Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dominote
tranceaddict in training



Registered: Sep 2003
Location:

Aj aj! Måste göra rätt ont va?

Jag hade faktiskt tinnitus under 1 månad i Januari '99. Ett pip runt 1000Hz. Det lustiga var att jag åkte hem en gång med buss i Sth när deras radio utstötte ett pip på exakt den frekvensen som min tinnitus låg på, detta gjorde att pipet dämpades lite för varje gång det pipet hördes ur radion! Fråga mig inte hur det gick till, men så är det.

Old Post Sep-17-2003 09:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Dominote Click here to Send Dominote a Private Message Visit Dominote's homepage! Add Dominote to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted



Registered: Sep 2003
Location: New York, NY

Hmm... Jag har också tinnitus sen 2 år tillbaka..
Pumpade ett cykeldäck med trycklufts"pistol"/pump...
Klämde på däcket, "det behövs liiite till bara!"..
Tryckte igång pumpen, handtaget låste sig och luften sprutade in med en sån våldsam fart att jag inte hann reagera...
Däcket smällde 10 cm från örat...
Dom längre bort sa att det lät som ett hagelskott... Pip varje dag, varje minut, varje sekund... Men för mig dämpar musiken värken och ljudet... Men öronproppar på div. fester är asbra!

SKYDDA ERA ÖRON! Tinnitus är verkligen inge kul!!!


___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"


Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Oct-21-2003 19:43  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
vegvisaren
Junior tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Sweden

Tinnitus är inget man vill ha. Började tänka på mitt billjud. Lätt hänt att man skruvar upp volymen lite för mycket...


___________________

Old Post Nov-03-2003 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for vegvisaren Click here to Send vegvisaren a Private Message Add vegvisaren to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kongo_kim
Supreme tranceaddict



Registered: Feb 2003
Location: Stockholm

enligt aftonbladet så kan man få tinnitus på den nya MAtrix filmen.

SF har så hög volym på den så det kan skada öronen

Old Post Nov-05-2003 18:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Kongo_kim Click here to Send Kongo_kim a Private Message Add Kongo_kim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DjAviander
Simply Addicted



Registered: Sep 2003
Location: New York, NY

Jag såg den igår, märkte ingen skillnad.
Men bion i ÖSD kanske är snälla och har uppfattat det.
Dock kan jag tänka mig att vissa kan få epileptiska anfall p.g.a. fightningscenen i ett blinkande Logos.


___________________
"If only the good die young, I must be really bad 'cause I intend to live forever!"


Sig shmig, who reads these stupid things anyway?

Old Post Nov-06-2003 17:53  Sweden
Click Here to See the Profile for DjAviander Click here to Send DjAviander a Private Message Add DjAviander to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

tänkte att det var interessant att meddela det här..
på en holländskt partysajt finns det en poll nu där alla väljer vad de tycker om öronproppar..

resultatet är så här just nu:

använder du öronproppar på fester?:
ja, jag har specialgjort skyddning (25) 3%
ja, jag gillar det (16) 2%
ibland (24) 2%
nej, men jag tänker att skaffa de 144 (15%)
nej, aldrig (759) 78%

ska uppdatera siffrorna senare..


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Dec-10-2003 13:48  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

quote:
Originally posted by ScuL
tänkte att det var interessant att meddela det här..
på en holländskt partysajt finns det en poll nu där alla väljer vad de tycker om öronproppar..

resultatet är så här just nu:

använder du öronproppar på fester?:
ja, jag har specialgjort skyddning (25) 3%
ja, jag gillar det (16) 2%
ibland (24) 2%
nej, men jag tänker att skaffa de 144 (15%)
nej, aldrig (759) 78%

ska uppdatera siffrorna senare..


Vad jag fattat det som så är väl musiken minst lika hög (om inte högre) på diverse fester "nerigenom". Läste nåt nånstans om att mysteryland hade sjukt hög volym nu senast...
Är det inte allmänt känt världen över att man får hörselskador vid för höga påfrestningar i örat?
Låter rätt sjukt...78% som aldrig har....

Old Post Dec-10-2003 14:57  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stockholm

Jag kan säga så här... Alla ni som inte har fått det än.. Var glada och använd Öronproppar.

Jag fick min tinnitus efter Marco V ( Munchen )...

Jag har haft Tinnitus ett bra tag nu, precis när jag fick det ville jag begå självmord, kunde inte sova på natten det var ett ljud som man färdades med vart än man gick.. Men det blev bättre och bättre, och det kommer vissa perioder då det är förjävligt, men just nu och de senaste månaderna har det varit bra.. Har vad jag kallar det ( Natttinnitus ) Det piper mest på nätterna lägger inte märke till det på dagarna längre.. Någon gång kan det pipa till lite på dagarna också men man vänjer sig som sagt.

Man lär sig kontrollera det och man får väl tänka att det finns människor som har det mycket värre än mig..

Det var mina ord mina vänner


___________________
Livet är till att levas, inte att överleva..

Old Post Dec-10-2003 15:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

quote:
Originally posted by Zliten
Jag kan säga så här... Alla ni som inte har fått det än.. Var glada och använd Öronproppar.

Jag fick min tinnitus efter Marco V ( Munchen )...

Jag har haft Tinnitus ett bra tag nu, precis när jag fick det ville jag begå självmord, kunde inte sova på natten det var ett ljud som man färdades med vart än man gick.. Men det blev bättre och bättre, och det kommer vissa perioder då det är förjävligt, men just nu och de senaste månaderna har det varit bra.. Har vad jag kallar det ( Natttinnitus ) Det piper mest på nätterna lägger inte märke till det på dagarna längre.. Någon gång kan det pipa till lite på dagarna också men man vänjer sig som sagt.

Man lär sig kontrollera det och man får väl tänka att det finns människor som har det mycket värre än mig..

Det var mina ord mina vänner


Tråkigt att höra
Tyvärr verkar det som om det nonchaleras rätt så grovt, just detta med att använda öronproppar..
Folk tänker väl "äh, det är väl lugnt..går ju inte på så många såna här fester.."
Jag hade inga öronproppar på den första festen jag gick på, helt enkelt för att jag inte tänkte på hur hög musiken verkligen var...eftersom jag aldrig upplevt det tidigare.
Fest nr.2 så var det en självklarhet med skydd.

Old Post Dec-10-2003 15:37  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict



Registered: Nov 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by SWE_TRANCE
Tråkigt att höra
Tyvärr verkar det som om det nonchaleras rätt så grovt, just detta med att använda öronproppar..
Folk tänker väl "äh, det är väl lugnt..går ju inte på så många såna här fester.."
Jag hade inga öronproppar på den första festen jag gick på, helt enkelt för att jag inte tänkte på hur hög musiken verkligen var...eftersom jag aldrig upplevt det tidigare.
Fest nr.2 så var det en självklarhet med skydd.


MM hoppas alla är tillräckligt smarta och använder skydd.. Ibland änvänder jag inte, har ju redan Tinnitus tänker jag.. men det är det dummaste man kan göra..

Men jag rekommenderar er starkt att använda skydd.. För tinnitus är något som får en att känna sig maktlös.


___________________
Livet är till att levas, inte att överleva..

Old Post Dec-10-2003 15:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Stockholm

Usch jag måste bli bättre på annvända öronproppar. Även om dom är fula o dumma så är dom ju bra. Jag skulle nog inte klara av ett sständigt piipande, har ju redan svårt att konsentrera mig.. Jobbigt me pipande då..

Men va jag har hört så är volymen rätt mycket hög på vissa fester i holland, hur klara dom av att inte använda öronproppar? Det gör ju ont i öronen när det är för högt

Old Post Dec-10-2003 16:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by Pjox
Usch jag måste bli bättre på annvända öronproppar. Även om dom är fula o dumma
dumma kanske men fula kan man fixa, om det är vanliga billiga öronproppisar så är det bara att klippa till dem lite, skit enkelt och så syns de inte. i början stack jämt mina öronproppar ut skit mycket men nu syns de knappt. och ser man något så ser det bara coolt ut att det lyser grönt i örat

den enda nackdelen är att ibland kan de åka in lite för långt så att det är svårt att få ut dem igen fast det gör inte så mycket det är bara att fixa när man kommer hem eller i värsta fall om det är viktigt att få ut dem direkt efter så ta med en liten pinsett.

go och gla kex chokla.


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Dec-10-2003 16:06  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tinnitus
Post New Thread    Post A Reply

Pages (10): « 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackanother beautiful track to identify (#10) [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMulti Dubbers - "Infusion Pump" [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:32.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!