|
Eindelijk eens kunnen luisteren (idd, ik had dinsdag Breach gedraaid zonder hem ooit gehoord te hebben ), de afgelopen dagen waren wat druk en bovendien zat ik op smallband.
Fuse
Goeie mastering en overall sound as always. Van in het begin kreeg ik een soort Bonzai-gevoel, die wonderwel goed samen gaat met een meer Estuera-achtige tune die je vanaf 1:10 inbrengt: op en top een Belgische feel dus, en da's nooit slecht De melodie is eenvoudig maar werkt wel. En moet het gezegd worden dat de strings opnieuw van een schitterende kwaliteit zijn? Die zijn stilaan je handelsmerk wat mij betreft Het stukje achteraan (7:04) vond ik heel goed, dat extra deuntje geeft een goeie drive aan de track. Het had mss niet slecht geweest om dat al eerder in te brengen, het zou niet misstaan als een intro-melodie ofzoiets. Enkel de bassen doen het niet voor mij, de sound ligt me niet (niet hedendaags genoeg?) en ik hou ook meer van dynamiek en sprongen in toonhoogte wat de bassen betreft. Met andere woorden, geslaagd, maar niet mijn favoriete Cosmic Tracer 
Breach
Deze track heeft het dan weer allemaal, net als de meesten vind ik ook de B-kant beter dan de A-kant. Als je de eerste halve minuut hebt gehoord zou je er geld op verwedden dat het een Mike-productie is. Opnieuw prima mastering en heerlijke strings, en een catchy melodie om u tegen te zeggen. Deze bassen liggen me dan weer wél. Ik kan er niks fout op aanmerken. Misschien kunnen wat meer effectjes hier en daar nog wat meer atmosferische diepte inbrengen, maar dat is het dan ook. Schitterende productie!
|