Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Is mode really a slang term from blowjob in swedish...
Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

island är också ett av dom få länder som bevarar språket.. så fort det kommer ett nytt internationellt ord i världen så döper man om det på island... det har man också börjat med i norge.. dom kallar det nynorska.. jävla härmare

personligen tycker jag att det finns många nackdelar med det också, eftersom världen blir alltmer globaliserad, och eventuellt kan man inte uttrycka sig så bra i andra länder, eller till utlänningar i allmänhet, fast samtidigt så vill man bevara språket såklart (inte så många som pratar det ju)..

island är förövrigt ett väldigt isolerat land, som många väljer att flytta ifrån.. jag har också för mig att tredje största "isländska" staden är Köpenhamn... jävligt många har immigretat dit... det händer nästan aldrig att jag går runt i köpenhamn utan att höra isländksa ute på gatan.


___________________
music is my wine

Old Post Jul-21-2006 16:02 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by jofawe
Är det bara något jag fått för mig, eller förstår inte islänningarna svenska rätt bra? Jag träffade nämnligen en islänsk tjej när jag var på kreta för måååånga år sen och hon pratade och förstod svenska..


jag har faktiskt ingen aning hur isländska egentligen låter
kanske får testa att lyssna på en isländskt webradio eller något


quote:
Originally posted by benni
island är också ett av dom få länder som bevarar språket.. så fort det kommer ett nytt internationellt ord i världen så döper man om det på island...


I Syd-Afrika och Belgien gör de detsamma.
Internationella ord som "computer" eller "keyboard" blir översättat.
Förresten Svenskan gör det samma med "dator" och "tangentbord". I NL använder nästan alla de befintliga Engelska ord för det.


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-21-2006 18:16  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles



Registered: Mar 2002
Location: malmö, sweden

quote:
Originally posted by ScuL
I Syd-Afrika och Belgien gör de detsamma.
Internationella ord som "computer" eller "keyboard" blir översättat.
Förresten Svenskan gör det samma med "dator" och "tangentbord". I NL använder nästan alla de befintliga Engelska ord för det.


mm fast på island gör man det mycket mer extremt imo, även förkortningar som tx. SARS sjukdomen, det översätter de naturligt och förkortningen lyder HABL på island, jag minns inte vad det står för dock.

ord som neutron, proton, elektron, datorprogram som Excel, även utländska namn.. allting blir översätt till något isländskt..

men dem pratar ju engelska i SydAfrika ?


___________________
music is my wine

Old Post Jul-21-2006 19:49 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by benni
men dem pratar ju engelska i SydAfrika ?


afrikaans (gammalholländska från 1600-talet )
men också engelska
http://sv.wikipedia.org/wiki/Afrikaans


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jul-21-2006 20:04  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
metalgearsolid
I am a sexist



Registered: Apr 2005
Location: For you neo/

Theres a Swedish Mafia? OMG, I hope they are all blond haired women with nice big boobies!

Old Post Jul-22-2006 20:46 
Click Here to See the Profile for metalgearsolid Click here to Send metalgearsolid a Private Message Visit metalgearsolid's homepage! Add metalgearsolid to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

quote:
Originally posted by metalgearsolid
Theres a Swedish Mafia? OMG, I hope they are all blond haired women with nice big boobies!

Don't we all, but sadly enough, it's just another wet dream.


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post Jul-22-2006 23:45  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
iammesol
Burnt out and grown up



Registered: Mar 2004
Location: Atlanta, USA

Who needs big boobies when you have A... *won't finish this sentence*

Old Post Jul-23-2006 02:56  United States
Click Here to See the Profile for iammesol Click here to Send iammesol a Private Message Visit iammesol's homepage! Add iammesol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

quote:
Originally posted by Laszlo
vafan, detta är ju värsta blattestället - fler förstagenerationens invandrare här än svenskar. Ska vi döpa om SWETA till BLATTA?

Själv kom jag hit 1988, vid sex års ålder. Är född i den ungersktalande delen av Rumänien, för omvädlden mer känd som Transylvanien


mm och jag är praktblatten nr 1. Född i Afghanistan och kom hit 1987


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Jul-24-2006 21:41  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

Titta på min flagga.

Old Post Jul-24-2006 22:18 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
anuga
Cuesheet Biatch



Registered: Jul 2004
Location: DJ Booth

quote:
Originally posted by RebeL9
mm och jag är praktblatten nr 1. Född i Afghanistan och kom hit 1987

Antar att det är samma Rebel9 som kör Trance på Lunar
Jag kör Fildelning, med samma nick


___________________
"our night is brighter than your day"

http://anuga.se/ / http://mixcloud.com/anuga / http://trackli.st/

Old Post Jul-24-2006 22:53  Sweden
Click Here to See the Profile for anuga Click here to Send anuga a Private Message Visit anuga's homepage! Add anuga to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi



Registered: Feb 2004
Location: Uppsala, Sweden

Född i Iran men kom hit när jag var knappt 1 år, vilket var 1987.

Är de infödda svenskarna i minoritet kanske? xD


___________________

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jul-25-2006 00:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Kaveh
Född i Iran men kom hit när jag var knappt 1 år, vilket var 1987.


En hit-n-run i Iran. Själv kom jag hit tio år senare.

Old Post Jul-25-2006 00:38 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Is mode really a slang term from blowjob in swedish...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 2 3 4 [5] 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackI NEED HELP: id of this: 666 production ????? [2004] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackC.M. - Dream Universe (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:05.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!