|
|
|
|
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
|
|
|
Jij zegt dat trance langzaamaan wordt overgenomen door techtrance. Ik heb dit jaar bijna ervaren als een stopzetting van techtrance. Hier en daar had je nog een hitje (4LB, Lunar Eclipse, ...) maar daar blijft het toch bij.
Ik ga akkoord met uw vorig betoog maar punt 2 lijkt me absurd. En platen als evergreen die de essentie van trance omvatten in hun break als oorzaak bestempelen van de tenondergang van trance vind ik over the top. De ritmische stabs erna zijn goedkoop maar zeer effectief. Het doet niets terzake met de kwaliteit van gewone trance die sucked.
|
|
Jan-05-2007 17:28
|
|
|
 |
 |
Real
hi!

Registered: Feb 2004
|
|
|
In feite heeft iedereen gelijk, want hokjesdenken komt voort uit een subjectieve perceptie van de muziek. En aangezien er in elke stijl invloeden uit andere stijlen zijn, en stijlen met elkaar in aanraking komen, is objectief hokjesdenken per definitie onmogelijk.
Iedereen akkoord? 
[/onderliggende_thread]
You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".
|
|
Jan-05-2007 17:40
|
|
|
 |
 |
Real
hi!

Registered: Feb 2004
|
|
|
Het komt erop neer dat dit een onderwerp is waar al duizend keer over gediscussieerd geweest is, en er is natuurlijk geen eensluidend antwoord. Persoonlijk vind ik uw beeld van "trance" heel erg bekrompen Greg, maar jij komt nog uit een ander tijdperk, en in feite vind ik het ook heel normaal dat jij zo denkt.
Mijn ma noemt alles "doef-doef", in feite zouden wij ook zo moeten redeneren. Dan waren er nooit meningsverschillen. 
You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".
|
|
Jan-05-2007 17:46
|
|
|
 |
 |
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz

Registered: Apr 2004
|
|
|
Over het gebruik van softsynths vs hardware: Momenteel viert de software hoogtij, maar ik zie dat niet zo blijven duren. Ten eerste omdat een bepaald aantal mensen altijd de drang heeft om uniek te zijn, om zichzelf en hun producties te onderscheiden van de rest, zij het qua sound of productiemateriaal. Daarom denk ik dat het niet meer zo lang zal duren voor er producers gaan zien die gaan teruggrijpen naar andere methoden om hun tracks te producen die niet helemaal software georienteerd zijn, om zich op die manier als unieke (en talentvolle) producer te onderscheiden van de massa broekventjes die in Reason wat aan digitale knopjes zitten te prutsen en die brol meteen gereleased krijgen. Ik kan me stellig inbeelden dat er producers zijn wiens ego zo'n gevoel van superioriteit en distanciering nodig heeft, dat er producers zijn die zich niet meer innovatief voelen en zich op gelijke hoogte van elke random eendagsvlieg gesteld voelen. Gevolg daarvan kan zijn dat ze in hun zoektocht naar innovatie en uniciteit teruggrijpen naar de goeie oude hardware. Dat lijkt me een logische stap zelfs, gezien de recyclagetrend in bijna elk maatschappelijk domein: mode, koken, design, en ook muziek. Dat gevoel van nostalgie is onmiskenbaar aanwezig in onze huidige maatschappij, en de drang om oude dingen te recycleren en een kleine hedendaagse touch mee te geven is nu sterker dan ooit. Dus mij lijkt het heel waarschijnlijk dat het niet meer zo lang zal duren voor er producers zijn die de oude hardware sound terug gaan herwaarderen en gebruiken in hun producties. De hedendaagse touch kan er dan zelfs voor zorgen dat de analoge warmte weliswaar terug in de steriele producties kan gepompt worden, en dat de algemene productie bovendien niet meer de onvolkomenheden vertoont die ze vroeger wel vertoonden. Ik volg Kevin als hij een track met een mindere productie maar een perfecte melodie verkiest boven een afgeborstelde track die een ziel mist. Maar ik acht het wel mogelijk dat er tracks kunnen komen die én een ziel én de perfecte melodie én een perfecte productie bevatten. En wie zou die tracks dan niet boven alles verkiezen? 
Ik wil ook nog wel opmerken dat die lage drempel van software productie niet noodzakelijk slecht hoeft te zijn. Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat talentvolle producers die het financieel niet zo breed hebben toch de stap naar volwaardige producties kunnen zetten, terwijl ze dat vroeger niet konden (zie punt 1 van Bert).
Het nadeel is inderdaad, zoals Bert al aanhaalde, dat talent en passie niet meer de doorslaggevende drijfveren zijn. En dat heeft in de meeste gevallen een negatieve invloed op de scene, op enkele uitzonderingen na.
Jan-05-2007 18:43
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 19:04.
Forum Rules: