Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Vem tänker du rösta på?
This poll is closed.
Centern 0 0%
Feministiskt initiativ 0 0%
Folkpartiet 5 11.36%
Junilistan 0 0%
Kristdemokraterna 1 2.27%
Miljöpartiet 5 11.36%
Moderaterna 15 34.09%
Piratpartiet 3 6.82%
Socialdemokraterna 4 9.09%
Vänsterpartiet 4 9.09%
Övrigt parti 1 2.27%
Blankt/röstar ej 2 4.55%
Får ej lov att rösta 4 9.09%
Total: 44 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (18): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Christian Ö.
SMC, föredrar du en diktatur`?


Vilken del av "oavsett hur de är organiserade" har du svårt att förstå?

Old Post Aug-13-2006 13:24 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by SMC
Vilken del av "oavsett hur de är organiserade" har du svårt att förstå?

va? jag har inte svårt att förstå det utan jag tänkte bara eftersom du säger att du ogillar demokrati och stater...


___________________

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-13-2006 15:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask



Registered: May 2003
Location: Stonkholm

Hade inte ens orkat kolla på den här tråden innan, värsta moderat-haket här ju

Blir nog moderaterna här också, skulle röstat på piratpartiet om det fanns någon garanti att dom inte gick åt vänster, upphovsrätts och integritetsfrågor är ju visserligen viktiga, men känns mer viktigt att få bort sossarna innan vi har 60% arbetslöshet, medelåldern på en anställd person är 48½ år och dom som har jobb jobbar på allmänna sysselsättningsverket för stämpling av frimärken och kommunikation med bävrar.

Old Post Aug-13-2006 15:38  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Christian Ö.
va? jag har inte svårt att förstå det utan jag tänkte bara eftersom du säger att du ogillar demokrati och stater...


Och på vilket vis är en diktatur inte en stat?

Old Post Aug-13-2006 16:18 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Christian Ö.
Make U Mine



Registered: Nov 2004
Location: Lidingö, Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by SMC
Och på vilket vis är en diktatur inte en stat?

hehe jo det är klart att det är en stat, my bad...


___________________

www.myspace.com/christianohman

Old Post Aug-13-2006 16:56  Sweden
Click Here to See the Profile for Christian Ö. Click here to Send Christian Ö. a Private Message Visit Christian Ö.'s homepage! Add Christian Ö. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by Christian Ö.
hehe jo det är klart att det är en stat, my bad...


+1

Old Post Aug-13-2006 20:40 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict



Registered: Nov 2001
Location: Gothenburg, Sweden

Kan alla som tänker rösta på moderaterna förklara varför de röstar på dem? Jag menar, har ni läst igenom deras partiprogram (då räknar jag int e med allt valfläsk som Fredrik Reinfeld kastar ur sig i varje TV-intervju)?

Eller grundar de flesta av er ert val på det klassiska "Det måste ju finnas ett bättre alternativ".


___________________
My new oldskool TRANCE mix!

Old Post Aug-13-2006 21:03  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask



Registered: May 2003
Location: Stonkholm

quote:
Originally posted by RebeL9
Kan alla som tänker rösta på moderaterna förklara varför de röstar på dem? Jag menar, har ni läst igenom deras partiprogram (då räknar jag int e med allt valfläsk som Fredrik Reinfeld kastar ur sig i varje TV-intervju)?

Eller grundar de flesta av er ert val på det klassiska "Det måste ju finnas ett bättre alternativ".


Framför allt för deras arbetspolitik. Att skapa jobb genom at stimulera företagande och nyanställande snarare än att utöka den offentliga sektorn och skapa "jobb" genom att packa in arbetslösa där via diverse åtgärder.

Old Post Aug-13-2006 22:15  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by mjz
Framför allt för deras arbetspolitik. Att skapa jobb genom at stimulera företagande och nyanställande snarare än att utöka den offentliga sektorn.


Båda de sakerna är resultat av en religiös övertro på statens förmåga. Att pumpa ut stulet kapital till företag är lika vulgärt som att pumpa in stulet kapital i den offentliga sektorn. Marknadsekonomi plz.

Old Post Aug-13-2006 22:27 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask



Registered: May 2003
Location: Stonkholm

quote:
Originally posted by SMC
Båda de sakerna är resultat av en religiös övertro på statens förmåga. Att pumpa ut stulet kapital till företag är lika vulgärt som att pumpa in stulet kapital i den offentliga sektorn. Marknadsekonomi plz.


Fel! fel! fel! fel! fel!

Handlar snarare om att "stjäla" (från ditt synsätt då) mindre från företagen och ge dom större friheter.

Old Post Aug-13-2006 23:27  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

quote:
Originally posted by mjz
Fel! fel! fel! fel! fel!

Handlar snarare om att "stjäla" (från ditt synsätt då) mindre från företagen och ge dom större friheter.


Att börja stjäla mindre från den ena och stjäla mer från den andra och ge mer till den tredje är meningslöst.

Old Post Aug-14-2006 01:05 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mjz
latmask



Registered: May 2003
Location: Stonkholm

quote:
Originally posted by SMC
Att börja stjäla mindre från den ena och stjäla mer från den andra och ge mer till den tredje är meningslöst.


Förklara. Har det över huvud taget något att göra med det jag sagt eller bara en kommentar tagen ur luften?

Aja, gjorde ett test precis för jag var ruggigt uttråkad.

http://tv4.se/nyheter/val06/473796.html

M 70%
FP 67%
C 61%
KD 53%
S 28%
MP 22%
V 13%

Old Post Aug-14-2006 19:11  Sweden
Click Here to See the Profile for mjz Click here to Send mjz a Private Message Add mjz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Riksdagsvalet 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (18): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackgreat tunes need ID (part 1) [2005] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackRidgewalkers feat. El - Find (Andy Moor Remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:14.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!