|
|
|
|
 |
Beamish
Supreme tranceaddict
Registered: Nov 2001
|
|
|
bara det är slutet sällskap så får man ju servera alkohol...
|
|
May-17-2002 16:45
|
|
|
 |
 |
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
|
|
|
Får man verkligen sälja alkohol då man är så kallad "slutet sällskap" ? Var på en fest förlänge sen som var slutet sällskap, då hade dom ett par killar som skulle kuta i väg å gömma spriten å dyl i fall att snuten skulle komma å kolla...
Nu är det ju så iaf. att det är ju fullt lagligt att ha en fest inom slutet sällskap. Bara man hör med ägaren av lokalen och berättar vad man ska ha för sig...
Att hyra ett ställe låter imo alldeles för dyrt. Jag menar kolla bara dom som tar studenten nu, dom måste ju bli ett ganska stort antal då med förköpta billjetter för att det ska bli nåt och då säljs det också alkohol och i och med det så är det 18 års gräns...
För ett par år sen var det ett par kompisar som hittade en övergiven lada här i Väsby, dom drog dit PA som en kille hade, DJsen som hade tog med sig sina DJ CDspelare/Vinyl spelare.
En kille hade en släpa som dom körde dit ett disel aggregat för ström på. Nån hadeljus, nån haderök maskin.
Sen lät dom ryktet gå inom sina vänners kretsar för att det bara skulle komma sånna som man visste typ gilla musiken...
Alkohol hade dom att sälja men dom flesta som ville dricka hade med sig själv, vilket jag tror jag är bäst för då slipper man ansökaom tillstånd. Det fanns några som var tvärhöga, jag tycker det vore bra om vi kunde slippa sånt på denna eventuella fest, kommer snuten om än bara för en rutin koll så kan det pajja allt.
Hur det var med tillstånd för själva stället vet jag inte, det kanske var en "break fest" men sånt är ju rätt riskabelt...
Hur som helst var det kul, kanske mest för jag fick lira en halv timme 
Jag har kontakt med en kille än som kör sllt ftån prog. till trance. Kan höra vilka resurser han har och hur dom gjort i andra fall då dom arangerat. Kanske har bra kontakter...
Last edited by SteveTranz4ever on May-20-2002 at 11:36
|
|
May-18-2002 08:30
|
|
|
 |
 |
Beamish
Supreme tranceaddict
|
|
|
här på campus har vi en del "pubar" som inte har tillstånd och dom gånger tillsynsmyndigheten kommer stänger man bara dörren till dom. Då räknas det tydligen som slutna sällskap eftersom vem somhelst inte får komma in. hehe
|
|
May-20-2002 19:00
|
|
|
 |
 |
Beamish
Supreme tranceaddict
|
|
|
ska ni hyra en krog måste ni nog locka ett par hundra pers för att det ska gå runt och då går det nog inte att undvika 18 års gräns,,,
|
|
May-20-2002 19:17
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 23:21.
Forum Rules: