|
Jag blir lite besviken. Visst. Jag vet att Sveriges klubbscen inte är vad vi vill att den ska vara. Och i jämförelse är den inte mycket alls. Om än, jag faktiskt anat mellan varven, såsom det senaste halvåret, att något "större" varit på gång.
Men, trots att "fel" folk ofta tar uppmärksamheten, att vissa fester inte får den respons vi skulle vilja, så får vi inte låta det ta oss känslomässigt.
Visst. I ärlighetens namn, kan jag lungt berätta att känslan ibland kom krypande igår. Men, till vilken nytta egentligen? Trots att detta är något vi alla avhåller på olika nivåer, får vi inte låta oss strypa varandra, genom att "tappa gnistan".
Helt ärligt, gnistan finns. Den genomspirades vid ett par tillfällen igår. Och jag är mer än säker på att det blir en toppenkväll ikväll. För trots allt får vi i Sverige respektera att det var torsdag igår. Namnen var feta igår men kanske inte vad som riktigt känns helt rätt just nu. Det skulle gärna fått överraskas mer och kanske att mixen skulle fått vara mer blandad. Kanske münchen-bryggeriet var lite vatten-över-huvudet.
Vi kan bara göra saker bättre tillsammans. Jag tänker ge mitt yttersta, som vanligt. Det är det som gör att vi når dit vi vill. Vem vet? Kanske redan ikväll! 
/Sebbe
|