andere vormen van muziek en kunst in het algemeen. Het verschil alleen nu, dat vooral muziek op de rooster wordt gelegd, maar creaties van Dante, Breugel, William Blake, Gigger, Stephen King, H.P. Lovecraft, Homerus, etc moeten allemaal niet onderdoen voor het uitdrukken van extreme emoties of gedachten.

* Ik vind Grindcore teksten ronduit debiel om eerlijk te zijn.

Old Post May-19-2006 19:28  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

overbodige discussies tbh
De overheid zoekt altijd een zondebok (muziek, games, films ...) voor stommiteiten die ze zelf begaan of voor extreme situaties die zich voordoen.
Ik ken overigens wel genoeg van metal (luister er al 10 jaar naar) om te zeggen dat het wel degelijk invloed heeft, maar enkel als stimulans.
Varg Vikerness (ex-drummer van Mayhem) heeft indertijd (1993) de gitarist in stukjes gehakt met een bijl en nadien enkele kerken platgebrand.
Die kerel heeft ze niet alle vijf meer, maar dat heeft niks te maken met de muziek die hij maakt. (die muziek is gewoon een uiting van zijn geschift zijn :P)
De cd's die hij onder de naam Burzum gemaakt heeft, zijn redelijk fucked up. (and I love it^^)

Er zijn wel enkele bands die constant over Satan 'zingen' (Dark Funeral bvb), maar die worden toch niet serieus genomen.
Trouwens, hoe kunnen teksten enige invloed hebben, als je er toch geen woord van verstaat ?
De nationalistische bands komen vaak uit Noorwegen, Oekraďne, Polen ed. Het aantal fans, dat hun teksten verstaat, is dus redelijk beperkt.
En je gehoor moet toch al subliem zijn om de teksten effectief te horen, door al die blastbeats, snare drums, shrieks, grunts, riffs, ...
Men luistert in de eerste plaats naar metal voor de muziek, niet de lyrics. (daarom hebben de zangers vaak zelf nog een gitaar vast)

Old Post May-19-2006 19:55  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dark Apostle
Went metal

Wat teh feth? Zoveel metal-adepten hier. Enja Varg's verhaal is legendarisch *grin*, 50 cent zijn stoere praat is daarbij patatpuree. Er was ook nog een metalband waar de guitarist de leadguitarist neerschoot en derna zelfmoord pleegde, ben hun naam echt kwijt (de groep heeft later foto's daarvan op hun cd-hoes gezet). Maar idd, die daden zeggen alleen iets over de personen die ze plegen, niets over de muziek waar ze naar luisteren of mee maken.

Old Post May-19-2006 20:08  St Vincent and Grenadines
Click Here to See the Profile for Dark Apostle Click here to Send Dark Apostle a Private Message Add Dark Apostle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by RadiantB

De cd's die hij onder de naam Burzum gemaakt heeft, zijn redelijk fucked up. (and I love it^^)

Burzum das gewoon zuiver neo-nazisme

Old Post May-19-2006 20:09  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Echt, metal is het genre dat met de meeste vooroordelen heeft af te rekenen.
Burzum heeft niks niks racistisch in zijn repertoire, eigenlijk is hij een watje, wat teksten betreft.
voorbeeld

[Journey To The Stars]

I Immaterialize
And Slowly Drift
Into the Unknown
With the Cold Winds with Soul
The Wintery Plains Lie Untouched
I Ride on My Elements
Towards the Stars Unseen
A Quest
For Knowledge
In the
Astral
Luminous
Stench Intensifies
As I
Near a Spectral Sphere
After a Hundred
Men's Lifetime
In Analyzing
I learn
To Consume
The Sphere
Of Immense Power
And To
Become Immortal
Darkness Hate and Winter
Rules the Earth when I Return
War
Between Races
A Goal Is Reached
Chaos, Hate

oproepen tot rassenhaat is toch wat overdreven, het is gewoon melancholisch, depressief en minimalistisch.
3/4 van zijn nummers zijn trouwens instrumentaal (de 2 laatste cd's volledig, aangezien hij ze in de gevangenis heeft gemaakt)

quote:
Wat teh feth? Zoveel metal-adepten hier.

tr00 norvegian arysk blak metal en zo
Tis gewoon unieke muziek en heerlijk anti-commercieel. (afgezien van Dimmu Borgir, Deicide and the likes)

Last edited by RadiantB on May-19-2006 at 20:19

Old Post May-19-2006 20:13  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by RadiantB
heerlijk anti-commercieel.

Je zit hier op een tranceaddict forum en we zijn al met 3 hier die Burzum kennen

En metal is helemaal niet anti-commercieel meer; in elke klas zitten metalliefhebbers
Zelfs trance is nog meer underground dan metal

Old Post May-19-2006 20:21  Belgium
Dark Apostle
Went metal

quote:
Burzum das gewoon zuiver neo-nazisme

Ok waarom is het neo-nazisme als een blanke zegt mijn land is prachtig, groots en het beste dat er is (ik ken niet veel van Burzum, te zwaar naar mijn goesting, heb er nog nooit deftig naar geluisterd om eerlijk te zijn), maar als een of andere niet-blanke kerel komt zingen over de pracht van zijn sahara, de fierheid van zijn nomaden volk en de trots van zijn cultuur is het ineens "wereld-muziek".

Als je begint te zingen dat u land, u volk, u cultuur iedereen moet en zal domineren en dat iedereen die luistert de wapens moet opnemen tegen al het niet-nationaal gespuis, ja dan ben je idd extreem rechts bezig. Maar een beetje nationalistische trots (ook al heeft het bij blanke artisten een wrange extreem-rechtse nasmaak) moet af en toe kunnen.
Niet dat ik zelf nationalistisch ben ingesteld, maar als een artist er in slaagt om op een mooie manier (naar mijn smaak) zijn liefde voor zijn natie/ geloof/ volk uit te drukken, dan kan ik daar respect voor opbrengen, ja zelf als is het een Yankee.

Politiek echter, hoort in mijn opinie niet thuis in muziek. De lijn kan daar soms heel dun zijn. Maar het kan met niet schelen of het linkse ideeën predikt of rechtse, zoals ik zei muziek hoort niet te prediken, het moet emoties overbrengen.

Last edited by Dark Apostle on May-19-2006 at 20:33

Old Post May-19-2006 20:27  St Vincent and Grenadines
RadiantB
Supreme tranceaddict

quote:
Je zit hier op een tranceaddict forum en we zijn al met 3 hier die Burzum kennen

En metal is helemaal niet anti-commercieel meer; in elke klas zitten metalliefhebbers

Kennen is niet hetzelfde als goed vinden he.
Zoals Dark Apostle zei, die kerel is gewoon een legende geworden, zowel op een negatieve als een positieve manier.
Met anti-commercieel bedoel ik dat het niet gemaakt is om zo goed mogelijk te verkopen, zoals bvb Kate Ryan.
Zo'n 10% van de zware metalen is inderdaad mainstream, maar er is geen enkel genre dat 'beter' doet.
En voor de volledigheid: metalheads vinden nu-metal (Slipknot ed) en alle -core genres (behalve grindcore) enorme crap.
En dat is nu net de muziek die je op tv ziet: metalcore, emocore, thrashcore, hardcore ...
Hier mijn collectie btw ^^ -> http://www.metal-archives.com/userc...Radiant_Bastard

Old Post May-19-2006 20:29  Belgium
Dark Apostle
Went metal

quote:

Zelfs trance is nog meer underground dan metal

Dat is inderdaad waar. Ik ken veel mensen die weten wat Grindcore is en dat Aborted en Leng T'che creaties zijn van eigen bodem, maar bij namen zoals M.I.K.E., L-Vee/Airwave horen ze het in keulen donderen.

Old Post May-19-2006 20:30  St Vincent and Grenadines
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by Dark Apostle
Ok waarom is het neo-nazisme

"At one point, before the murder of Euronymous, Varg was thinking about signing to Earache Records to release his fourth album and Earache did want to try having a black metal act on their line-up. Though, Earache hesitated to sign him because of his higly racist and Nazi views (and also the fact that at that time, Earache were and kind of still are a death/grindcore metal label and not black metal and Varg was arrested a year later."

Komt van metal-archive

Old Post May-19-2006 20:35  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > De Gaming Thread
Post New Thread    Post A Reply

Pages (13): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown awesome track #2 [2013] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackH4Z - "Fogger" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:58.

Forum Rules: